Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Höstbebis18 Det där är ju verkligen en svår fråga att ta ställning till. Vi har tagit reda på kön båda gångerna på grund av att min man har velat veta. Jag vet inte riktigt om det gjort så mycket med anknytningen för mig, jag tror den har varit rätt ”dålig” trots att vi vetat och vet kön. Vi har inte haft och har inget smeknamn på bebis i magen utan har kallat den bebis t ex. Jag har också refererat till bebisen som den eller hen trots att jag vetat kön. Men det kan ju vara annorlunda för dig såklart, tror du att det kommer kännas annorlunda?
 
På tal om RUL.. Jag och sambon hade kommit överens om att inte ta reda på kön. Vi gjorde inte det sist och det spelar ingen roll för oss vilket kön bebisen har ändå. Dessutom tyckte vi att det var roligt med överraskningsmomentet på BB. Nu har jag dock börjat fundera väldigt mycket kring detta. Jag känner att jag har mycket svårare att knyta an till bebisen i magen denna gång. Livet rullar liksom på i hög takt och jag hinner inte fundera lika mycket på graviditeten som sist. På ett vis tänker jag ju på graviditeten hela tiden, men det är inte lika verkligt för mig nu som sist. Jag skulle gärna vilja ändra på detta, försöka få till samma känsla som förra gången om det är möjligt, och jag tänker att det kanske skulle hjälpa då att veta mer om bebisen. Att kunna tänka "min son/dotter", istället för "den", typ. Vad tror ni andra? Är det värt att förlora överraskningsmomentet (som jag ju verkligen gillade) för att försöka knyta an lite mer? Och tror ni att det kan bli "verkligare" om man tar reda på kön?
Förvirrad..

Jag kan bara tala för mig själv men för mig blev det verkligare när jag fick reda på att det var en tjej istället för en Den. Jag hade också lite svårt med anknytningen, kanske för att jag mådde så dåligt fysiskt och "den där" var orsaken. Nu blev det istället min dotter :love:
 
På tal om RUL.. Jag och sambon hade kommit överens om att inte ta reda på kön. Vi gjorde inte det sist och det spelar ingen roll för oss vilket kön bebisen har ändå. Dessutom tyckte vi att det var roligt med överraskningsmomentet på BB. Nu har jag dock börjat fundera väldigt mycket kring detta. Jag känner att jag har mycket svårare att knyta an till bebisen i magen denna gång. Livet rullar liksom på i hög takt och jag hinner inte fundera lika mycket på graviditeten som sist. På ett vis tänker jag ju på graviditeten hela tiden, men det är inte lika verkligt för mig nu som sist. Jag skulle gärna vilja ändra på detta, försöka få till samma känsla som förra gången om det är möjligt, och jag tänker att det kanske skulle hjälpa då att veta mer om bebisen. Att kunna tänka "min son/dotter", istället för "den", typ. Vad tror ni andra? Är det värt att förlora överraskningsmomentet (som jag ju verkligen gillade) för att försöka knyta an lite mer? Och tror ni att det kan bli "verkligare" om man tar reda på kön?
Förvirrad..
Med vår ängel tog vi reda på könet men inte med Sammy. För vår del va det mkt för att ta bort lite av anspänningen, vi ville ha överraskningen istället.
Vi kommer inte inte ta reda på det denna gången heller mkt för att vi skapar en sån bild av vad som ska komma och om det då inte blir som man tänkt så tror hag det blir extra jobbigt.
Sen är det ju fantastiskt med överraskningsmomentet! Och man blir ju lika glad för vilket som:heart
 
@Höstbebis18 Vi tog reda på det första gången just av den anledningen som @Nattljus nämner att även jag mådde fysiskt dåligt (de första 16 v) och att det var den i magen som var orsaken plus att det var väldigt oplanerat. För min del blev det bättre med anknytningen av den anledning att det blev mer verkligen att det skulle bli en kille och inte "den". Jag tror vi även kommer ta reda på kön denna gång.

För övrigt var det inskrivning igår och allt gick bra, så nu väntar vi bara på kallelse till UL för KUB.
 
Tack för alla svar på mitt senaste inlägg ang att ta reda på kön eller inte! Försöker svara alla här.
Jag vet inte om det skulle kännas annorlunda för mig om jag visste könet eller ej, det är väl det som gör det svårt. Jag tycker att det kanske är värt att ta reda på om det skulle få mig att knyta an mer, men det är ju inte säkert att det blir så. Och grejen är ju den att jag inte önskar ett visst kön utan blir precis lika glad vilket som. Dessa tankar kom efter att jag lyssnat på ett radioprogram om anknytning, då jag insåg att jag inte riktigt knyter an nu på samma sätt som sist. Men det är ju relativt tidigt än, gissar att om allt ser bra ut idag på RUL så kanske det blir lättare med anknytningen ändå, då vågar jag kanske slappna av lite mer och tro på att det kan gå bra.
Pratade med sambon om detta igår kväll och han står fast vid att han verkligen inte vill veta, men om jag vill så kan han typ gå ut ur rummet på slutet eller nåt. Det fick mig i alla fall att bestämma mig för att inte fråga om kön. Jag vill dela detta med sambon helt och fullt, det känns viktigare för mig personligen.
Det var skönt att läsa om era erfarenheter dock!
 
Puh, verkar följa mönstret med förra graviditeten. Illamående i typ vecka 13 när det ska ha upphört enligt typ alla.
Ul för KUB imorgon... spännande.
Det är samma för min del! Ökar bara och är snart i v12:yuck: Va likadant med mina 2 första, med första hängde det i till v17-18 och med 2:a till v15 nånting. Kräktes dock betydligt mindre med Sammy än med Filippa och filuren i magen. Nu hinner jag liksom bara äta så kommer det upp igen:cool:
 
Ja, var bara några veckor senast, typ 13-15.. stod och hulkade i buskarna när jag var ute med dem senaste graviditeten.

Ser kub ok ut så börjar det bli dags att berätta att sonen ska bli storebror. :)
 
Ja, var bara några veckor senast, typ 13-15.. stod och hulkade i buskarna när jag var ute med dem senaste graviditeten.

Ser kub ok ut så börjar det bli dags att berätta att sonen ska bli storebror. :)
Vi ska också börja berätta efter kuben nästa vecka. Våra respektive föräldrar fick dock reda på det i v8-9 dels för att svärisarna är här typ jämt och skulle märka det ändå och mina föräldrar skulle vi bo hos en långhelg och då skulle dom märkt det ändå. Men våra syskon får veta efter kub om allt är som det ska:)
 
Från en dag till en annan så ser jag gravid ut. :D Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder men det är en tidsfråga tills jeansen får bytas ut mot gravidbyxor. På tal om illamående så var jag ute och lekte med dottern idag och fick smyga upp i skogsbrynet för en ”diskret” uppkastning. Kände mig inte direkt som en supermamma i det läget. Hoppas på att allas illamående går över snart, själv är jag tyvärr inställd på att kräkas i 20 veckor till. :turd:
 
Allt såg bra ut på RUL idag! :love:
Fick en ny tid för extra kontroll om ca en månad då den lilla inte var så medgörlig efter en stund. Läkaren sa att allt han kunde se såg bra ut, men han ville dubbelkolla lite med hjärtat en gång till när bebis förhoppningsvis vill samarbeta lite mer. Han betonade att det inte fanns någon anledning till oro. Upplevde honom som extremt noggrann, så jag oroar mig inte, bara bra med en koll till. Han försökte ruska om magen flera gånger för att få bebis att vända lite på sig men det ville hen inte :D
I början var hen väldigt "med" dock. Så himla gulligt, sparkade och vinkade och snuttade med munnen massor :love: Då blev jag riktigt varm i hjärtat :heart
DSC_4460.JPG

I slutet när han skulle ta en bild så ville hen inte riktigt heller vara med, men så här fantastiskt blev det ändå!
 
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet
November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

@Lilies hämtade sista listan och du verkar ha försvunnit igen :confused:
 
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet
November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Ändrar BF nu efter RUL.
 
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Ändrar också bf efter RUL! Flyttad ett par dagar, vilket var förväntat.
 
Ni som flyttats på rul är de alltså annat mot ni fick på kub? De sa till oss att ul vi gjorde nu i vecka 14 kommer var ”rätt” datum därav min fundering!

Uppdaterar ngn listan så är jag ändrad till 11/10 :)
 
Ni som flyttats på rul är de alltså annat mot ni fick på kub? De sa till oss att ul vi gjorde nu i vecka 14 kommer var ”rätt” datum därav min fundering!

Uppdaterar ngn listan så är jag ändrad till 11/10 :)
Nu är jag lite vilse men såg din fråga under ”Just nu”-spalten och hade ett svar:D
Jag var först beräknad till den 26e november, blev på KUB flyttad till den 20e november och sedan på RUL till den 16e. Bebis föddes sedan på den 20e.
Den 16e kunde aldrig ha stämt då jag i så fall borde blivit gravid 10 dagar tidigare dvs under eller precis efter mens. Hade dessutom koll med äl-test så visste ju att de hade ”fel”.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 855
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 166
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 192
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 725
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp