Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi gjorde ju ultraljud i vecka 14 där graviditeten daterades till den 7/9, men eftersom det var på privatklinik går man här på RUL. För min del spelar det ingen roll och 9/9 stämmer precis med det datum då jag vet att han tillverkades :angel:. Sonen föddes tre veckor innan BF, vi får se hur det blir med lillebror!
 
@Mellanmjölk Här har man slutat räkna ut förlossningsdatum vid kub utan det är rul som är den undersökning som ska beräkna förlossningsdatum. Det vekar ha blivit så det senaste året, med dottern fick vi nytt datum vid kub (och vid rul med).
 
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
9/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
19/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet

November
1/11 Olina, 33 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet
13/11 Lilies, 29 år, första barnet


Lägger till mig på listan pga hade trillat bort igen :p

Vad härligt att läsa om alla RUL och kub som gått bra! Jag har inskrivningen närmst framför mig på måndag klockan 10, ska bli spännande :)
 
Jag är så himla less.... ensam hemma med sonen och tänkte lyxa till det och äta frukost tillsammans med honom. Två Finnkrisp sen tog de 5 minuter Max innan jag fick springa hann inte ens till toaletten :banghead: de var den mysiga söndagsfrukosten :yuck: vecka 15 och kräks tre fyra gånger om dagen... bra dagar :down:jag vet att det blir något bra av de men just nu känns de himla tungt
 
Jag är så himla less.... ensam hemma med sonen och tänkte lyxa till det och äta frukost tillsammans med honom. Två Finnkrisp sen tog de 5 minuter Max innan jag fick springa hann inte ens till toaletten :banghead: de var den mysiga söndagsfrukosten :yuck: vecka 15 och kräks tre fyra gånger om dagen... bra dagar :down:jag vet att det blir något bra av de men just nu känns de himla tungt
Jag brukar inte hinna till toaletten heller.. Vi har den på övervåningen så det är liksom knappt lönt att försöka. Hinner oftast bara kasta mej mot diskhon:meh: Tur att det finns en ”morot”:rofl:
 
Jag brukar inte hinna till toaletten heller.. Vi har den på övervåningen så det är liksom knappt lönt att försöka. Hinner oftast bara kasta mej mot diskhon:meh: Tur att det finns en ”morot”:rofl:

Ja fy!! Vi har hinkar står utställt överallt i huset! Förstår inte att folk inte frågat än men :rofl: ibland är dock de hinkarna för långt bort också!

Nu är de äventyr resten av dagen så hoppas jag slipper mer dåligt mående!
 
Jag har egentligen inget i den här tråden att göra, mer än att smygläsa :p Men tipsar om kräkspåsar, såna som finns på sjukhuset, finns att beställa på Apotea. Smidigt att ha med sig. Vi har liggande i bilen och sovrummet, ingen gravid i familjen men barn tenderar ju att bli åk- eller magsjuka när man mindt anar det :wtf:
 
Jag har egentligen inget i den här tråden att göra, mer än att smygläsa :p Men tipsar om kräkspåsar, såna som finns på sjukhuset, finns att beställa på Apotea. Smidigt att ha med sig. Vi har liggande i bilen och sovrummet, ingen gravid i familjen men barn tenderar ju att bli åk- eller magsjuka när man mindt anar det :wtf:
Å tack!
De hade jag glömt var på gång och skulle fråga bm om var man fick tag på sånna!
Tack :heart ska beställa direkt!!
 
Hrm... Försöker desperat minnas senast jag sov en hel natt. I december måste det ha varit. Tacka gravidnästäppan för det :meh:. Håhåjaja, får väl se det som träning inför kommande bebistid. Idag har jag första besöket hos BM efter inskrivningen! Och om sex dagar har jag gått halvvägs genom graviditeten. Lillebror rör sig så att magen böljar och jag har förvandlats till den där kvinnan som sitter med ett saligt leende på läpparna och en hand på magen under jobbmöten och knappt hör vad folk säger för att jag har fullt upp med att fascineras av fosterrörelser. Mittdelen av graviditeten är verkligen min grej :heart.
 
Låter härligt @Okeydokey :love:
Själv känner jag inte mycket av lillebror/lillasyster. Men fick veta på RUL att jag har moderkakan i framvägg denna gång, så det kan ju ta lite längre innan jag får känna sparkar. Haft lite mindre smärtor i magen, men de försvann när jag tog ett bad, så de kan ha haft med foglossningarna att göra. Hoppas att allt är bra med bebis.

Besök hos bm nästa vecka, då ska vi skriva faderskapspapper då vi inte är gifta. Vi skulle gift oss innan första barnet, men hann inte riktigt med och sen dess har vi liksom haft fullt upp. Nu får det nog vänta ett par år till då vi gärna vill ha lite tid att planera ett bröllop.
 
@Höstbebis18 Ja, jag har moderkakan i bakvägg, men jag är ändå förvånad över att det syns utanpå redan nu! Är nog mer fascinerad den här graviditeten än den första, märkligt nog. Hur är det med foglossningen, tycker du att den blir värre för varje vecka eller är det på en jämn nivå? Får du träffa fysioterapeut eller liknande för att få hjälp med hur du ska träna/vad du ska undvika etc?

Besöket hos BM idag visade att jag behöver börja med järntillskott. 2,5 kg har jag gått upp totalt, blodtryck och blodsocker låg utmärkt och 148 slag per minut slog lillebrors hjärta :heart.
 
@Höstbebis18 Ja, jag har moderkakan i bakvägg, men jag är ändå förvånad över att det syns utanpå redan nu! Är nog mer fascinerad den här graviditeten än den första, märkligt nog. Hur är det med foglossningen, tycker du att den blir värre för varje vecka eller är det på en jämn nivå? Får du träffa fysioterapeut eller liknande för att få hjälp med hur du ska träna/vad du ska undvika etc?

Besöket hos BM idag visade att jag behöver börja med järntillskott. 2,5 kg har jag gått upp totalt, blodtryck och blodsocker låg utmärkt och 148 slag per minut slog lillebrors hjärta :heart.

Just nu tycker jag att foglossningarna har varit på en jämn nivå i några veckor, men vissa dagar är de mycket värre, t ex om jag har dammsugit eller nåt sånt, så försöker undvika det. Vet att det rekommenderas att man promenerar trots foglossning, men det funkar dåligt för mig, får snabbt ont av promenader av någon anledning, korta bitar går bra men försöker jag mig på en härlig långpromenad så får jag ångra det senare. Dock så funkar det bra med vattengymnastik och så försöker jag även gå på cirkelträning 1-2 gånger/vecka (instruktören känner till min graviditet och har hjälpt mig med alternativa övningar där det behövs). Har inte varit till fysioterapeut eller liknande, endast blivit erbjuden remiss till akupunktur av min BM. Ska prata mer med henne om det nästa vecka.

Härligt att få höra hjärtslag :heart
 
Jag är så himla less.... ensam hemma med sonen och tänkte lyxa till det och äta frukost tillsammans med honom. Två Finnkrisp sen tog de 5 minuter Max innan jag fick springa hann inte ens till toaletten :banghead: de var den mysiga söndagsfrukosten :yuck: vecka 15 och kräks tre fyra gånger om dagen... bra dagar :down:jag vet att det blir något bra av de men just nu känns de himla tungt

Men usch vad det där låter jobbigt, förstår att det känns riktigt tröttsamt :down: Hoppas det ger med sig snart :heart

Hrm... Försöker desperat minnas senast jag sov en hel natt. I december måste det ha varit. Tacka gravidnästäppan för det :meh:. Håhåjaja, får väl se det som träning inför kommande bebistid. Idag har jag första besöket hos BM efter inskrivningen! Och om sex dagar har jag gått halvvägs genom graviditeten. Lillebror rör sig så att magen böljar och jag har förvandlats till den där kvinnan som sitter med ett saligt leende på läpparna och en hand på magen under jobbmöten och knappt hör vad folk säger för att jag har fullt upp med att fascineras av fosterrörelser. Mittdelen av graviditeten är verkligen min grej :heart.

Gud vad mysigt det där låter :love:
 
Jag och sambon var på inskrivning igår. Hb såg bra ut på 128 vilket jag är glad över då jag haft lägre Hb förr, blir intressant o se järn-värdet också sen :) P-glukos på 2,7 två timmar efter frukost, låter väldigt lågt i mina öron :p
Annars var det väl inte jättemycket nytt där och sambon kände nog att han kunde hoppat över det egentligen, men nu är det bara sex dagar kvar till första ultraljudet :bump::nailbiting::bump:
Vecka 11, 10+1 idag :)
 
Jag och sambon var på inskrivning igår. Hb såg bra ut på 128 vilket jag är glad över då jag haft lägre Hb förr, blir intressant o se järn-värdet också sen :) P-glukos på 2,7 två timmar efter frukost, låter väldigt lågt i mina öron :p
Annars var det väl inte jättemycket nytt där och sambon kände nog att han kunde hoppat över det egentligen, men nu är det bara sex dagar kvar till första ultraljudet :bump::nailbiting::bump:
Vecka 11, 10+1 idag :)
2,7 är väldigt lågt och låter inte alls normalt? Ät du säker att det inte var 5,7?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 655
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
113 851
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
77 634
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 387
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp