Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Septemberbebis
Är det inte tidigt att ultraljuda redan? Eller är det nått extra ultraljud? Men vad spännande.
Här lite dålig koll då det här är första gången för mig och jag är inte särskilt påläst så är lite nyfiken :).
 
@Septemberbebis
Är det inte tidigt att ultraljuda redan? Eller är det nått extra ultraljud? Men vad spännande.
Här lite dålig koll då det här är första gången för mig och jag är inte särskilt påläst så är lite nyfiken :).

Hade en mindre blödning för en vecka sedan som höll i sig ett par dagar, så vi vill mest få "veta" hur det står till. I värsta fall är det ett fördröjt missfall, i bästa fall något ofarligt. Annars är det normalt rutinultraljud (RUL) i vecka 18 i mitt landsting. :)

Sonen förlöstes med kejsarsnitt efter en långdragen igångsättning. Just nu funderar jag lite på hur ärret påverkar.. vissa säger ju att moderkakan gärna växer på ärrytan och att man därigenom kan få sämre flöde. Blä. Så mycket att oroa sig för om man börjar..

Äter Apotekets gravidvitaminer, de innehåller folsyra bland annat. Efter förra graviditeten så blir jag automatiskt riskgraviditet så jag kommer få gå på en hel del extrakollar.
 
Senast ändrad:
Hoppas att allt är bra trots blödningen @Okeydokey! Jag går och väntar på nån blödning här också, hade ju en hel del förra graviditeten, känns som att jag säkert får det denna gång med.. Men skulle ju vara skönt att slippa, för visst blir man orolig av det!

Kom på idag att jag måste börja med gravidtillskotten, finns ju nån multitablett som innehåller folsyra och järn och det mesta egentligen. Så otroligt mycket mer chill denna graviditet än vad jag var första gången alltså, nästan lustigt :D Men just folsyra och sånt ska man ju inte slarva med..

Det slog mig idag att det är ju inte bara vi som ska bli tvåbarnsföräldrar, sonen ska ju bli storebror också! Det känns lite konstigt, han är ju inte så stor liksom :D
 
@Höstbebis18 Och vi som har en son som varit ensambarn i 12 år... :eek:! Det här kan ju komma att förändra hans liv totalt och han kommer bli den första vi berättar för. Vill vänta så länge som möjligt, men det beror ju förstås på hur snart det börjar synas.
 
Allvarligt talat, det här illamåendet är rätt besvärligt :yuck:. Eftersom jag mår illa all min vakna tid och den vakna tiden är minst 18 timmar om dygnet börjar jag bli rätt sliten redan. Det känns som om jag ska kräkas konstant och det är svårt att tänka på någonting annat än illamåendet. Ska försöka ta mig ut på en löprunda idag iaf!

Kan inte minnas att jag mådde så här förra gången, men så var det ju en evighet sen också :o.
 
@Höstbebis18 Och vi som har en son som varit ensambarn i 12 år... :eek:! Det här kan ju komma att förändra hans liv totalt och han kommer bli den första vi berättar för. Vill vänta så länge som möjligt, men det beror ju förstås på hur snart det börjar synas.

Ja, det kommer förmodligen att förändra hans liv, men förhoppningsvis blir det ju riktigt bra :)
Jag tror att det finns för-och nackdelar både med att ha tätt och långt emellan barnen, och att ha det typiska 2,5-3 åren. Tror inte att något är varken bättre eller sämre än det andra. Vi kommer att ha mycket tätare än vi hade tänkt, men är övertygad om att det blir bra ändå :) Bävar bara för alla kommentarer i stil med "oj oj, nu får ni det jobbigt" som jag vet kommer att komma :wtf:
 
Ja, det kommer förmodligen att förändra hans liv, men förhoppningsvis blir det ju riktigt bra :)
Jag tror att det finns för-och nackdelar både med att ha tätt och långt emellan barnen, och att ha det typiska 2,5-3 åren. Tror inte att något är varken bättre eller sämre än det andra. Vi kommer att ha mycket tätare än vi hade tänkt, men är övertygad om att det blir bra ändå :) Bävar bara för alla kommentarer i stil med "oj oj, nu får ni det jobbigt" som jag vet kommer att komma :wtf:

Jag har själv en syster som är betydligt äldre och en som är året yngre, och vi har ju helt olika typer av relationer. Jag är dock rätt säker på att sonen kommer bli närmast chockad, han har inte en enda gång under sitt liv nämnt att han vill ha syskon. Å andra sidan tar han det mesta med en klackspark, så jag tror han kommer finna sig.

Ja, åsikter ska ju folk alltid ha om syskon, inga syskon, täta syskon etc, men min egen erfarenhet av att ha en syster som är mkt nära i ålder är verkligen 100% positva. Så mycket glädje vi har haft och fortfarande har av varandra!
 


September

5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
14/9 - Septemberbebis, 32 år, andra barnet.
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.
25/9 - underensten, 29 år, första barnet

Oktober

November



Hej hej,
Är ny här på forumet men har läst framförallt barntrådar det senaste året. Har en ettåring och nästa är beräknad i början av september. Ska bli så spännande och kul med en till familjemedlem, men jag är inte skapt för att vara gravid. Usch va jobbigt det är redan nu. :-/
 
Jag har själv en syster som är betydligt äldre och en som är året yngre, och vi har ju helt olika typer av relationer. Jag är dock rätt säker på att sonen kommer bli närmast chockad, han har inte en enda gång under sitt liv nämnt att han vill ha syskon. Å andra sidan tar han det mesta med en klackspark, så jag tror han kommer finna sig.

Ja, åsikter ska ju folk alltid ha om syskon, inga syskon, täta syskon etc, men min egen erfarenhet av att ha en syster som är mkt nära i ålder är verkligen 100% positva. Så mycket glädje vi har haft och fortfarande har av varandra!

Kul att höra att du har positiva erfarenheter av syskon tätt! De flesta jag känner som har nära i ålder till syskon brukar säga samma sak faktiskt, så det känns skönt för vår del när det nu blev lite tidigare än vi tänk, vi håller hårt i såna tankar nu ;)

Blir säkert jättebra med din son också! Han är ju dessutom i en sån ålder att han inte behöver känna nån avundsjuka gentemot det nya syskonet, det blir ju kanske risken annars om man har tätare emellan. De lär ju inte bråka om samma saker liksom.
Men som sagt, jag tror egentligen att alla konstellationer är bra - inga syskon, fem syskon, tio år emellan, ett år emellan - olika för olika familjer helt enkelt :)
 
Illamåendet har jag inte känt av på några dagar nu. Det får gärna komma tillbaka (i lagom mängd) för nu går jag runt och tror att jag inbillat mig alltihop. Får kolla på bilden jag tog på grav-testet emellanåt nu för att inse att det är sant :p.
Har börjat tänka mycket mer på vad jag äter. Och jag är helt beroende att kolla på babyprylar. Har redan hittat en tapet till barnrummet som jag älskar :love:. Så jag hoppas verkligen att det kommer dyka upp en liten här i höst :)
 
Illamåendet har jag inte känt av på några dagar nu. Det får gärna komma tillbaka (i lagom mängd) för nu går jag runt och tror att jag inbillat mig alltihop. Får kolla på bilden jag tog på grav-testet emellanåt nu för att inse att det är sant :p.
Har börjat tänka mycket mer på vad jag äter. Och jag är helt beroende att kolla på babyprylar. Har redan hittat en tapet till barnrummet som jag älskar :love:. Så jag hoppas verkligen att det kommer dyka upp en liten här i höst :)

Jag har också svårt att förstå att det är på allvar då jag i princip inte har några symptom alls. Känns lite konstigt. Men jag har tagit tre olika test som alla varit väldigt positiva, så det är nog bara att försöka inse att det är så här ;) Egentligen ska man ju vara tacksam över att man slipper en massa besvär.. Jag har dock något konstigt kvällsillamående som kommer efter att jag ätit middag. Det kanske beror på graviditeten. Spelar ingen roll vad eller hur mycket jag äter till middag, det kommer strax efteråt ändå.
Tre veckor och en dag kvar till tidigt ultraljud nu, längtar ihjäl mig! Svårt att tro på innan jag fått se att det finns något där. För det hoppas jag verkligen att det gör, och att hen vill stanna.

Jag tänker också mycket på vad jag äter. Hade just börjat gå ner i vikt innan jag fick reda på graviditeten. Gått ner några kilon de senaste veckorna, men nu känns det som att jag istället måste börja tänka på att få i mig tillräckligt. Jag har några extrakilon, om än inte så många, så jag hoppas på en "lagom" viktuppgång. Det viktigaste är ju dock att bebis får det hen behöver!

Babyprylar :love: (jag får inte handla något annat än en syskonvagn, vi har redan det vi behöver..:meh:)
 
Jag har också svårt att förstå att det är på allvar då jag i princip inte har några symptom alls. Känns lite konstigt. Men jag har tagit tre olika test som alla varit väldigt positiva, så det är nog bara att försöka inse att det är så här ;) Egentligen ska man ju vara tacksam över att man slipper en massa besvär.. Jag har dock något konstigt kvällsillamående som kommer efter att jag ätit middag. Det kanske beror på graviditeten. Spelar ingen roll vad eller hur mycket jag äter till middag, det kommer strax efteråt ändå.
Tre veckor och en dag kvar till tidigt ultraljud nu, längtar ihjäl mig! Svårt att tro på innan jag fått se att det finns något där. För det hoppas jag verkligen att det gör, och att hen vill stanna.

Jag tänker också mycket på vad jag äter. Hade just börjat gå ner i vikt innan jag fick reda på graviditeten. Gått ner några kilon de senaste veckorna, men nu känns det som att jag istället måste börja tänka på att få i mig tillräckligt. Jag har några extrakilon, om än inte så många, så jag hoppas på en "lagom" viktuppgång. Det viktigaste är ju dock att bebis får det hen behöver!

Babyprylar :love: (jag får inte handla något annat än en syskonvagn, vi har redan det vi behöver..:meh:)

Förra graviditeten hade jag samma startvikt som slutvikt på förlossningen, så när sonen var ute hade jag gått ner 12 kg. :) Oftast så verkar kroppen plana ut det rätt bra själv.

Vi har VUL på torsdag. I helgen har jag inte känt av något alls, så vi får väl se om det är någon där inne. Maken är nog mer nervös än vad jag är tror jag.

Funderar på vad jag ska hitta på åt maken som fyller år i övermorgon dessutom. Han är ju rätt knepig Present har jag, tänkte mer på middag eller så.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 883
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 186
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 209
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 843
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp