Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående bebisprylar är jag inte sugen det minsta på att shoppa :eek:! Kommer att handla så lite som möjligt och köpa begagnat så långt det går. Och angående maten mår jag så illa att jag får äta det jag kan få i mig... Igår var det persikor. Godispersikor. Gick upp 9 kg med sonen, hoppas på att landa på ngt liknande den här graviditeten, men är smal i grunden så känner att det inte är ngn katastrof om det blir 15 kg heller.

8 dagar kvar till UL nu. Skulle gärna sova en vecka och vakna upp lagom till dess :D.
 
Jag har mått illa i en vecka och kräkts efter måltiderna i tre dagar och det får hemskt gärna gå över nu. Min förra graviditet kräktes jag dagligen från början till slut och jag är lite orolig att det ska bli likadant denna gång men räknar kallt med att det ska ha gått över vecka 12. :D

Jag försöker att inte kolla så mycket bebisprylar, vi har det mesta. Däremot funderar vi över om vi behöver en syskonvagn eller om det räcker med ståbräda. Hur tänker ni som har tätt mellan barnen?
 
Bärsjal! Det är så nice till pluttisar, speciellt om de är av den närhetstörstande sorten. :) Jag försöker avhålla mig från att kika på alla sköna ulltrikåsjalar som finns... Men. Snart kan jag inte hålla mig. Sjalar för lite större barn har jag flera av till sonen. :D
 
Jag har också svårt att förstå att det är på allvar då jag i princip inte har några symptom alls. Känns lite konstigt. Men jag har tagit tre olika test som alla varit väldigt positiva, så det är nog bara att försöka inse att det är så här ;) Egentligen ska man ju vara tacksam över att man slipper en massa besvär.. Jag har dock något konstigt kvällsillamående som kommer efter att jag ätit middag. Det kanske beror på graviditeten. Spelar ingen roll vad eller hur mycket jag äter till middag, det kommer strax efteråt ändå.
Tre veckor och en dag kvar till tidigt ultraljud nu, längtar ihjäl mig! Svårt att tro på innan jag fått se att det finns något där. För det hoppas jag verkligen att det gör, och att hen vill stanna.

Jag tänker också mycket på vad jag äter. Hade just börjat gå ner i vikt innan jag fick reda på graviditeten. Gått ner några kilon de senaste veckorna, men nu känns det som att jag istället måste börja tänka på att få i mig tillräckligt. Jag har några extrakilon, om än inte så många, så jag hoppas på en "lagom" viktuppgång. Det viktigaste är ju dock att bebis får det hen behöver!

Babyprylar :love: (jag får inte handla något annat än en syskonvagn, vi har redan det vi behöver..:meh:)
Jag hade dålig aptit första tiden, sen började jag må illa. Vågen visade -1 kg precis från inskrivning. Ingen fara enligt bm. Liten tar det den behöver. Jag är inte stor sen innan, inte pinnsmal heller utan hade nåt kg extra kanske.
 
Bärsjal! Det är så nice till pluttisar, speciellt om de är av den närhetstörstande sorten. :) Jag försöker avhålla mig från att kika på alla sköna ulltrikåsjalar som finns... Men. Snart kan jag inte hålla mig. Sjalar för lite större barn har jag flera av till sonen. :D

Trikåsjal kommer att användas en hel del skulle jag tro, är också sugen på en skön ullsjal. Men jag har gärna vagn att lassa på när vi är ute och handlar, om jag ska leka med syskonet eller som sovplats så tyvärr kommer inte en sjal täcka upp de behoven för oss.
Lätt att säga nu, man har ju ingen aning om vad för barn vi får, hen kanske inte alls vill åka vagn och då leker jag runt som superwoman med bärsjal och matkassar och härjande tvååring. :o
 
Jag har mått illa i en vecka och kräkts efter måltiderna i tre dagar och det får hemskt gärna gå över nu. Min förra graviditet kräktes jag dagligen från början till slut och jag är lite orolig att det ska bli likadant denna gång men räknar kallt med att det ska ha gått över vecka 12. :D

Jag försöker att inte kolla så mycket bebisprylar, vi har det mesta. Däremot funderar vi över om vi behöver en syskonvagn eller om det räcker med ståbräda. Hur tänker ni som har tätt mellan barnen?
Hoppar in från sommartråden.
Vi kommer ha ganska exakt två år mellan barnen och har köpt en Bugaboo donkey. Då kan vi växla mellan enkelvagn till liten, syskonvagn om båda vill åka vagn samt sätta på ståbräda om storasyster vill det.
 
Första besök hos barnmorska inbokat 8 Februari. Spännande :bump:. Hoppas jag får nån bra. Hade velat ha hon jag tog cellprov hos sist, men glömt hennes namn så kunde inte önska henne :banghead:
 
Jag har mått illa i en vecka och kräkts efter måltiderna i tre dagar och det får hemskt gärna gå över nu. Min förra graviditet kräktes jag dagligen från början till slut och jag är lite orolig att det ska bli likadant denna gång men räknar kallt med att det ska ha gått över vecka 12. :D

Jag försöker att inte kolla så mycket bebisprylar, vi har det mesta. Däremot funderar vi över om vi behöver en syskonvagn eller om det räcker med ståbräda. Hur tänker ni som har tätt mellan barnen?

Vi kommer ha tätt mellan barnen och vi tänker nog att en syskonvagn är ett måste. Sonen är för liten för att orka med ståbräda någon längre stund tror jag. Vill kunna ha båda i vagn där jag ändå har lite mer koll på dem så att säga :D Sen kommer ju dock problemet att välja vilken vagn en ska satsa på.. Köper gärna begagnat, men marknaden är inte jättestor för det här. Funderar lite på Bugaboo Donkey bara för att man ju kan göra om den till en singelvagn vid behov, men är inte så sugen på det märket egentligen. Har fått för mig att den inte kommer att klara terrängen där vi bor så bra, men det vet jag ju egentligen inte så kanske skulle vara värt att prova :)

Bärsjal! Det är så nice till pluttisar, speciellt om de är av den närhetstörstande sorten. :) Jag försöker avhålla mig från att kika på alla sköna ulltrikåsjalar som finns... Men. Snart kan jag inte hålla mig. Sjalar för lite större barn har jag flera av till sonen. :D

Åh, jag skulle verkligen behöva en bärsjal för större barn.. Vi har en helt vanlig trikåsjal som får duga till bebis första månaderna i alla fall, när hen kommer. Tips på sjal för större barn som inte kostar skjortan?
 
Jag hade dålig aptit första tiden, sen började jag må illa. Vågen visade -1 kg precis från inskrivning. Ingen fara enligt bm. Liten tar det den behöver. Jag är inte stor sen innan, inte pinnsmal heller utan hade nåt kg extra kanske.

Skönt att höra att bm säger att det är okej. Jag är inte heller stor, men om man går efter bmi så skulle jag kanske behöva tappa ett par kilon.

Åt god glass igår. Visade sig att den inte var lika god som gravid som den brukar vara annars.. Och det koffeinfria kaffet jag njöt av under förra graviditeten smakar riktigt äckligt nu :yuck:
 
Vi kommer ha tätt mellan barnen och vi tänker nog att en syskonvagn är ett måste. Sonen är för liten för att orka med ståbräda någon längre stund tror jag. Vill kunna ha båda i vagn där jag ändå har lite mer koll på dem så att säga :D Sen kommer ju dock problemet att välja vilken vagn en ska satsa på.. Köper gärna begagnat, men marknaden är inte jättestor för det här. Funderar lite på Bugaboo Donkey bara för att man ju kan göra om den till en singelvagn vid behov, men är inte så sugen på det märket egentligen. Har fått för mig att den inte kommer att klara terrängen där vi bor så bra, men det vet jag ju egentligen inte så kanske skulle vara värt att prova :)



Åh, jag skulle verkligen behöva en bärsjal för större barn.. Vi har en helt vanlig trikåsjal som får duga till bebis första månaderna i alla fall, när hen kommer. Tips på sjal för större barn som inte kostar skjortan?
Jag har haft Bugaboo sedan dottern föddes för 1,5år sen och har inte haft problem med terrängen. Varit ute och gått i timmar både på asfalt, grus, rätt ut i skogen och i djupsnö så provkör innan du dömer ut den :)
 
Vi kommer ha tätt mellan barnen och vi tänker nog att en syskonvagn är ett måste. Sonen är för liten för att orka med ståbräda någon längre stund tror jag. Vill kunna ha båda i vagn där jag ändå har lite mer koll på dem så att säga :D Sen kommer ju dock problemet att välja vilken vagn en ska satsa på.. Köper gärna begagnat, men marknaden är inte jättestor för det här. Funderar lite på Bugaboo Donkey bara för att man ju kan göra om den till en singelvagn vid behov, men är inte så sugen på det märket egentligen. Har fått för mig att den inte kommer att klara terrängen där vi bor så bra, men det vet jag ju egentligen inte så kanske skulle vara värt att prova :)



Åh, jag skulle verkligen behöva en bärsjal för större barn.. Vi har en helt vanlig trikåsjal som får duga till bebis första månaderna i alla fall, när hen kommer. Tips på sjal för större barn som inte kostar skjortan?

Även vi har funderat på en Donkey, just på grund av att den går att göra till singelvagn, finns det ens någon mer vagn där det går? Det är ju inte alltid man ska ha med sig båda två och alternativet blir ju att ha en extravagn och det har vi inte plats för.

Kolla bärsjalsgrupperna på Facebook, där kan du få tag på sjalar begagnat och få tips om knyt, material etc.
 
Jag har haft Bugaboo sedan dottern föddes för 1,5år sen och har inte haft problem med terrängen. Varit ute och gått i timmar både på asfalt, grus, rätt ut i skogen och i djupsnö så provkör innan du dömer ut den :)

Ja det är nog bara nåt jag fått för mig, hade en bekant som var missnöjd och det är nog det som färgat av sig, men jag hoppas att jag får möjlighet att prova! Vi bor lantligt så det är ju viktigt att det funkar med skogsvägarna här. Känns som ett väldigt stort plus att det går att göra om till enkelvagn! :)

Även vi har funderat på en Donkey, just på grund av att den går att göra till singelvagn, finns det ens någon mer vagn där det går? Det är ju inte alltid man ska ha med sig båda två och alternativet blir ju att ha en extravagn och det har vi inte plats för.

Kolla bärsjalsgrupperna på Facebook, där kan du få tag på sjalar begagnat och få tips om knyt, material etc.

Just att det ska få plats bra i bilen känns viktigt för oss. Tror att det ska finnas nån till som det går att göra så med, men det kanske bara är syskonvagnar "på höjden", eller hur man nu ska förklara det. Inte på bredden, som Donkeyn.

Tack för tips om sjalgrupper, ska kolla in det! :)
 
Hörrni, jag tror nog jag har lite svårt att fatta att jag är gravid. :o Har inte så mycket symtom än, mer än fylliga och ömma bröst. Varken jag eller sambon känner igen mig själv, har ganska små och nätta bröst till vardags. ;) Va utomlands när jag gick över tiden, och när jag skulle ta en löptur så va d himla jobbigt med så ömma bröst när dom skumpade :angel: Kan ibland känna av någon konstig känsla, typ blandning hungrig och illamående, men det går över när jag käkar något el dricker lite saft. Så har börjat bunkra upp med nyttiga snacks och tar med mig saft i vattenflaska på jobbet. Känner av nedre mage från och till, ingen direkt molvärk utan mer spänningar.. Trötthet ibland javisst, men inget mer än vanligt haha :p Uppblåst mage till och från, men det är jag van med sen innan pga IBS. Förra veckan kände jag mig så enormt tung i kroppen, blev väldigt halvhjärtad träning i hemmagymmet. :angel: Redan gått upp 3 kg typ :o Men det är nog mycket vatten..

@Okeydokey: Coolt med långdistansträning! Såklart du kan fortsätta träna, du kanske inte ska köra maxträning för mycket men så länge det känns bra är det bara att köra på! Du är så pass van med denna typ av träning så då är det helt ok, men jag skulle givetvis rekommendera annat till otränade blivande mammor ;) (Jobbar bl.a. med gravida patienter och besvären som tillkommer.)
 
Även vi har funderat på en Donkey, just på grund av att den går att göra till singelvagn, finns det ens någon mer vagn där det går? Det är ju inte alltid man ska ha med sig båda två och alternativet blir ju att ha en extravagn och det har vi inte plats för.

Kolla bärsjalsgrupperna på Facebook, där kan du få tag på sjalar begagnat och få tips om knyt, material etc.

Ja det är nog bara nåt jag fått för mig, hade en bekant som var missnöjd och det är nog det som färgat av sig, men jag hoppas att jag får möjlighet att prova! Vi bor lantligt så det är ju viktigt att det funkar med skogsvägarna här. Känns som ett väldigt stort plus att det går att göra om till enkelvagn! :)



Just att det ska få plats bra i bilen känns viktigt för oss. Tror att det ska finnas nån till som det går att göra så med, men det kanske bara är syskonvagnar "på höjden", eller hur man nu ska förklara det. Inte på bredden, som Donkeyn.

Tack för tips om sjalgrupper, ska kolla in det! :)

Bugaboo har patent på lösningen med att växla mellan singel och dubbel på bredden. Så därför finns bara den :)
 
@maybebaby Åh, tack för input! Jag har mått så infernaliskt illa att jag blivit nödd och tvungen att dra ner rejält på träningen, men springer tre, fyra mil i veckan iaf. Det blir i princip bara distanslöpning och långpass på runt 2 mil, det finns ingen ork och lust till hårdare träning.

Idag ställde jag mig på vågen för första gången sen jag testade positivt. Ojsan... 1,5 kg upp i vecka 8 :o. Skyller på att det enda jag kan äta utan att må pyton är gelégodis, frukt och havregrynsgröt.
 
Idag kliver vi in i vecka 6 :bump:.
Varje onsdag är nu en speciell dag :).

Mitt illamående jag kände av förra veckan har fortsatt hållt sig lugnt. Däremot verkar hormonerna påverka mig så jag blir väldigt rörig i magen :crazy:
 
@maybebaby Åh, tack för input! Jag har mått så infernaliskt illa att jag blivit nödd och tvungen att dra ner rejält på träningen, men springer tre, fyra mil i veckan iaf. Det blir i princip bara distanslöpning och långpass på runt 2 mil, det finns ingen ork och lust till hårdare träning.

Idag ställde jag mig på vågen för första gången sen jag testade positivt. Ojsan... 1,5 kg upp i vecka 8 :o. Skyller på att det enda jag kan äta utan att må pyton är gelégodis, frukt och havregrynsgröt.

Bra ändå att du kunnat hålla igång lite, hjälper det något mot illamåendet? Fy låter inge kul, hoppas det blir bättre snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 659
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
113 853
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
77 637
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 388
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp