Höstterminens tävlingar

@Wilfa Vilken fin utveckling ni har gjort under säsongen! Så himla roligt att följa ambitiösa ryttare och att du så friskt delar med av filmer så en får se förbättringen :)!! Btw älskar jag musikvalet till travdelen, har tänkt flera gånger att välja just den låten om jag skulle välja musik själv :D!

Tack!!! Det är ju roligt när man känner att saker och ting blir bättre och bättre. Och seniorcupen passar oss perfekt, så roligt att rida till musik, man behöver inte känna sig lastgammal och kul att rida i lag. Ska erkänna att jag fått låna musiken av en god vän som var med i cupen i fjol, tur man har kompisar med bra musiksmak :D
 
Tack!!! Det är ju roligt när man känner att saker och ting blir bättre och bättre. Och seniorcupen passar oss perfekt, så roligt att rida till musik, man behöver inte känna sig lastgammal och kul att rida i lag. Ska erkänna att jag fått låna musiken av en god vän som var med i cupen i fjol, tur man har kompisar med bra musiksmak :D
Jag håller med Fiorano, ni är jättefina och utvecklas massor mellan varje film som vi får se. :)
 
@Wilfa kul att du rider i en lite öppnare form. Många friesers rids väl korta i formen, så det är kul att se någon som rider bättre än så.

Tack! Håller med dig om att många friesers rids i en form som är alldeles för kort. Det som kan påverka är att det finns frieser av olika typer, barockfrieser är den mer klassiska vagnshästen medan sportfriesern är av ridhästtyp. Min häst är en ganska utpräglad sportfrieser och är därmed lättare att rida i en öppnare form än de av barocktyp. Men vi får kämpa för att det inte ska bli för kort, i vardagsträningen är det mycket fokus på lång form utan att tappa bakbenen :banana:
 
Frans har fått prova vingarna i Lb2, 3 helger i rad. Tävling, pay and ride, tävling. Första helgen var ett riktigt bottennapp. Han tyckte att dommarbordet var jätteläskigt! Inte ett rätt inne på banan :o

Förra helgen så blev det bättre. Skräcken över att byta ridhus släppte snabbare men fortfarande en hel del skyggade. Dessutom blir han lång och tråkig inne på banan då jag inte kan hålla ihop honom när han blir spänd. Men vi hittade en helt ny växel på framridningen, där var han riktigt fin! Snälla poäng men bra miljöträning.

Idag var vi ute och tävlade igen. Nu skötte han sig inte bara i allt runt omkring ridningen utan var även fantastisk på framridningen och håller sig i skinnet inne på banan trots att han blir spänd och osäker. Jag red på framåt som om programmet gick på tid, inte en enda avstämning någonstans. :rofl:Fortfarande inte lika ihop och fin som på framridningen men det räckte till 68,5% och en 3e placering - endast 1p från vinst :D
 
Vi gjorde sista starten för säsongen idag, 66,9 i LB:3 där jag tyckte han blev lite spänd, vilket också visade sig i gången, det blir sprungit istället för schwung. Men det är mammas fel, inte hans, han skötte sig som alltid oklanderligt och sneglade mest lite på allt nytt. Jag red på lite för mycket utan att ha lösgjoedheten med och sånt visar sig ju. Trea slutade vi ändå.

Sen hade vi lite mardrömsresa hem först, han är inte klippt än och blev svettig, så jag lade på ett fleecetäcke med tanken att det skulle dra upp lite svett. Helt, helt fel. Han blev sjöblöt och fick riktiga svettkoller, ville hoppa över bommen och var så himla stressad. Har aldrig varit med om det så ringer stallägaren för hjälp, fick order att dra av täcket, öppna allt som gick (fönster etc) och om möjligt kyla honom. Hade som tur var med vatten och hink så dränkte honom så gott jag kunde inne i transporten och gnuggade bort svett överallt jag kom åt. Fick stanna en gång till längs vägen och svampa av igen men sen slappnade han av och började äta hö, tack Gud. Blir klippning imorgon...
 
Red LB:2 igår. Första tävlingen på egna hästen, och tredje dressyrtävlingen i hennes liv.

Hon var lugnare på plats än hon varit tidigare, vilket också visade sig i att jag kom till ordentlig ridning på framridningen utan att hon spände sig/flög i luften.

När vi kom in i manegen hade nån haft mage att ställa ett staket där! WTF liksom! :eek: - såg Fröken ut. kortsidor och långsidor gick att gå snällt på, men hon vägrade hörnen. Tyvärr ingår hörnen i väldigt många bedömninspunkter. Fick också två omslag i galopperna (för att det tyligen är helt logiskt att byta till förvänd galopp i ett hörn.

Fick ganska rättvisa 57,8% (och slutade tredje sist), pendlade mellan 5 och 6,5. Trodde att resultatet skulle bli sämre, men jag antar att allt utom hörnen börjar hålla bättre kvalié och att vi därför får betalt för det.

Är jättenöjd med min häst som ändå gjort stora framsteg. Nu ska hon få ledigt från tävlingar nån månad, sen skall hon få ut på hopptävlingar. Så återtar vi dressyrtävlingen till våren.
 
Ni som är ute o tävlar,
Tjusiga plastronger blev ju så inne för några år sen, har man inte det längre?
Hur ute är man om jag kommer till tävlingen imorgon med en sån? :angel:
Jag har inte tävlat på fyra år men lyckades köpa en jättefin tjusig egendesignad platsrong efter den sista tävlingen jag gjorde.. ja, det visste jag ju inte då men.. :p
 
Ni som är ute o tävlar,
Tjusiga plastronger blev ju så inne för några år sen, har man inte det längre?
Hur ute är man om jag kommer till tävlingen imorgon med en sån? :angel:
Jag har inte tävlat på fyra år men lyckades köpa en jättefin tjusig egendesignad platsrong efter den sista tävlingen jag gjorde.. ja, det visste jag ju inte då men.. :p
Jag har det. Eller inte supertjusig eller fluffig, men med ett litet smycke i alla fall.
 
Ni som är ute o tävlar,
Tjusiga plastronger blev ju så inne för några år sen, har man inte det längre?
Hur ute är man om jag kommer till tävlingen imorgon med en sån? :angel:
Jag har inte tävlat på fyra år men lyckades köpa en jättefin tjusig egendesignad platsrong efter den sista tävlingen jag gjorde.. ja, det visste jag ju inte då men.. :p
Jag älskar min fluffiga, glittriga plastrong :love: Kör på, känner du dig fin tror jag man rider liiite bäyttre :D
 
Jag hade min nya fina plastrong!
Men kavajen glömde jag prova innan och det var lite på håret att den passade, fyra år och två barn senare :rofl::o:D
men det fick ju gå ändå..

Red en lb2 lite sådär spontanbestämt, på en kompis hoppehäst.
Tappade honom lite inne på banan efter en fin framridning men fick ihop drygt 60%. Det blir (och är) mycket häst att rida ihop men tyckte vi kämpade väl och det räckte faktiskt till en blå rosett!
Kan hända att det kom en glädjetår till och med :o

Det är så himla kul att tävla och jag har verkligen saknat det och träningen inför! Såå tacksam !
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
715
  • Låst
Juridik & Ekonomi Min ekonomi har ju varit uppe för debatt här. Ja jag har haft skuldsanering Den ska enligt mina papper vara klar i höst, men användare...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 051
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Nepenthe
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
175

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp