Höstterminens tävlingar

Jag hade min nya fina plastrong!
Men kavajen glömde jag prova innan och det var lite på håret att den passade, fyra år och två barn senare :rofl::o:D
men det fick ju gå ändå..

Red en lb2 lite sådär spontanbestämt, på en kompis hoppehäst.
Tappade honom lite inne på banan efter en fin framridning men fick ihop drygt 60%. Det blir (och är) mycket häst att rida ihop men tyckte vi kämpade väl och det räckte faktiskt till en blå rosett!
Kan hända att det kom en glädjetår till och med :o

Det är så himla kul att tävla och jag har verkligen saknat det och träningen inför! Såå tacksam !
 
Nu har vi varit ute och vädrat oss lite igen. Red sista omgången i seniorcupen i lördags och älskade hästen var helt fantastisk. Lyckades ladda i lite mycket energi i honom på framridningen, så kommentaren på första galoppfattningen var "hög bakdel". I verkligheten betyder det galoppfattning med extra glädjeskutt.... Andra galoppfattningen gick däremot superbra och gav oss första 8:an någonsin på ett galoppmoment! Totalt 69,1% och laget kom på 3:e plats totalt i cupen. Det innebär att vi får rida den fristående finalen som går på Flyinge, ska bli så kul!

I övrigt var vi ute på en mindre lyckad tävling för vår del för några veckor sedan, hade inte laddat upp optimalt innan tävlingen med tjänsteresa stora delar av veckan och det spöregnade hela dagen. Red ihop 58% då. Sammanfattningen av vår första tävlingssäsong kommer nog bli att hästen är väldigt beroende av uppladdningen 3-4 dagar före tävling och att lång framridning med nästan enbart skritt är bra. Har varierat mina resultat från 58 till 71% så vårens mål får bli att stabilisera resultaten i den högre delen av det intervallet. Någon mer som håller på att sätta mål för nästa tävlingssäsong nu?
 
@Wilfa Vad kul med finalkval! När går finalen?

Jag har börjat fundera på nästa års säsong men den känns så himla osäker med mina hästar. Hoppas att det blir en ny omgång av grenledarcup i MsvC så Barb kan gå den. Annars är jag himla nöjd om jag kan komma ut och rida nya MsvC-programmen med henne. Håller e tumme för att Burb spänner av här under vintern och då är planen att rida LB tills hon känns trygg inne på banan och sen gå upp i LA.
 
Jag kastar mig in här på sluttampen av säsongen. Den här hösten har jag debuterat min sexåriga lusitano som är extremt känslig, tittig och med mycket nerv. Han har haft väldigt jobbigt med att vara på nya ställen, så under första halvåret jag hade honom åkte jag bara till nya ställen för att träna på att vara där, mer fixade vi inte.
Men under hösten har jag gjort fyra starter med mycket blandade resultat. Jag började med en Lätt C:2 på ett ställe där han varit rätt mycket tidigare. Det var en bra strategi, drygt 70% och tvåa. Sen följde två Lätt B på nya ställen, på den första kom vi inte i närheten av domarkortsidan och skrapade ihop 60%. På den andra var han spänd och gick totalt i baklås efter halva programmet, så jag fick utgå. I helgen red vi en tredje Lätt B, på ett ställe där han varit och tränat någon gång i våras. Dessutom fanns det möjlighet att prova banan på fredagskvällen, vilket vi givetvis utnyttjade. Även där var det lite spänt, men kontrollerbart. Det blev en ny blå rosett på strax över 66%. Nu ska vi fortsätta att träna fokus på nya ställen och domarbord, och förstås träna vidare rent dressyrmässigt med. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre även med nya tävlingsplatser med tiden.
 
Jag kastar mig in här på sluttampen av säsongen. Den här hösten har jag debuterat min sexåriga lusitano som är extremt känslig, tittig och med mycket nerv. Han har haft väldigt jobbigt med att vara på nya ställen, så under första halvåret jag hade honom åkte jag bara till nya ställen för att träna på att vara där, mer fixade vi inte.
Men under hösten har jag gjort fyra starter med mycket blandade resultat. Jag började med en Lätt C:2 på ett ställe där han varit rätt mycket tidigare. Det var en bra strategi, drygt 70% och tvåa. Sen följde två Lätt B på nya ställen, på den första kom vi inte i närheten av domarkortsidan och skrapade ihop 60%. På den andra var han spänd och gick totalt i baklås efter halva programmet, så jag fick utgå. I helgen red vi en tredje Lätt B, på ett ställe där han varit och tränat någon gång i våras. Dessutom fanns det möjlighet att prova banan på fredagskvällen, vilket vi givetvis utnyttjade. Även där var det lite spänt, men kontrollerbart. Det blev en ny blå rosett på strax över 66%. Nu ska vi fortsätta att träna fokus på nya ställen och domarbord, och förstås träna vidare rent dressyrmässigt med. Förhoppningsvis blir det bättre och bättre även med nya tävlingsplatser med tiden.
Sydslätten?
 
Precis :-) Såg tyvärr inte något av seniorcupen, men känner många som red den!
Seniorcupen är superkul! Gissade att du varit hos Sydslätten eftersom de hade öppen bana i fredags. Lite långt för mig att åka tyvärr, nästan 2 timmar enkel resa, men trevligt initiativ att ha det. Överhuvud taget trevliga tävlingar tyckte jag.
 
Kom ju på att jag faktiskt kan skriva här! :)

I oktober gjorde vi come-back på klubbtävling (LC:1), så jäkla härlig känsla efter en jobbigt start på året då hästen skadade sig. Finfina farbror häst levererade :love: Red ihop 65% trots en del ryttarmissar :banghead: Pålle kändes superfin och med mig, bättre framåtbjudning än han brukar ha :p Som sagt, jag kände mig ringrostig på att rida program å det märktes att det var ett drygt år sen vi tävlat.

Här kommer en bildbomb! :o

WJ2lAel.jpg

eHTpm7K.jpg

Till synes spänd häst vid insläpp på banan, försökte mest ha fokus framåt och inte tjuvhålla honom - ganska snabbt kom han tillbaka till mig i mer koncentration!

FGdZb5v.jpg


XhlxWnH.jpg


SfrmCPJ.jpg


JSDI6k9.jpg


AygVpa6.jpg

Bjuder på denna :angel: En av mina missar i övergång trav-skritt-trav..

8IrjVZG.jpg


hHW7Gm5.jpg


Vkdy8NA.jpg


Kommer nog inte bli så mycket tävlande för oss numera, möjligtvis lite klubbtävling bara för att ha lite skoj. Tanken va ju att han ska få pensioneras, men men vi får se. :) Om vi får till en bra träningsperiod under vintern och bygger på med styrka, och framförallt att han fortsatt känns bra, så kanske kanske vi satsar mot en sista insats i allsvenska-laget i vår.
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 309
Senast: zarmino
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 444
Senast: Jeps
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 790
Senast: Sel
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 476
Senast: vilde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp