Hovar (bilder) - vad är det här, någon form av röta?

Det är lugnt :) Det var ett litet hopp om att du skulle hittat något mirakelmedel ;)
Jag har kanske hittat ett mirakelmedel men det är för tidigt att säga än. På strålrötan verkar det fungera läskigt bra.

Red horse artimud heter det. Är som en antibakteriell lera som torkar fast på hoven. För att bedöma hur det fungerar på sömhålen behöver jag dock en skoperiod på mig.
Jag köpte också red horse sole cleanse att ha istället för jodopax, inte lika kladdigt och verkar inte svida lika mycket i strålarna.

Ska bli spännande att utvärdera.
 
Jag har kanske hittat ett mirakelmedel men det är för tidigt att säga än. På strålrötan verkar det fungera läskigt bra.

Red horse artimud heter det. Är som en antibakteriell lera som torkar fast på hoven. För att bedöma hur det fungerar på sömhålen behöver jag dock en skoperiod på mig.
Jag köpte också red horse sole cleanse att ha istället för jodopax, inte lika kladdigt och verkar inte svida lika mycket i strålarna.

Ska bli spännande att utvärdera.

Funkade inte på min frökens hovar. Men outstanding mot hålväggar. Sole paint från samma tillverkare är med också. Mot bärrandsröta osv. Hade det på en annan häst, sjukt bra effekt. På damens konstiga problem förra året - ingen effekt.
 
  • Gilla
Reactions: Ace

Liknande trådar

Hästvård Jag börjar bli helt uppgiven av dessa ständiga tappskor mina hästar skaffar sig. Vad tusan ska man göra? Min förra häst hade max 4...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 901
Senast: Marvin
·
Hästvård Tänkte kolla om det är någon som haft liknande problem eller har andra erfarenheter och kan ha idéer om vad det kan bero på...
2
Svar
23
· Visningar
2 887

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp