Hovbensfraktur - behöver pepp och tips!

När min påla fick en fraktur för ca 3,5 år sedan plastade vi hoven, ist för gips. Dels för bättre hållbarhet och då det skulle ge ettbättre resultat än gips. Även ringsko slogs på. Hon gick i en lite sjukhage, efter ca 3 veckor på box.

Nu fick vi ta bort henne ändå, efter ca 1,5 års vila/rehab. Anledningen till detta tros vara att frakturen vr mer ill. än men först trott (den satt på undersidan av hovbenet, leden ej involverad) och hon drabbades av artros och förtvinade leder, ligament och strålben tillföljd av lång och nästan avstannat läkningsprocess. Tyvärr...

Ang boxvila och annat, kan inte shettisen gå i samma box/sjukhage som din, för att skapa närkontakt och mer lugn?
Önskar er. Ett stort lycka till!!!
Åh vad trist! :( Beklagar, så jobbigt att kämpa så länge och sen går det inte i alla fall! :(

Shettisen går precis bredvid D, jag vågar inte ha dom samma hage eftersom shettisen är en lien utbrytartjej och kan dra ner staketet åt D också... Däremot går de ju så nära att de har utbyte av varandra. Så fort shettisen kommer utom synhåll så ropar D, och lilla bruna köttbullsshettisen kommer galopperande så grästuvorna ryker om de små hovarna... Hon är ett fantastiskt sällskap! Dessutom går D s att hon ser både oss, de andra hästarna, och övriga djur. Men hon blir rädd om det blåser, nån slår i en bildörr, mm, och det blir bara värre :( Det måste vara hemskt för ett flyktdjur att vara instängd på det sättet!
 
:heart
Min vackra vackra lilla prinsessa Tusensköna!
Tre år sen nu... :(
Saknar dig fortfarande :cry:
Du ligger i den vackraste av våra hagar, och på nätterna ser jag dig dansa i dimmorna, bland rosorna vi planterat på din grav...
Du behöver inte ha ont, nu kan du galoppera snabbare än vinden, och alla dina ben är hela och friska, och bär dig vart du vill!
Alltid älskad, aldrig glömd!!! :heartheart:heart
 
:heart
Tre år sen nu... :(
Saknar dig fortfarande :cry:
Du ligger i den vackraste av våra hagar, och på nätterna ser jag dig dansa i dimmorna, bland rosorna vi planterat på din grav...
Du behöver inte ha ont, nu kan du galoppera snabbare än vinden, och alla dina ben är hela och friska, och bär dig vart du vill!
Alltid älskad, aldrig glömd!!! :heartheart:heart
:heartheart:heart
 

Liknande trådar

Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 400
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp