M

Malin_90

Hej, nu är det så att min häst råkade fastna i leran igår. så skon hade hamnat snett och den ena sidkappan stack in i hoven...(typ vid lamellranden) så hon kunde knappt stödja på benet. hovslagaren var där och tog bort skon (så att sidkappan inte stack in) och slog på en ny. hovslagaren sa att det kan vara en hovböld men trodde inte så. Min häst haltar fortfarande och är orolig för att det kan vara en böld? då är det väl bäst att ta dit hovslagaren, så han kan skära upp den? hur lång tid tar det innan det läker? hur mkt kan det kosta?
tacksam för svar /Malin
 
Sv: hovböld?

Tror att hovslagaren menar att det kan bli en böld som följd av trycket från sidkappan som gick in i hoven. Hur fort den utvecklas, om den gör det, har jag ingen aning om. Ring till hovslagaren igen och fråga om hältan och om det kan vara en böld på gång så snabbt efteråt.
 

Liknande trådar

Hästvård Dotterns ponny vred sin ena framsko under en uteritt så utsidan lossnade och fick in sidokappn i lamellranden. Jättehalt där och då...
Svar
1
· Visningar
822
Senast: moster_punk
·
Hästvård I början av december förra året visade min häst en mindre hälta på höger fram i endast höger volt på hårt underlag. Inga...
Svar
4
· Visningar
2 116
Senast: Lejd
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
2 790
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 690
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp