Hovproblem

Status
Stängd för vidare inlägg.
Visst försökte Gråbo sticka i backen igen följande promenad, men hag var beredd. Inte en gång till! "En gång är ingen gång" brukar man ju säga, två gånger skulle bli något helt annat.
Vad som hänt sen sist är att Pärlan blev halt. Riktigt illa, linkade i skritten. Och, tro inte att jag är en helt okunnig djurplågare nu, men jag blev tvungen att ta tag i ett försummat kapitel; hovvården. Pluggat på, gjort en sk mustangrundning, samt tagit ner trakterna en aning. Pärlans hälta försvann tack o lov i och med detta. Men jag har insett att det finns problem från hovarna som kommer ta minst ett par månader att komma till rätta med.
 

Ja. Absolut. Ju kunnigare desto bättre. Men får inte tag på någon. Bor inte i Sverige. De som finns är knutna till egna stall.
 
Wow, på tal om nått helt annat nu. Hur är det att bo där? Sjukt imponerad, hade det som dröm när jag var yngre men nu känner jag att jag inte hinner med eller har råd. :p
Det är varmt som bara den, såhär års. Och hög luftfuktighet.
Förövrigt... det mycket som är annorlunda, och mycket som är likt med :idea::crazy::o
 
Hur är det med språket? Läsa?
Det jag skulle kunna tänka mig är att det är nog som Kina med vädret och annorlunda.
Riktigt svårt att lära sig språket ordentligt, finns så många olika nivåer. Och ord. Och böjningar. Sen att man behöver lära sig kanji för att kunna läsa... (var är symbolfejjan för utmattad?;))
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Altså måste skriva av mig lite. Min häst var jättefin för 3 veckor sedan när jag red. Hur fin i formen som helst och allt kändes...
Svar
7
· Visningar
878
Senast: Neia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp