Bukefalos 28 år!

Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

:confused: Skrämmande att höra......:mad:

en eloge till hästskötaren som anmälde :bow:
 
Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Tragiskt :mad:

Men var benbrottet ett resultat av hältan eller bröt han benet pga något annat??
 
Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Jag tolkade att hästen bröt benet på ett annat sätt. Men jag är inte helt säker för de var skrivet lite otydligt...
 
Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Hästskötaren som anmälde är värd ett hedersomnämnande !

Sen kan man ju fråga sig om det inte är dags att flytta på verksamheterna vid såväl hovstallet som K1 til mera ändamålsenliga lokaliteter där hästarna kan erbjudas hagvistelse...
 
Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Sen kan man ju fråga sig om det inte är dags att flytta på verksamheterna vid såväl hovstallet som K1 til mera ändamålsenliga lokaliteter där hästarna kan erbjudas hagvistelse...

:bow: :bow: :bow:
 
Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Sen kan man ju fråga sig om det inte är dags att flytta på verksamheterna vid såväl hovstallet som K1 til mera ändamålsenliga lokaliteter där hästarna kan erbjudas hagvistelse...

Och det är ju en annan diskussion, och som inte har med det här ämnet att göra.
 
Sv: Hovstallet anmält till länsstyrelsen

Tragiskt :mad:

Men var benbrottet ett resultat av hältan eller bröt han benet pga något annat??

Jag fattade det som att hästen bröt benet pga belastningen, kan ju vart en liten spricka eller så och om det belastas kan ju hästen bryta det. Jag antog bara det eftersom hästarna inte direkt går ute i hagar och sannorlikheten att hästen först är halt och sen går och bryter benet på annat sätt låter inte så troligt.

Men klart det kan hända.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
867
L
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 651
Senast: Luff
·
  • Artikel
Hästnyheter Fastighetesverkets toppchef Lennart von Quanten har en attraktiv stallplats för sin häst i det Kungliga hovstallet i Stockholm. Detta...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Efter att en hästägare anmälts gjorde länsstyrelsen en kontroll på fastigheten och fann då brister i hästhållningen. Ägaren får nu ett...
Svar
0
· Visningar
469
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp