Howrsetråden, nummer 10!

Mirtai

Trådstartare
Då den gamla tråden passerat 2000 inlägg med marginal startar jag helt enkelt en ny, nummer 10 i ordningen :D

Kopierar in Myzan87:s sista inlägg:

Någon som är intresserade av att byta/köpa någon av det understående? Mycket är av intresse, även pass och grand prix hästar

Plutos pergament x 42
Svart orkidé x 20
Krösus gåva x 19
Helios stråle x 18
Fruktbarhetstrollspö x 15
Pandoras ask x 14
Molntapp x 9
Filotes klapp x 8
Zeus blixt x 8
Medusas blod x 7
Artemis pil x 6
Apollos lyra x 6
Filosofens sten x 6
Ungdomens vatten x 5
Akilles häl x 4
Guldäpple x 3
Poseidons sadel x 3
Morfeus armar x 3
Herapaketet x 2
Hypnos täcke x 2
Kronostimer x 1
Bonuspaket
Bonuspaket x 1
Harmonipaket x 1
Det 5:e Elementet x 1
Kentaur-paket x 1
Ymnighetshorn x 1
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Passar på att svara också, jag köper gärna Morfeus Armar och 5:e elementet :)
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Morfeus Armar - 2 pass eller 230.000e för en/5 pass eller 400 000 för 2
5:e elementet - 2 pass eller 230.000e

Alternativt en grpr-tränad hanno. Finns flera att välja på beroende på hur bra du vill ha - ska den placera sig topp-10 eller topp-100
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Några tips för en nybörjare? Har gjort klart tutorialen och avlar just nu mitt sto (Användarnamn:miningpyropony)
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Det blir bra, ressa häst åt mirtai och lägg upp gåva. Tror bara man kan ge en gåva per spelare och vecka så vill du lägga upp ett som reserverat byte eq mot 5:e så gör det :)
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Några tips för en nybörjare? Har gjort klart tutorialen och avlar just nu mitt sto (Användarnamn:miningpyropony)

Vad vill du "ha ut" av ditt spelande just nu? Långsiktigt spela mot toppen eller bara ha så roligt det går just nu? :)

Det tråkiga med howrse är att det tar ett tag att komma igång. Innan man får tillgång till auktionerna vid 10 dagars tjänstgöringstid finns det inte så mycket man kan göra alls. Sedan dröjer det ytterligare tjugo dagar innan man får tillgång till de privata försäljningarna och börja tjäna pengar/avla på allvar. Dessutom måste man samla på sig en massa pengar (och helst även pass/föremål) innan man har en chans att avla hästar som står sig mot dem man kan köpa på marknaden.

Om du fortfarande inte är säker på att du vill spela howrse tycker jag att du ska börja avla tidigt och strunta i att hästarna kanske inte blir så bra. Om du däremot vill ha en långsiktighet i spelandet är det trist nog ingen större idé att kvalitetsavla förrän man har tillgångarna till det (att buskavla korsningar med egna hingstar och sedan sälja tjänar man däremot pengar på i början när man är fattig och veterinäravgiften inte är så hög).

Jag började nyligen (14 dagar sedan) om med mitt howrse eftersom jag ledsnade förra gången jag var aktiv och mitt konto försvann. Ända sedan jag fick tillgång till auktionerna har jag ägnat mig åt att köpa på mig hästar som jag kommer att kunna sälja för flera gånger pengarna när jag når 30 dagars tjänstgöringstid och de privata försäljningarna. Aveln känns det tyvärr inte värt att börja med än, för jag har i dagsläget inte ens råd att använda de bästa hingstarna som ger offentliga betäckningar (och än mindre möjlighet att köpa bättre hästmaterial att börja med).
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Det blir bra, ressa häst åt mirtai och lägg upp gåva. Tror bara man kan ge en gåva per spelare och vecka så vill du lägga upp ett som reserverat byte eq mot 5:e så gör det :)

Man kan bara erbjuda en gåva/byte till samma spelare var 7e dag :cautious: Men jag sparar 5e elementet till dig och drar ifrån 500e för hästen. Med andra ord blir det bara 229.500e :) Låter det ok?
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Nej, men du behöver vänta till en ny vecka, dvs. måndag :)

Det är väl bara för att få göra nya byten? Men till samma spelare är det var 7e dag?

Kan vara jag som tolkar texten fel; Du har redan reserverat ett byte med denna spelare under de senaste 7 dagarna!
 
Sv: Howrsetråden, nummer 10!

Jag tolkade också texten fel och frågade i forumet vad som gällde. Du behöver bara vänta till ny vecka. Så skickar du ett byte en söndag behöver du bara vänta en dag :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp