Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just ja, Jag kör varje kväll, men det kan vara bra att börja med en låg styrka och köra kanske två gånger i veckan till att börja med. Ibland får jag stå över någon kväll för att den som är 1% är hög styrka och irriterar ibland.
 
@Tonto Men BHA gör ju också huden solkänslig?

Jag är lite tveksam på retinol just för att den är så stark.. Är rädd att mitt ansikte inte riktigt ska tåla det eftersom det är både torrt och rött av sig. Men om det skulle bli retinol tänkte jag bara köra i T-zonen där jag är fet och inte på kinderna där jag är röd/torr.
 
@Tonto Men BHA gör ju också huden solkänslig?

Jag är lite tveksam på retinol just för att den är så stark.. Är rädd att mitt ansikte inte riktigt ska tåla det eftersom det är både torrt och rött av sig. Men om det skulle bli retinol tänkte jag bara köra i T-zonen där jag är fet och inte på kinderna där jag är röd/torr.

The Ordinary har en som de kallar svag styrka och det är deras 0.2% Mitt ansikte är också torrt och rött av sig, men jag upplever att huden blir bättre. Du kan ju köra patch test?

BHA gör huden solkänslig, men om jag förstått det rätt så är själva Retinolet känsligt mot ljus samt gör huden solkänslig med. Jag gör på SPF dagtid. :)
 
Jag provade sista masken från Peter Thomas Roth som jag fick i julklappskittet. Guldmasken, "24K Gold Mask". Alltså, det är ju tydligen på riktigt guld i den? Känns lite onödigt att smeta på ansiktet och sen skölja av i avloppet... Vet inte om jag blev så imponerad heller. Det kändes lite stramt efteråt tycker jag.

Sen så provade jag min dagkräm med retinol från Verso. Efter vad Tonto skrev om retinol och sol så tänkte jag att det kanske inte är så lämpligt att ha det som dagkräm utan bättre på kvällen? Hur som helst så kändes det som att det var ett jäkla drag i den. Det hettade i ansiktet och det har det bara tidigare gjort av pumpamasken av allt jag testat förut. Gillar! Hoppas retinol och niacinamide är en killerkombo för finnarna så jag slipper se dem mer. :)
 
En liten fundering. Är det att rekommendera att bara använda produkter ur samma serie/märke? Jag tänker pm produkter i samma serie ”samarbetar” på ett sätt som plocka märken inte gör?
 
Jag är också en nöjd The Ordinary-användare. Jag köpte sju produkter och introducerade dem samtidigt, så jag har ingen aning om vilken produkt som gör under, men min hud har förbättrats på flera olika sätt. Porerna är mindre, färre fina linjer, huden har mer lyster och är mer återfuktad och pigmentfläckarna har bleknat. Tidigare använde jag betydligt dyrare märken. Störst skillnad tror jag att AHA-peelingen gör eftersom den är så koncentrerad jämfört med AHA:n jag använde innan.

Jag kör även en del asiatisk hudvård, med dubbelrengöring, toners och sheetmasks.
 
En liten fundering. Är det att rekommendera att bara använda produkter ur samma serie/märke? Jag tänker pm produkter i samma serie ”samarbetar” på ett sätt som plocka märken inte gör?

Använder man hudvård med syror kan det ibland vara enklast så, lite beroende på produkter. Men jag skulle tro att de flesta blandar något.
 
Jag provade sista masken från Peter Thomas Roth som jag fick i julklappskittet. Guldmasken, "24K Gold Mask". Alltså, det är ju tydligen på riktigt guld i den? Känns lite onödigt att smeta på ansiktet och sen skölja av i avloppet... Vet inte om jag blev så imponerad heller. Det kändes lite stramt efteråt tycker jag.

Sen så provade jag min dagkräm med retinol från Verso. Efter vad Tonto skrev om retinol och sol så tänkte jag att det kanske inte är så lämpligt att ha det som dagkräm utan bättre på kvällen? Hur som helst så kändes det som att det var ett jäkla drag i den. Det hettade i ansiktet och det har det bara tidigare gjort av pumpamasken av allt jag testat förut. Gillar! Hoppas retinol och niacinamide är en killerkombo för finnarna så jag slipper se dem mer. :)

Det är att rekommendera med SPF även om du använder den till natten. :)
 
Jag är också en nöjd The Ordinary-användare. Jag köpte sju produkter och introducerade dem samtidigt, så jag har ingen aning om vilken produkt som gör under, men min hud har förbättrats på flera olika sätt. Porerna är mindre, färre fina linjer, huden har mer lyster och är mer återfuktad och pigmentfläckarna har bleknat. Tidigare använde jag betydligt dyrare märken. Störst skillnad tror jag att AHA-peelingen gör eftersom den är så koncentrerad jämfört med AHA:n jag använde innan.

Jag kör även en del asiatisk hudvård, med dubbelrengöring, toners och sheetmasks.

Vilka produkter kör du med? :)
 
Vilka produkter kör du med? :)
AHA
Retinoid 2%
Ascorbyl glucoside 12 %
Alpha Lipoic 5 %
Hyaluronic Acid 2% + B5
Niacinamide
Matrixyl
Caffeine
Argireline

Har även deras fluid primer som jag älskar och deras serum foundation som är prisvärd, men inte lika bra som några dyra jag testat.
 
Är det någon som har något dundertips på handkräm? Eller kanske någon som har erfarenhet av att ha blivit hjälpt via kosttillskott? Min sambo har så torra händer att de gör ont och så får han självsprickor på fingertopparna. I dagsläget smörjer han in händerna med försvarets hudsalva.
 
Är det någon som har något dundertips på handkräm? Eller kanske någon som har erfarenhet av att ha blivit hjälpt via kosttillskott? Min sambo har så torra händer att de gör ont och så får han självsprickor på fingertopparna. I dagsläget smörjer han in händerna med försvarets hudsalva.

Spensalva från Granngården :up: Mina händer var jättefina när jag jobbade med kossor :D
 
Är det någon som har något dundertips på handkräm? Eller kanske någon som har erfarenhet av att ha blivit hjälpt via kosttillskott? Min sambo har så torra händer att de gör ont och så får han självsprickor på fingertopparna. I dagsläget smörjer han in händerna med försvarets hudsalva.

Jag tycker om body shops hampa handkräm på vintern när mina händer blir torra men jag har nog inte så torra händer som din sambo.
 
Jag har också haft otroliga problem med akne tills jag provade Jan Marinis prudukter. Då C-esta krämen och AHA-krämen. Även C-serumet och solskyddskrämen ingick i dagliga rutinen.

Aknen försvann och det gjorde alla mina pengar också.

Efter att ha tagit tag i problemet på riktigt är jag nu inne på andra omgången isotrenitoin och har gått över till Emma S produkter + spf 50 från Nuxe som jag använder dagligen. Snacka om annat klirr i kassan OCH underbart fin hy.

Enzym-masken från Emma S kan starkt rekommenderas om man vill prova en riktigt bra budgetmask. Sambon råkade ta den istället för ansitktstvätt en kväll och fick oförklarliga komplimanger för fin hy på jobbet dagen efter. Det tog ett tag innan vi förstod var det kom ifrån :D.
 
Jag behöver snart köpa en ny rengörande lermask, har tidigare använt tex. Glamglows Supermud Clearing Treatment sedan den något billigare Mask of Magnaminty från Lush och vill ha något liknande igen. Gärna hyfsat billigt men ändå bra, någon som har tips?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp