Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker om body shops hampa handkräm på vintern när mina händer blir torra men jag har nog inte så torra händer som din sambo.

Nej hans händer slår nog någon slags rekord. Jag köpte spenkrämen som jag blev tipsad om, haha! :D Men tack för tipset!

Jag har också haft otroliga problem med akne tills jag provade Jan Marinis prudukter. Då C-esta krämen och AHA-krämen. Även C-serumet och solskyddskrämen ingick i dagliga rutinen.

Aknen försvann och det gjorde alla mina pengar också.

Efter att ha tagit tag i problemet på riktigt är jag nu inne på andra omgången isotrenitoin och har gått över till Emma S produkter + spf 50 från Nuxe som jag använder dagligen. Snacka om annat klirr i kassan OCH underbart fin hy.

Enzym-masken från Emma S kan starkt rekommenderas om man vill prova en riktigt bra budgetmask. Sambon råkade ta den istället för ansitktstvätt en kväll och fick oförklarliga komplimanger för fin hy på jobbet dagen efter. Det tog ett tag innan vi förstod var det kom ifrån :D.

Så härligt att hitta rätt, och ännu bättre såklart när produkterna inte är svindyra... Tack för tipset om masken, den måste jag kolla upp. Måste ju vara sjukt bra om sambon plötsligt börjar få komplimanger på jobbet efter EN användning! Vad är det för himla monstermask liksom, haha! :laugh:

Jag behöver snart köpa en ny rengörande lermask, har tidigare använt tex. Glamglows Supermud Clearing Treatment sedan den något billigare Mask of Magnaminty från Lush och vill ha något liknande igen. Gärna hyfsat billigt men ändå bra, någon som har tips?

Jag har tyvärr inga tips om lermasker. Jag har en från Pixi men vet inte om den är bättre eller sämre än någon annan. Den är nog dyrare än Mask of Magnaminty också. Förhoppningsvis får du något bra tips om tråden puttats upp lite. :)
 
@Retina Dyrare än Mask of Magnaminty är okej, fast helst billigare än Glamglow. Det kanske jag borde förtydligat. Jag har inte testat hudvård från Pixi, bara smink. Så det kanske vore intressant.
 
Efter att ha haft acne och pormaskar ett helt liv och köpt kräm efter kräm och grejat (Paulas choice, apotekets medicinkrämer, uteslutit mineraloljor, haft mineralmakeup, mm mm) har jag gett upp. Tvättar med hård tvål och har Niveas vita burk till ansiktet som lotion. Inte en finne, pormaskarna är borta och huden ser jättefin ut. Pga att jag fyllt 40 har jag fått lite ansiktsbehandlingar i present. Behandlarna säger att det märks att jag verkligen är rädd om min hy och sköter om det perfekt :sneaky::angel: Det tog typ 4 veckor efter att jag gav upp, efter ett helt liv, sedan mådde huden jättebra.

Känner mig lite lurad faktiskt.
Funderar på att testa. Orkar inte hålla på, märker ingen skillnad på vad jag än gör.
Är det Denna? Fanns många vita burkar från Nivea! https://www.nivea.se/produkter/pure-and-natural-moisturizing-day-cream-40059000800110068.html
 
Funderar på att testa. Orkar inte hålla på, märker ingen skillnad på vad jag än gör.
Är det Denna? Fanns många vita burkar från Nivea! https://www.nivea.se/produkter/pure-and-natural-moisturizing-day-cream-40059000800110068.html
Nej, inte den. Jag har en som typ är kroppslotion. Men det är nog strunt samma, egentligen. Jag hoppas verkligen att det reder sig för dig. Dålig hy är jobbigt.

En tjej som bor hos oss, vi är familjehem, har haft fruktansvärd acne. Hemska bölder och i mängder. Hon tvättade med en speciell acnetvål från apoteket. Väldigt mild. Sedan en mild acnekräm och mineralfondation. Sedan gick vi på ansiktsbehandling (Excuviance) och portömning varannan månad hos en duktig tant. Tjejen är jättefin nu i ansiktet. När hon inte använde acnekrämen hade hon också vanlig nivea. Jag trodde aldrig att resultatet kunde blivit så bra utan tuffare mediciner.
 
Nej, inte den. Jag har en som typ är kroppslotion. Men det är nog strunt samma, egentligen. Jag hoppas verkligen att det reder sig för dig. Dålig hy är jobbigt.

En tjej som bor hos oss, vi är familjehem, har haft fruktansvärd acne. Hemska bölder och i mängder. Hon tvättade med en speciell acnetvål från apoteket. Väldigt mild. Sedan en mild acnekräm och mineralfondation. Sedan gick vi på ansiktsbehandling (Excuviance) och portömning varannan månad hos en duktig tant. Tjejen är jättefin nu i ansiktet. När hon inte använde acnekrämen hade hon också vanlig nivea. Jag trodde aldrig att resultatet kunde blivit så bra utan tuffare mediciner.
Dålig hy med rynkor har jag.
Ska klicka hem nån variant och prova, behöver ny nattkräm, har provat Lumenes sist, innan dess Avene som jag älskade, men den var väldigt odryg så blir dyrt att hålla sig med den!

Skönt att hon blev bättre!! Häftigt! Jag har provat Exuvuance men ingen skillnad alls.
 
Dålig hy med rynkor har jag.
Ska klicka hem nån variant och prova, behöver ny nattkräm, har provat Lumenes sist, innan dess Avene som jag älskade, men den var väldigt odryg så blir dyrt att hålla sig med den!

Skönt att hon blev bättre!! Häftigt! Jag har provat Exuvuance men ingen skillnad alls.
Jag tror egentligen heller inte det blir någon skillnad med excuviance. Jag tror mer det handlar om själva tömningen och att hyn får hjälpa att dra ihop porerna efteråt. Håller tummarna för att det funkar att ge upp för dig också. Ös på med fukt och flöt, du också. Vem vet? Det kanske funkar utmärkt :idea:
 
Ni som syrar vilken spf använder ni? Jag har 25 i min dagkräm men det kanske är för lite om en ska testa syror?
 
@Retina Dyrare än Mask of Magnaminty är okej, fast helst billigare än Glamglow. Det kanske jag borde förtydligat. Jag har inte testat hudvård från Pixi, bara smink. Så det kanske vore intressant.

Paula's Choice har en lermask jag tycker om. Skin Balancing Oil-Absorbing Mask, 118 ml för 269 kr. Väldigt dryg.
 
Ni som syrar vilken spf använder ni? Jag har 25 i min dagkräm men det kanske är för lite om en ska testa syror?
Jag har 15 i dagkrämen men sen har jag en extra spf på 30 som jag använder efter jag syrat eller om det är sol. Använder keps på sommaren.
 
Nu har jag inhandlat Nivea soft och även en Q-10 nattkräm samt den blå burken med fet kräm.Ska återkomma med resultat om några veckor :) Har haft no7 dagkräm för 35+sedan ett par dagar och är väldigt missnöjd med den. Mitt ansikte riktigt skrek efter fukt framåt lunch idag.
 
Jag har provat ett vitaminC-serum därifrån som jag fick när jag handlade från Skincity. Har använt upp provflaskan som varken var bu eller bä, men jag blev inte intresserad av att köpa en fullsizeprodukt.

Tror att jag blev rekommenderad just det serumet i analysen jag gjorde pga att jag önskade mer lyster. Synd att du inte tyckte att det gav någon effekt, det känns rätt viktigt när man köper så dyra produkter.
 
Tror att jag blev rekommenderad just det serumet i analysen jag gjorde pga att jag önskade mer lyster. Synd att du inte tyckte att det gav någon effekt, det känns rätt viktigt när man köper så dyra produkter.
Aha, kanske kan du be att få ett prov på den om du känner dig osäker? Nu vet du ju att det finns små provburkar :D.
 
Tänkte passa på att lägga in en efterlysning på ett läppbalsam/lipsyl/kräm (vad heter det ens?) som jag någon gång fått i en glossybox eller liknande (kan ha varit nån goodiebag från ett apotek också) men som jag verkligen inte kan komma på namnet på. Det var det enda som räddade mina vintertorra läppar förra året men minns verkligen inte märket nu. Så jag tänker att någon av er som har koll på märken kanske har koll.
De få ledtrådar jag har är:
- Vit tub med svart text på framsidan, och någon blå logga/text
- Genomskinlig ganska trög konsistens
- Tror märket gör handkräm och liknande också då jag har för mig att jag haft någon liknande förpackning/tub i större format också.
 
Tänkte passa på att lägga in en efterlysning på ett läppbalsam/lipsyl/kräm (vad heter det ens?) som jag någon gång fått i en glossybox eller liknande (kan ha varit nån goodiebag från ett apotek också) men som jag verkligen inte kan komma på namnet på. Det var det enda som räddade mina vintertorra läppar förra året men minns verkligen inte märket nu. Så jag tänker att någon av er som har koll på märken kanske har koll.
De få ledtrådar jag har är:
- Vit tub med svart text på framsidan, och någon blå logga/text
- Genomskinlig ganska trög konsistens
- Tror märket gör handkräm och liknande också då jag har för mig att jag haft någon liknande förpackning/tub i större format också.

Utan att ha fått den i en box själv, så chansar jag på L'Occitanes lip balm?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp