Hudvårdstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
- Vit tub med svart text på framsidan, och någon blå logga/text
Det enda jag kan komma på är La Roche-Posay
- Genomskinlig ganska trög konsistens
Låter som petroleumgelé eller lanolin

Jag ska nu testa den här
rdn-alpha-arbutin-2pct-ha-30ml.png


Använde mandelsyra förut och det funkade bra på mina acne ärr. Men nu vill jag prova något annat som är effektiv mot PIH (mörka prickar som blir kvar efter acne)

Köpte också The Ordinary Niacinamide efter att ha läst hur bra det är för huden. Använde en essence med Niacinamide i förut, men i den nya är det en högre concentration.
 
Nu har det gått en vecka sen jag började ta hand om ansiktet med bättre hudvårdsrutin. Och jag börjar ana en förbättring. Fortfarande rödprickig på kinderna, men det är inte lika blossande och fnasigheten är borta. :)

Jag funderade på en sak, hur gör ni kvällsrutinen när ni duschat ett par timmar innan läggdags? På med ansiktskräm tills sänggåendet och kör kvällsrutinen då eller efter duschen?
Ett sådant i-landsproblem, jag vet. Men jag har inte kommit på vad som borde vara bästa lösningen. :)
 
Det enda jag kan komma på är La Roche-Posay
Jaaa!!! Det är ju den! :banana:
Förpackningen såg inte exakt ut som jag mindes (kan ju ha blivit uppdaterad så klart) men loggan är helt rätt! Åh nu jäklar ska jag klicka hem det fort som attan så mina läppar överlever resten av vintern!
Stort tack för hjälpen, tur det finns folk med bättre minne och mer koll på märken än vad jag har!:idea::bow:
 
AHA
Retinoid 2%
Ascorbyl glucoside 12 %
Alpha Lipoic 5 %
Hyaluronic Acid 2% + B5
Niacinamide
Matrixyl
Caffeine
Argireline

Har även deras fluid primer som jag älskar och deras serum foundation som är prisvärd, men inte lika bra som några dyra jag testat.

Cyklar du produkterna eller använder du alla varje dag? Är sugen på att testa men det finns så många att välja på och jag är osäker på vilken ordning de ska användas :)
 
Ni som syrar vilken spf använder ni? Jag har 25 i min dagkräm men det kanske är för lite om en ska testa syror?

Vilken kräm använder ni som har spf 40-50? Har testat en från apoteket men blev väldigt blank i ansiktet så söker något annat alternativ, använder oftast inte smink på jobbet så vill helst ha en kräm som lämnar en mer matt yta. Kollade på Klairs Mid day Blue sun lotion men enligt flera recensioner blir det ett "vitt lager i ansiktet" av den.
 
Jaaa!!! Det är ju den! :banana:
Förpackningen såg inte exakt ut som jag mindes (kan ju ha blivit uppdaterad så klart) men loggan är helt rätt! Åh nu jäklar ska jag klicka hem det fort som attan så mina läppar överlever resten av vintern!
Stort tack för hjälpen, tur det finns folk med bättre minne och mer koll på märken än vad jag har!:idea::bow:

Wooohooo!! :banana:
 
Vilken kräm använder ni som har spf 40-50? Har testat en från apoteket men blev väldigt blank i ansiktet så söker något annat alternativ, använder oftast inte smink på jobbet så vill helst ha en kräm som lämnar en mer matt yta. Kollade på Klairs Mid day Blue sun lotion men enligt flera recensioner blir det ett "vitt lager i ansiktet" av den.

Ja, det är ett problem. Jag har hört att Skinceuticals gör en spf som är brun som en BB kräm.

Själv gillar jag asiatiska spf med mindre tjock konsistens. Anessa Essence UV Sunscreen Aqua Booster, Innisfree Perfect UV Protection Cream Long Lasting, och Zymogen Houttuynia Cordata Ferment Sun Cream till vintern.
Ingen av dessa blir man vit av.
 
Jag har precis gett mig in på the ordinary. Syramasken och hyaluronsyran (köpte squalane också, men det passade mig inte alls). Använder en neutral kräm från Estelle & Thild och rengöring plus ögonkräm och fuktmask från Phytomer. Älskar phytomer, men har definitivt inte råd att gå på de dyrare krämerna.

Använder även rengöringsolja och daily microfoliant från Dermalogica, någon som har bra förslag på vad jag kan testa som är likartat?
 
Cyklar du produkterna eller använder du alla varje dag? Är sugen på att testa men det finns så många att välja på och jag är osäker på vilken ordning de ska användas :)

Jag cyklar. Det är några få produkter som inte ska tas tillsammans och syrorna använder jag bara en eller två gånger i veckan.
 
Ni som syrar vilken spf använder ni? Jag har 25 i min dagkräm men det kanske är för lite om en ska testa syror?

Jag har SPF 30. Sedan jag läste att SPF 10 blockerar 90 % av UV, SPF 30 blockerar 96,7 % av UV och SPF 50 blockerar 98 % av UV så tänker jag att 30 duger gott. :)

Jag ska nu testa den här
rdn-alpha-arbutin-2pct-ha-30ml.png


Använde mandelsyra förut och det funkade bra på mina acne ärr. Men nu vill jag prova något annat som är effektiv mot PIH (mörka prickar som blir kvar efter acne)

Köpte också The Ordinary Niacinamide efter att ha läst hur bra det är för huden. Använde en essence med Niacinamide i förut, men i den nya är det en högre concentration.

Å, uppdatera gärna med recension! Jag tror jag också måste testa The Ordinary Niacinamide och se om det ger samma effekt som mitt dyra serum med niacinamide jag har nu. Vore hur bra som helst.

Jag funderade på en sak, hur gör ni kvällsrutinen när ni duschat ett par timmar innan läggdags? På med ansiktskräm tills sänggåendet och kör kvällsrutinen då eller efter duschen?
Ett sådant i-landsproblem, jag vet. Men jag har inte kommit på vad som borde vara bästa lösningen. :)

Kör kvällsrutinen efter duschen när jag ändå tvättat ansiktet. Beror säkert delvis också på att jag är snål, haha! :p

---

Jag har börjat använda Biodroga MD clear + rengöring för oren hy men gillar den inte. Tycker den känns lite för kraftig och jag har blivit torr runt mungipor och näsvingar. Dessutom gör pumpamasken sjukt ont om jag tvättat med Biodroga före! På gränsen till att jag fick lov att tvätta av masken första gången för det brände så. Gillade Paulas choices rengöring bättre, den kändes väldigt mild och lagom för mitt behov. Känns väldigt onödigt så här i efterhand att jag "fick lov" att testa något nytt när det jag hade fungerade bra...
 
Senast ändrad:
Å, uppdatera gärna med recension! Jag tror jag också måste testa The Ordinary Niacinamide och se om det ger samma effekt som mitt dyra serum med niacinamide jag har nu. Vore hur bra som helst.

Jag tycker att den torkar ut... Men annars så är den bra hittills. Jag lägger på min Hylaronic Acid, utan den blir min hud riktigt torr av The Ordinary Niacinamide
 
@Gry Nu har jag använt Nivea Soft - hittade den vita burken, morgon och kväll i en vecka ungefär. Min hy mår ovanligt bra! Bättre balans på huden, finnarna är lugnare, jag känner mig återfuktad. Blandar den med Paulas Chioce SPF 50 på dagtid. Kommer absolut fortsätta!
 
@Gry Nu har jag använt Nivea Soft - hittade den vita burken, morgon och kväll i en vecka ungefär. Min hy mår ovanligt bra! Bättre balans på huden, finnarna är lugnare, jag känner mig återfuktad. Blandar den med Paulas Chioce SPF 50 på dagtid. Kommer absolut fortsätta!
Där ser man! Kul! :banana:
 
@Gry Nu har jag använt Nivea Soft - hittade den vita burken, morgon och kväll i en vecka ungefär. Min hy mår ovanligt bra! Bättre balans på huden, finnarna är lugnare, jag känner mig återfuktad. Blandar den med Paulas Chioce SPF 50 på dagtid. Kommer absolut fortsätta!
Letade efter denna, verkar finnas två varianter av vita burkar? En som heter soft moisturise och en som bara heter soft om jag fattat rätt? Vilken använder du?
 
Letade efter denna, verkar finnas två varianter av vita burkar? En som heter soft moisturise och en som bara heter soft om jag fattat rätt? Vilken använder du?
Den här har jag, fast 200 ml. https://www.lyko.se/nivea/nivea-soft-creme-liten-burk
Igår smorde jag lite våghalsat med Nivea från den blå plåtburken, den som blir vit. Undvek precis över finnarna men smorde resten. Huden var glad och såg fin och klar ut imorse!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp