Hund som ylar när barnet skriker

Bubble

Trådstartare
Kanske lite konstig fråga men någon kanske har någon ide som jag inte tänkt på.

Våran ena hund (chihuahua) ylar/skäller så fort vår dotter gråter/skriker. Känns som att jag testat det jag kan komma på, avleda med godis eller försöka säga nej när han sätter igång. Skulle vilja hitta något sätt att träna bort det om det går (eller att det åtminstone räcker med att han markerar med ett skall men sen fattar att vi tar över så att säga).

Det är väl något med ljudet som han tycker låter illa/blir stressad av. Han gör likadant vid vissa ansra höga ljud tillexempel om någon spelar piano eller ibland om man har hög ringsignal på telefonen (den är dock på ljudlös nuförtiden :p).

Någon som varit med om något sånt eller har någon ide? :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
6 943
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 769
Senast: Dopy
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 148
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 155
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp