Bukefalos 28 år!

Hundbur i pickup?

Roheryn

Trådstartare
Jag har en Toyota Hilux, som är bra till mycket, inte minst att dra hästsläp med 😊 Dock har den ju inget vanligt bagageutrymme, utan ett öppet flak istället, så hunden måste på något vis transporteras i baksätet. Tips på vettig och säker bur till det? Hunden är en isländsk fårhund, ca 16 kg.
 
Vi har haft en artfex medium i baksätet på vår amarok, det var på håret att den gick in. Funkade till vår lilla bayrare på 16-17 kg, men är lite liten för vår hane på 27 kg
 
Kolla med WT Metall, de levererar sådana burar :) skönt med täta sidor när de ska åka inne i bilen. Använder du flaket mycket? Annars finns det isolerade boxar att ställa på flaket. Görs också av bland annat WT Metall.
 
Jag har köpt en mimbur och ställt in i baksätet.
Jag har Navara och jag tyckte bakdörren var smal i öppningen.
Testade några olika begagnade innan jag testade en mim.
Den står ju på fel håll för att den ska kunna "flexa" så som mimburar är kända för att göra vid krock. Men känner att det blev rätt bra ändå.
 
Kolla med WT Metall, de levererar sådana burar :) skönt med täta sidor när de ska åka inne i bilen. Använder du flaket mycket? Annars finns det isolerade boxar att ställa på flaket. Görs också av bland annat WT Metall.
Använder väl inte flaket supermycket, men vill kunna göra det då och då, och jag vill också gärna att hunden åker inne hos oss. Han har tendens till både åksjuka och separationsångest och vill inte gärna förvärra något av det genom att stänga in honom avskild från oss! Men ska följa upp tipset om WT Metall! Tack! :)
 
Jag har köpt en mimbur och ställt in i baksätet.
Jag har Navara och jag tyckte bakdörren var smal i öppningen.
Testade några olika begagnade innan jag testade en mim.
Den står ju på fel håll för att den ska kunna "flexa" så som mimburar är kända för att göra vid krock. Men känner att det blev rätt bra ändå.
Tack, ska kolla det med! :)
 
Använder väl inte flaket supermycket, men vill kunna göra det då och då, och jag vill också gärna att hunden åker inne hos oss. Han har tendens till både åksjuka och separationsångest och vill inte gärna förvärra något av det genom att stänga in honom avskild från oss! Men ska följa upp tipset om WT Metall! Tack! :)

Ah, det kan jag förstå :)
Just åksjuka kan dock bli mycket bättre om de åker helt täckt, är min erfarenhet. Men behöver man inte baksätet är det ju inga problem att ha en bur där.

Jag har också pickis, en Navara, men jag har hundkåpa så de åker ju i den.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 508
Senast: ako
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 840
Senast: Migo
·
Övr. Hund Behöver lite tips! Blev med Ford Focus (03:a) i helgen och behöver tips på hundbur. Vill självklart ha en krocktestad och skrammelfri...
2
Svar
21
· Visningar
2 742
Utrustning Jag har all respekt om folk ledsnar men nån kanske tycker det är kul. Jag har en Yeti där planen var att byta mot en nyare Yeti inom ett...
Svar
19
· Visningar
2 647
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp