Rias

Trådstartare
Jag är på jakt efter nya burar till mina hundar, med tanke på att schäfern växer i rasande fart och cockern behöver något nytt. Vad har ni för burar till era och är ni nöjda?
Berätta gärna om ni har någon favorit som ni rekommenderar :D
 
Vi har Robust och är supernöjda. Köpte buren förra sommaren så har använt den ett tag nu. Robusts burar är måttanpassade efter bilen och man kan, för enkelburar, välja att få den extra bred vilket vi har. Vår har måtten B60/H61/D89.

De har även dubbelburar som jag tror att man kan få olika stora, alltså att ena buren är större än den andra.
 
Jag är på jakt efter nya burar till mina hundar, med tanke på att schäfern växer i rasande fart och cockern behöver något nytt. Vad har ni för burar till era och är ni nöjda?
Berätta gärna om ni har någon favorit som ni rekommenderar :D

Bilbur: Robust hundburar, specialmåttade
Canvasbur: 4dogs
 
Har också Robust, en dubbelbur i hundbilen och en enkelbur i vanliga. Köpte båda begagnade på Blocket för några hundralappar men de fungerar bra och skramlar inte.
 
Jag är inne på Artfex till min valp, när hon blir lite äldre.

Ska man måttbeställa har jag hört gått om Hansenburar.
 
MIM älskar jag, tyvärr fick vi inte plats med två såna i bak i bilen så den andra fick en Artfex. Är väl ok den med utom att ena muttern på luckan skruvar ur sig hela tiden..
 
Jag hakar på. Har inte haft bur tidigare men ska skaffa till valpen.
Vad är det som gör att en bur är bra/dålig?
 
Tja, menar du bil eller till träning/tävling?
Bil så har jag Jeppe och RU-produkter (om jag inte minns fel)
Canvasbur, dogmans nya, samt en 8kantig från 4dogs. :)
 
Jag skaffade nyligen en MIM dubbelbur i storlek medium till min samojed, hittills är vi super nöjda! Det var den största modellen som gick in i min v50 så jag valde helt enkelt att ta bort skiljeväggen i buren. :up:
 
Jätteförtjust i vår MIM också men vid nästa bilbyte lär vi få problem eftersom modellen vi (dubbel XXL) har nu inte går in i någon av de nya Volvomodellerna.
 
Jag har en dubbelbur från ru-produkter som jag är nöjd med men skulle jag köpa nu så skulle jag beställa från alu-flex. De är lätta och smidiga och har hela väggar en bit upp på sidorna, vilket gör att grus och smuts stannar kvar i buren.
 
Finns det hundburar som inte är (om man är en corgi) onödigt höga? Vi har utöver hunden två barn och en barnvagn... takbox har vi, men den tar ju begränsad vikt.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 838
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 336
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 684
Senast: Åsa A
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp