Bukefalos 28 år!

Hunden som alltid sket två gånger...

Sv: Hunden som alltid sket två gånger...

Min vovve har en liten stressknapp och när den blir aktiverad så kan det lätt komma en lös hög.
Han har blivit mkt finare i både hull och muskulatur på Hills Performance och det är det ända fodret där bajset blivit överhuvudtaget upp-plockningsbart. Han har tom ätit ett foder från Hills som bara veterinären skriver ut, har funkat för alla utom han tydligen.

Nu är han lätt att hålla i hull och äter med god aptit och det är ju viktigt att de vill äta oxå ;)

När han var liten så fick han en burk morotspure (barnmat) och det funkade jättebra. Det får han fortfarande innan vi ska på utställningar mm.

Det är jättesvårt att hitta rätt foder, rådslå med veterinär ifall du blir osäker....
 
Sv: Hunden som alltid sket två gånger...

Vår hund är en dobberman/labrador korsning, hon har fri till gång till torrfoder, men hon tömmer bara skålen morgon o kväll.
Hon får även mjukmat lr lagad mat 1 gång om dagen.
Hon ser hyfsad ut i formen, lite övervikig för pappa är en sån som "älskar ihjäl" henne och säger aldrig nej.. :mad: men hon mår bra på denna maten i övrigt o har aldrig haft diarre, merän när vi prova ge henne torrfodret av märket "Doggy".
 
Sv: Hunden som alltid sket två gånger...

Hon är snart sju år (i oktober), men beter sig fortfarande som vilken unghund som helst :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Fetaost
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 212
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Börjar med en varning för långt inlägg, behöver dels råd och dels skriva av mig lite och Buke är ju klokt, det vet man ju. Jag och min...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 375
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 641
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp