Hundfoto/redigering

Det var väldigt grått och trist idag, lite finurligt väder för en som verkligen inte lärt sig sin kamera ännu :angel:

Men men, här en bild på en liten samojedvalp. Jag blir ju inte alls valpsjuk av att umgås med honom med jämna mellanrum :banghead::love:

16142450_796945280456642_3338979501672351463_n.jpg

Tycker bilden är fin. Gillar den neutrala (gråa, trista vädret ;)) färgen i bakgrunden mot de lite mer röda, kontrastfyllda löven på marken! :p Hunden gör sig otroligt bra i miljön dessutom! Tycker du ska vara nöjd!
 
Tycker bilden är fin. Gillar den neutrala (gråa, trista vädret ;)) färgen i bakgrunden mot de lite mer röda, kontrastfyllda löven på marken! :p Hunden gör sig otroligt bra i miljön dessutom! Tycker du ska vara nöjd!

Har dig att tacka för objektivet bilden är tagen med. Tack så mycket, gjorde mig glad! :D

Ja, samojedvalpen gjorde sig betydligt bättre på bild än de två andra som hade lite mer gråare färger i sig själv.
 
Det var väldigt grått och trist idag, lite finurligt väder för en som verkligen inte lärt sig sin kamera ännu :angel:

Men men, här en bild på en liten samojedvalp. Jag blir ju inte alls valpsjuk av att umgås med honom med jämna mellanrum :banghead::love:

16142450_796945280456642_3338979501672351463_n.jpg

Fint tycker jag!
Jag hade nog provat att dra upp exponeringen lite på den så att den blir lite ljusare och kanske lagt lite vinjett på den :)
 
Det var väldigt grått och trist idag, lite finurligt väder för en som verkligen inte lärt sig sin kamera ännu :angel:

Men men, här en bild på en liten samojedvalp. Jag blir ju inte alls valpsjuk av att umgås med honom med jämna mellanrum :banghead::love:

16142450_796945280456642_3338979501672351463_n.jpg

Väldigt fin bild!:) Du lyckades mycket bättre än jag idag! Jag fotade en vit schäfervalp och en creamefärgad Eurasierblandning idag och det gick inte alls bra. Vit hund mot vit snö och mulet, grådaskigt väder är uppenbarligen ingen bra kombo. Så bättre lycka nästa gång för min del..:meh: Jag är så sjukt sugen på en valp men tyvärr så vägrar sambon!:cry: :mad:
 
Väldigt fin bild!:) Du lyckades mycket bättre än jag idag! Jag fotade en vit schäfervalp och en creamefärgad Eurasierblandning idag och det gick inte alls bra. Vit hund mot vit snö och mulet, grådaskigt väder är uppenbarligen ingen bra kombo. Så bättre lycka nästa gång för min del..:meh: Jag är så sjukt sugen på en valp men tyvärr så vägrar sambon!:cry: :mad:

Mina förutsättningar var alltså något bättre än dina. Vi har ju höst här :laugh:

Hade hoppats på lite snö snart (bara några dagar) så att jag hinner få några vinterbilder :meh:
 
Har dig att tacka för objektivet bilden är tagen med. Tack så mycket, gjorde mig glad! :D

Ja, samojedvalpen gjorde sig betydligt bättre på bild än de två andra som hade lite mer gråare färger i sig själv.

Kul att du är nöjd! Sa till killen din att det bara var att höra av sig om det skulle vara några problem men antar att det har känts bra :D:p
 
Mina förutsättningar var alltså något bättre än dina. Vi har ju höst här :laugh:

Hade hoppats på lite snö snart (bara några dagar) så att jag hinner få några vinterbilder :meh:

Ja, det är lite lättare att få bra bilder då det är sommar eller höst. Då är det oftast lite ljusare ute och lite mer färger och sånt. :)

Jag hade egentligen inte tänkt mig att fota idag då det var väldigt dåliga förutsättningar. Men samtidigt måste man ju passa på medan valpen fortfarande är valp. Men jag har fortfarande inte listat ut vilka inställningar man ska använda när man fotar en helvild studsande vit hund med grå/vit bakgrund och taskiga ljusförhållanden och samtidigt undvika brus i bilderna. O_o
 
Har dig att tacka för objektivet bilden är tagen med. Tack så mycket, gjorde mig glad! :D

Ja, samojedvalpen gjorde sig betydligt bättre på bild än de två andra som hade lite mer gråare färger i sig själv.

Vad har du för kamera och vilket objektiv använde du till bilden?
 
Jag funderar på att köpa ett bättre objektiv. Jag har ju bara det som följde med kameran. :)

Jag har utöver kitobjektivet ett Nikkor 50mm f/1.8 och sedan Sigmaobjektivet. Känns som bra objektiv att börja med. Beror ju så väldigt på vad man gillar att fotografera.

I och med att jag mest fotar lösa hundar så känns zoomobjektivet (Sigma 70-200) väldigt bra. Är otroligt nöjd än så länge. Försöker ändå springa runt och röra mig så mycket som möjligt för att hitta nya vinklar, bakgrunder etc. Men allt blev så mycket lättare med zoomen ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp