Hundfoto/redigering

Behöver objektivhjälp!
Har en Nikon D7000.
Har varit väldigt nöjd med mitt Nikon Nikkor AF-S DX 55-200/4,0-5,6 G ED VR till den gamla kameran, men inte fått till det riktigt bra till den nya D7000. Det är framförallt de rörliga bilderna som jag inte lyckas med. Men nu börjar objektivet bli väldigt dåligt och jag funderar på nytt, men vad?!

Tar gärna porträtt men vill kunna ta hyfsade rörliga bilder också. Blev tipsad om ett fast 85 mm... Tappar zoom egenskapen, men det kan jag nog köpa om jag får till bra bilder istället :p

Så vad har buke för tips? :)
 
Nu puttar jag upp den här tråden lite - eftersom jag tänker att ni har lite bättre idéer än mig.
Jag fotade den här bilden i förra veckan och tycker att den är rätt trevlig som den är, men jag är också övertygad om att den kan bli mycket bättre med rätt redigering och det är där jag går bet. Vad borde jag justera? Ljusa upp den lite kanske? Men sen?
7CSNYbx.jpg
 
Nu puttar jag upp den här tråden lite - eftersom jag tänker att ni har lite bättre idéer än mig.
Jag fotade den här bilden i förra veckan och tycker att den är rätt trevlig som den är, men jag är också övertygad om att den kan bli mycket bättre med rätt redigering och det är där jag går bet. Vad borde jag justera? Ljusa upp den lite kanske? Men sen?
7CSNYbx.jpg
Tog mig frihet :angel:
tumblr_ozs8veUJ3D1s6orxfo2_1280.png

Jag är inte så bra på fotoredigering än, och har bara ett gratisprogram. Men det var kul!

(Och ja, jag gillar den mer dramatiska sortens redigering :angel:)
 
Nu puttar jag upp den här tråden lite - eftersom jag tänker att ni har lite bättre idéer än mig.
Jag fotade den här bilden i förra veckan och tycker att den är rätt trevlig som den är, men jag är också övertygad om att den kan bli mycket bättre med rätt redigering och det är där jag går bet. Vad borde jag justera? Ljusa upp den lite kanske? Men sen?
7CSNYbx.jpg

Tog mig också friheten att göra en snabb redigering :D:p Rätt roligt att leka lite i PS, även om jag oftast redigerar bilderna på ungefär samma sätt!
4PxwigW.png
 
Tog mig också friheten att göra en snabb redigering :D:p Rätt roligt att leka lite i PS, även om jag oftast redigerar bilderna på ungefär samma sätt!
4PxwigW.png
Åh men så fin! Så häftigt att samma bild kan se så olika ut pga redigeringen! :love: Det här ligger nog kanske lite närmare min föreställning (jag är inte lika dramatiskt lagd som @Fisherling att jag ens hade tänkt tanken på sån tydlig redigering även om den verkligen blev bra!) men jag fattar ju verkligen inte hur en får till det?
 
Åh men så fin! Så häftigt att samma bild kan se så olika ut pga redigeringen! :love: Det här ligger nog kanske lite närmare min föreställning (jag är inte lika dramatiskt lagd som @Fisherling att jag ens hade tänkt tanken på sån tydlig redigering även om den verkligen blev bra!) men jag fattar ju verkligen inte hur en får till det?

Roligt att du gillar den! Jag tycker nästan att det viktigaste i bilden (redigeringen) är bakgrunden. Att göra bakgrunden oskarp framhäver hunden på ett helt annat sätt, dock är det lite pill för att få det riktigt BRA så det inte ser plottrigt ut. Sedan att framhäva just ögonen lite, både med skärpa men också med ljus :)

Jag är självlärd och har suttit mycket på youtube och tittat :rofl:
 
Roligt att du gillar den! Jag tycker nästan att det viktigaste i bilden (redigeringen) är bakgrunden. Att göra bakgrunden oskarp framhäver hunden på ett helt annat sätt, dock är det lite pill för att få det riktigt BRA så det inte ser plottrigt ut. Sedan att framhäva just ögonen lite, både med skärpa men också med ljus :)

Jag är självlärd och har suttit mycket på youtube och tittat :rofl:
OCH du har PS. Säkert en sån där bra variant också! :rage:
:angel::p
 
Nu puttar jag upp den här tråden lite - eftersom jag tänker att ni har lite bättre idéer än mig.
Jag fotade den här bilden i förra veckan och tycker att den är rätt trevlig som den är, men jag är också övertygad om att den kan bli mycket bättre med rätt redigering och det är där jag går bet. Vad borde jag justera? Ljusa upp den lite kanske? Men sen?
7CSNYbx.jpg

Testade också lite. :)

998_by_tontorollostorm-dbufqr4.jpg
 
Åh det var också en himla himla fin redigering av bilden! Det känns som om du har bättrat på skärpan en del? Eller? :o

Jag har dragit upp skärpan! Dock vet jag aldrig om det är för mycket eller inte då min nya datorskärm är konstig. :laugh: Sen så hatar jag när det är mycket ljusgrönt i bilderna så jag tog bort lite grönt osv. la till lager med lite ljus.
 
Någon som vill leka med den här bilden?
aE7VVum.jpg


Ta bort benet är ju givet men tror den skulle må bra av lite allmän redigering! :D
Alltså den bilden är så himla mysig och vacker :heart (jag ger mig inte ens på det där med redigeringen eftersom jag uppenbarligen inte är särskilt bra på det :D)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Vad läser du just nu?
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp