Fjording123

Trådstartare
Precis som i rubriken ska jag köpa hund men är helt förtvivlad av alla dessa raser att jag inte kan bestämma mig (Jag älskar ju alla :crazy:)

Jag är för övrig en väldigt aktiv person, men ibland kan det hända att man bara hänger i soffan ;) Jag rider 6-7 dagar i veckan och om hunden kan hänga med på det skulle det vara toppen (rider 1-2 timmar). Cyklar, går promenader och gör lite allt möjligt. Storlek spelar inte så jätte stor roll men helst en mellanstor hund till liten. (Men har en förkärlek till stora hundar) Ska gärna vara lite vakt i hunden då den ska få vakta på gården som jag kommer att flytta till. Bor och kommer förevigt på på landet, älskar att vandra i skogen och dyliknande. Skulle gärna vilja gå i agillity eller rallylydnad! Har hundvana av dem flesta raserna. Har just nu en Golden retriver men den börjar bli lite till åren! Jag pluggar just nu på distans och kommer plugga 5 år till ( Pluggar till ekonom) Jobbar extra 1-3 dagar i veckan och har då hundvakt så hunden kommer ej vara ensam och första valp tiden kommer jag bara vara hemma med hunden! (såklart)

Kommer även till nästa vår (eller höst) gå en hundinstuktör kurs så gärna en hund jag kan ha med då! (beroende på hur gammal hunden är såklart!)

Hundar jag redan har en förkärlek till:
shetland sheepdog
Finsk lapphund
Keeshond
Staffe

Men det känns som jag skulle kräva för mycket av en hund om det först blir 1 timmes promenad sen 2 timmars ridtur sen (kanske?) en kvälls cykeltur på 30 - 60 min? Eller?
 
Precis som i rubriken ska jag köpa hund men är helt förtvivlad av alla dessa raser att jag inte kan bestämma mig (Jag älskar ju alla :crazy:)