Hundkurser på nätet

Riru

Trådstartare
Finns det vettiga sådana? Eller är det lika bra att köpa hem böcker själv och läsa?
 
Jag går en kurs nu via nätet. Men jag kan inte så mycket om hund, så jag har inte så höga förväntningar på innehållet.
Gick en ”vanliga kurs” inom samma område och den upplevde jag bara som stressig och fick inte med mig alls så mycket. Jag har också en del ”sociala hinder” som stod i vägen.
Onlinekursen har därför passat mig mycket bättre. Kan gå tillbaka till teoripassen och övningar hur många gånger jag vill. Kursledaren svarar online och även via livesändning. Finns även möjlighet att ringa och skicka in egna videos mm. Och eftersom det är tusen gånger lättare för mig att skriftligt ställa frågor så har resultaten med hundträningen därmed blivit bättre.
Jag är jättetacksam för att jag hittade denna kurs! Möjligen hade jag kunnat läsa mig till det själv, samtidigt att ha någon att bolla med som ger snabba tips om hur man kan gå vidare eller vad som ”blev fel”, har varit super!
 
Vad menar du för typ av kurser? Etologi-liknande eller menar du alltså träningskurser?
Ja, typ det mesta antar jag. Är visserligen uppvuxen med hundar men jag har aldrig uppfostrat och tränat en hund själv. Så innan vi köper hund vill jag gärna ha lite kött på benen så det går så smidigt som möjligt.
Vill lära mig om valptiden, uppfostran, valpträning och sedan hur man lär hunden tricks, kanske klickerträning, hur man börjar med drag/canicross/agility, hundens beteende. Ja, väldigt spritt :)
 
@Tonto @Korekatten
Skulle ni kunna berätta vad det är för kurser samt var ni hittade dem? Pm om man inte får skriva ut här?
Läser gärna kurser som andra läst och tycker är bra och vettiga, än att riskera att välja något där innehållet är direkt kopierat från en bok jag lika gärna kunnat läsa.
Om det sedan inte är något jag är intresserad av så får det ju vara såklart :D
 
Maken säger att jag har hundfeber och har roligt åt detta... Så kurser är ett sätt för mig att distrahera mig och få ut något vettigt utav tiden vi väntar och inte bara sitter och kikar på bilder och videos.. :angel:
 
@Tonto @Korekatten
Skulle ni kunna berätta vad det är för kurser samt var ni hittade dem? Pm om man inte får skriva ut här?
Läser gärna kurser som andra läst och tycker är bra och vettiga, än att riskera att välja något där innehållet är direkt kopierat från en bok jag lika gärna kunnat läsa.
Om det sedan inte är något jag är intresserad av så får det ju vara såklart :D

Tror jag skickade PM, känner mig helt lost i Funktionerna...O_o
 
Jag har också gått en apporteringskurs online, för avlämningar. Den var gratis och jag ville testa på konceptet, inget nytt under solen. Men det var roligt att ha en plan för träningstillfällena som någon annan hade skrivit. Jag har också fått ett presentkort till en onlinekurs som jag ska använda, kan skriva en recension här efter jag gjort den eller i alla fall tittat igenom innehållet. Kan nämna att jag har gått vanlig kurs för tränaren två gånger tidigare och gillar hennes träningsfilosofi skarpt!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi blir med valp om ca 6 veckor ❤️ Innan sommaren köpte jag böcker och började läsa och förbereda mig. Jag tycker dock att det är svårt...
Svar
11
· Visningar
992
Senast: Luff
·
Fritid Jag hade tänkt lägga upp lite bilder på instagram och facebook (julkampanj på mina böcker), men jag tycker att det är stört omöjligt att...
Svar
7
· Visningar
357
Senast: tott
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 934
Senast: Migo
·
Fritid Jag har ett helt rum fyllt av böcker. Jag inser krasst att de flesta läser jag bara en gång. Efter att dessutom ha gjort några långa...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 818
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp