Hundparning!!!! Alla kloka buke-folk titta hit!! ;)

T

thereseSvensson

Så här är det, jag har parat mina hundar idag.

Tiken höglöper och är hur villig som helst, men hanen förstår inte hur han ska göra riktigt (första gången.. :smirk:), men till slut kopplar han och börjar rida, men Den utanför..

Allt sprutar ut i sängen.

Men han ger inte upp, försöker igen och den här gången blir det på riktigt.

Hur stor är chansen att det blir valpar när det händer så???

'Både tik och hanen är det första gången för..

tacksam för svar då jag inte är så kunnig inom området! :o
 
Om hanen och tiken sitter fast, så ska det väl bli valpar även om första försöket misslyckades. Men sen är det ju lite andra faktorer det hänger på också.

/Säger Kaza som säkert är proffs efter att fått sin tik parad för första gången. :angel: :angel:
 
jodå dom satt fast!
Men jag tänkte på om han har sprutat ut allt,., :o :D
får väl hoppas på det bättre!
 
Såna elementära saker borde väl ni uppfödare ha koll på? :)
 
Hejsan!
Nej, hanhunden måste komma in i tiken för att det ska bli valpar överhuvudtaget...Gör det inte i sängen! Ta ut hundarna på ett golv som inte är halkigt å låt dem hållas...Om hanen fortfarnade inte får in snoppen i henne så får du hjälpa till!!!!! Vi fick göra det på senaste parningen när min Gd tik skulle paras me en hanhund som va för stor å tung för henne..men inom Amstaff ska de inte va krux på de viset hoppas ja....LYCKA TILL!!!!!
 
ok!!! Såg nu att han lyckats få in den i tiken!! =)!
Hängde de en stund ihop?! Vilket dygn är hon på i löpet?! Är det första parningen du gör idag?! Fortsätt i 2 dgr till med parning..När min Gd tik parades, så para ja henne 3 dgr i sträck MEN det måste gå iaf HELST 24 tim mellan parningarna och sen ska tiken ligga blixtstilla i några timmar, inget pissande eller nåt sånt...annars kan spermierna rinna ut.....Är det 2 renrasiga Amstaffar? Vilka kennlar kommer de ifrån? Är själv ägare te 2 Amstaffar, snart 3 ;)!!!! :bump:
 
Vilken bra preventivmetod. Då kan jag
slänga mina p-piller och bara kissa och
hoppa efter sex. :banana:
 
jajamensan! :))! Superbra det eller hur...:) Ne rådet att låta tiken ligga stilla några timmar har ja fått från flera uppfödare när ja para min tik.....
 
Det är faktiskt ett vanligt råd till par som vill ha barn med. Att tjejen ska ligga med rumpan lite högre, tex en kudde under rumpan, 20-30 min eller så, efteråt. Allt för att inte laddningen ska rinna ut direkt igen. :o
 
tack för svaren!

Dom hängde ihop ca 15 minuter efter parningen..

Vet inte exakt när hon började löpa, men igår var första gången hon släppte honom inpå sej, så att säga.
Men då fattade inte hanen vad han skulle göra, nybörjare ni vet! ;)

Men tre dagar i sträck tycker du?
Oj oj, jag som tyckte det räckte med en.. såg ut att göra hemskt ont!
Men hon är mer villig nu än hon någonsin har vart, så dom får hållas tills dom tröttnar! :D

Tiken har jag inte i hjärnan just nu, inte hanen heller, men Leons pappa heter iaf Cheyenne Indians American Gigolo på stamtavlan. Inte hemma så kan tyvärr inte kolla upp det heller!
Men dom är jättefina båda två, supertrevliga i psyket och så där.

Bild på Leon
och en på "mamma" Divah!

men jag har hört att dom inte accepterar hanen efter 3 dygn, kanske är individuellt??

Hur många valpar är vanligt att dom får??

Ja, vi provar imorn!

Blev visst mycket det här, men det är "första gången" för oss alla!! :o
tack igen för svaren!
 
:eek:
Du har planerat en parning men har inte räknat löpdagarna och du kommer inte på vad dina egna hundar som du nu avlar på heter i stamtavlan? Jag är stum.... Men jag är rätt så insnöad på stamtavlor, linjer mm mm mm fastän jag inte håller på med avel själv. Jag kanske är för insnöad helt enkelt! *hihi* :smirk:

Lycka till med eventuella valpar iaf, hoppas hon inte parades på för tidigt löpdygn då, men några valpar blir det väl iaf. :)
 
Nej, Ishtar det är inte du som är insnöad. Alla normala människor kan sin hunds kennelnamn och dess första led i stamtavlan. Jag är inte ens utställningsnisse, men kan detta ändå, utan att vara det minsta intresserad av avel.

Vad jag vet så kan denna parning vara inavel och troligen är inte heller föräldrarna mentalbeskrivna. De kanske tom inte är registrerade i SKK. :confused: :confused:
 
Tack. Som kanske många förstår lindade jag in mitt svar med en väldigt positiv ton för att inte verka alltför provkativ och otrevlig.

Jag har precis sett färdigt Matrix för första gången.
:eek: <--- så ser jag ut. jösses vilken film.
 
Jag tänkte likadant som dig.. Jag kan alla hundarnas riktiga namn, deras första led i stamtavlan och deras inavelsprocent om det var någon.

Och innan parningar så ska alltid stamtavlorna läggas ihop i Lathunden och det ska räknas ut om det är för mycket släkt eller så.. Dessutom ska föräldrarna och stamtavlorna matcha varandra, eller göra så att man kan få fram ännu bättre hundar.

Hmm.. Det ser väldigt svamligt ut nu när jag läser igenom det men jag hoppas du fattar ändå :o
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 572
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 683
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 080
Senast: Migo
·
Hundhälsa Efter mycket funderingar startar jag denna tråden med förhoppningar om lite råd, klok input och erfarenheter av liknande problem. Vi...
Svar
12
· Visningar
2 973
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp