Hundsnack och uppdatering del 18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tungt. Jarlas röntgen kommer troligtvis ge ED-anmärkning :cry:

Jag orkar inte :turd:

Hoppas såååååååå att detta är den gången man blir förvånad för det andra resultatet. Med Criga blev vi chockade att hon fick en etta. Plåtarna var ju jättefina!
Men vad vet jag. Och SKK har förvånat förr. Men vi är inställda på att hon får en anmärkning :(
 
Tungt. Jarlas röntgen kommer troligtvis ge ED-anmärkning :cry:

Jag orkar inte :turd:

Hoppas såååååååå att detta är den gången man blir förvånad för det andra resultatet. Med Criga blev vi chockade att hon fick en etta. Plåtarna var ju jättefina!
Men vad vet jag. Och SKK har förvånat förr. Men vi är inställda på att hon får en anmärkning :(

Men förfan lägg av! Jag börjar bli trött av eran jävla otur. Håller tummar och tassar riktigt hårt här hemma att hon är fri :heart
 
Tungt. Jarlas röntgen kommer troligtvis ge ED-anmärkning :cry:

Jag orkar inte :turd:

Hoppas såååååååå att detta är den gången man blir förvånad för det andra resultatet. Med Criga blev vi chockade att hon fick en etta. Plåtarna var ju jättefina!
Men vad vet jag. Och SKK har förvånat förr. Men vi är inställda på att hon får en anmärkning :(

:turd::turd::turd::(:heart
 
Men förfan lägg av! Jag börjar bli trött av eran jävla otur. Håller tummar och tassar riktigt hårt här hemma att hon är fri :heart

Ja verkligen. Jag orkar fan inte. Sambon gick och la sig. Han behöver vara ifred. Detta tog honom mycket hårt. Det är en sån satans potensial i den här hunden och de har kommit så långt redan i alla tre disiplinerna. Alla runt oss pratar om vad hon kommer att bli, hur långt hon kan gå osv. Sambon har fått en enorm nytändning i hela hunderiet tack vare henne.
Hon är så otroligt charmig, personlig, knäpp och älskad av oss. Vi får många skratt varje dag av henne med sina knasigheter. Jag lägger hellre ner hela uppfödningen än säljer av den här sköna tjejen :heart :cry:
 
Ja verkligen. Jag orkar fan inte. Sambon gick och la sig. Han behöver vara ifred. Detta tog honom mycket hårt. Det är en sån satans potensial i den här hunden och de har kommit så långt redan i alla tre disiplinerna. Alla runt oss pratar om vad hon kommer att bli, hur långt hon kan gå osv. Sambon har fått en enorm nytändning i hela hunderiet tack vare henne.
Hon är så otroligt charmig, personlig, knäpp och älskad av oss. Vi får många skratt varje dag av henne med sina knasigheter. Jag lägger hellre ner hela uppfödningen än säljer av den här sköna tjejen :heartcry:

Jag förstår er verkligen :cry:
Det går inte behålla ändå då? Eller blir det för mycket?
 
Ja verkligen. Jag orkar fan inte. Sambon gick och la sig. Han behöver vara ifred. Detta tog honom mycket hårt. Det är en sån satans potensial i den här hunden och de har kommit så långt redan i alla tre disiplinerna. Alla runt oss pratar om vad hon kommer att bli, hur långt hon kan gå osv. Sambon har fått en enorm nytändning i hela hunderiet tack vare henne.
Hon är så otroligt charmig, personlig, knäpp och älskad av oss. Vi får många skratt varje dag av henne med sina knasigheter. Jag lägger hellre ner hela uppfödningen än säljer av den här sköna tjejen :heartcry:
Jag tänkte just säga det. Man MÅSTE inte ha avelshund, bara för att man har kennel. Ibland får man vara "hundägare" och njuta av individen även utan avelsmöjlighet :heart
 
Tungt. Jarlas röntgen kommer troligtvis ge ED-anmärkning :cry:

Jag orkar inte :turd:

Hoppas såååååååå att detta är den gången man blir förvånad för det andra resultatet. Med Criga blev vi chockade att hon fick en etta. Plåtarna var ju jättefina!
Men vad vet jag. Och SKK har förvånat förr. Men vi är inställda på att hon får en anmärkning :(
Men hoppas hoppas det verkligen inte är något fel :heart
 
Jag tänkte just säga det. Man MÅSTE inte ha avelshund, bara för att man har kennel. Ibland får man vara "hundägare" och njuta av individen även utan avelsmöjlighet :heart

Så säger jag till sambon med. Jag har sagt hela tiden att hon borde stanna ändå och vara vårat flaggskepp på tävlingsbanan. Hon kan ge oss fin reklam. Men han är inte där i tanken. För honom är det väldigt viktigt att de hundar vi har och presenterar är något som är "bra" rakt igenom om du förstår.
 
Jag förstår er verkligen :cry:
Det går inte behålla ändå då? Eller blir det för mycket?

Ja det blir det. Ännu så lever Mamma Mu och vi har Skägget. Vi MÅSTE ha en avelstik iaf och Jarla kräver en hel del. Hon älskar arbete.
 
Tungt. Jarlas röntgen kommer troligtvis ge ED-anmärkning :cry:

Jag orkar inte :turd:

Hoppas såååååååå att detta är den gången man blir förvånad för det andra resultatet. Med Criga blev vi chockade att hon fick en etta. Plåtarna var ju jättefina!
Men vad vet jag. Och SKK har förvånat förr. Men vi är inställda på att hon får en anmärkning :(
Jävla skit rent ut sagt! Håller ändå tummarna för er här hemma. Hoppet är det sista och allt sånt ❤️
 
Så säger jag till sambon med. Jag har sagt hela tiden att hon borde stanna ändå och vara vårat flaggskepp på tävlingsbanan. Hon kan ge oss fin reklam. Men han är inte där i tanken. För honom är det väldigt viktigt att de hundar vi har och presenterar är något som är "bra" rakt igenom om du förstår.
Förstår hur du menar men reklamen borde ju vara viktigt också, och även en bra hund att jobba med måste ju vara otroligt kul och bra för er som kennel också. Hoppas han kan landa i det även om det verkar tungt nu. Det går ju att köpa en avelstik senare när ni har plats igen om ni behåller Jarla. Men främst håller jag tummarna stenhårt att röntgen faktiskt är ua!
 
Tungt. Jarlas röntgen kommer troligtvis ge ED-anmärkning :cry:

Jag orkar inte :turd:

Hoppas såååååååå att detta är den gången man blir förvånad för det andra resultatet. Med Criga blev vi chockade att hon fick en etta. Plåtarna var ju jättefina!
Men vad vet jag. Och SKK har förvånat förr. Men vi är inställda på att hon får en anmärkning :(
Menvafan... :( Jag håller verkligen tummarna för att de är bättre än vad ni tror...
Och inte för att vara dum på något vis, men Mamma Mu börjar väl bli lite gammal och knackig nu trots allt? Kanske även sambon kan vara ok med att ha kvar Jarla (om det blir anmärkning på armbågarna), och att det ändå kan finnas utrymme för inköp av en avelstik om inte allt för jättelång tid? Då kan ni träna och tävla med Jarla och göra reklam för er, och så håller ni ögonen öppna för just en avelstik som fungerar att köpa den dag som ni inte har lika många hundar hemma som ni har nu?
 
Det är trist nog också en ekonomisk fråga. En ny avelstik kostar en hel del och det blir fasiken en röntgad en nästa gång och ingen valp!
Vi har verkligen blödigt pengar i kenneln de sista 3 åren. Två dåliga kullar, tomma tikar, Lilla S, avelshanen som dumpades här och som vi tog allt ekonomisk och övrigt ansvar för i ett halvår, Slyngeln, passat Criga.

Jarlas försäljning är det som till viss del kan sponsra en ny hund.
Surt men sant. :(
 
Det är trist nog också en ekonomisk fråga. En ny avelstik kostar en hel del och det blir fasiken en röntgad en nästa gång och ingen valp!
Vi har verkligen blödigt pengar i kenneln de sista 3 åren. Två dåliga kullar, tomma tikar, Lilla S, avelshanen som dumpades här och som vi tog allt ekonomisk och övrigt ansvar för i ett halvår, Slyngeln, passat Criga.

Jarlas försäljning är det som till viss del kan sponsra en ny hund.
Surt men sant. :(

Ja det där med pengar är ju svårt om det är det som sätter stopp också :(
 
Veterinären lyyckades fiska ut en liten liten glasbit som etsat sig fast på hornhinnan. Nu blir det tratt och penicillin i en vecka samt ögondroppar 3 ggr/dag. Återbesök på fredag. Tur i oturen var ändå såren inte så himla djupt.

Iom den staka solen så bör han vara inomhus dagtid och kan inte stå ute i hundgården. Varför händer alltid sånt här när man har som flest möten på jobbet och sambon är ute på tjänsteresa? :( Någon som har haft hund med ögonskada och kan berätta lite hur läkandeprocessen brukar se ut?

Hu vad läskigt! Hur har han fått glas i ögat?

Monster blev attackerad och skadad som valp, bland annat ena ögat fick stryk. (Hunden tog tag om skallen och försökte dödsruska honom.) Nu var det ju länge sen, men som jag minns det läkte det väldigt bra (skadan gick att se med blotta ögat) och det främsta problemet var att han hatade salvan. Som var jättesvår att få in, den var liksom hård och strängen flöt på ögat en lång stund innan den började smetas ut, så han kunde lätt blinka ut den igen. Plus att han lömskt snodde tuben och åt upp den efter någon dag, gissningsvis för att få slut på eländet. :banghead::laugh:
(Skaffade mer salva såklart, och såret såg ut att vara borta långt innan kuren var slut.)

Han har iriscystor i det ögat sedan dess, de kommer och går, men det är nog från själva smällen snarare än såret som jag förstått det. De syns faktiskt på omlsagsbilden om man kollar i vänster öga, ser ut som att han har en ormpupill:

Klick_Mockup-Framsida_500x500.png

(Nej jag ska inte lägga in den här boken i varenda inlägg hädanefter, det är bara den enklast tillgängliga bilden jag har just nu där hans mysko öga syns, jag lovar! )

Så ögon läker superfort i min erfarenhet, men däremot kan de behöva behandling längre än det verkar behövas - precis som en del andra sorters sår. Min tok behövde knappt tratt heller, han lät bli ögat bra själv. (Å andra sidan hade han en hel del andra sår också som distraherade, antar jag...)
 
Menvafan... :( Jag håller verkligen tummarna för att de är bättre än vad ni tror...
Och inte för att vara dum på något vis, men Mamma Mu börjar väl bli lite gammal och knackig nu trots allt? Kanske även sambon kan vara ok med att ha kvar Jarla (om det blir anmärkning på armbågarna), och att det ändå kan finnas utrymme för inköp av en avelstik om inte allt för jättelång tid? Då kan ni träna och tävla med Jarla och göra reklam för er, och så håller ni ögonen öppna för just en avelstik som fungerar att köpa den dag som ni inte har lika många hundar hemma som ni har nu?
Så hade jag resonerat, hur "kallt" det än verkar att "vänta på döden".
 
Menvafan... :( Jag håller verkligen tummarna för att de är bättre än vad ni tror...
Och inte för att vara dum på något vis, men Mamma Mu börjar väl bli lite gammal och knackig nu trots allt? Kanske även sambon kan vara ok med att ha kvar Jarla (om det blir anmärkning på armbågarna), och att det ändå kan finnas utrymme för inköp av en avelstik om inte allt för jättelång tid? Då kan ni träna och tävla med Jarla och göra reklam för er, och så håller ni ögonen öppna för just en avelstik som fungerar att köpa den dag som ni inte har lika många hundar hemma som ni har nu?

Mamma Mu har piggnat till sig rejält. I nuläget märks ingenting av någon smärta el liknande. När det återkommer så får vi ta ställning till det men i nuläget känns det bisart att tänka på att ta bort en djupt älskad hund som gett oss så mycket och i nuläget mår bra för denna anledning. Den dagen hon går vidare så är det för att hon inte mår bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
108 515
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Jag tänkte att istället för att skriva om balkonglådor i VGV är det dags för en ny balkongtråd. Jag struntade fullständigt i min...
Svar
15
· Visningar
425
Senast: MJLee
·
Dressyr Startar en ny tråd eftersom den förra blev full :)
85 86 87
Svar
1 725
· Visningar
151 376
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp