Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ha, jag köpte färskfoder till mina katter.
"Näver-bäver", hälsar dom. Totalt bortkastade pengar.
Ja asså Harley försökte sno Bobbers kvällsmat. Tänkte köpa en påse och se om dem äter det. Kanske bara blir som extra gottgott ibland för att få i dem extra kött. Särskilt nu när Harley är bannad till att vara innekatt medans han haltar kan han behöva muntras upp för han är en sjukt grinig innekatt! :meh:
 
Sitter på djursjukhus med en hund som har munnen full av blod. Rinner ut på golvet när han ligger ner och färgar pälsen röd när han slickar sig. Ska röntgas och ta prov för att utesluta råttgift. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var väldigt orolig men hoppas på något ofarligt.
Känner med er :(
 
All jävla drama... När Ale och Fridolf inte är hemma, då sjutton rymmer korna. Dessutom i bäckmörker, och ut på glansisgatan. Grannen kom förbi och sa att han sett dem en km bort på vägen, så bara att kasta in Frodo i bilen och åka dit. Så klart inga kor inom synhåll. Massa kospår i ett enda virrvarr, men jag såg att Frodo höll på med nått doftaktigt så jag följde med honom längs en skogsväg där regnet hade spolat bort spårsnön. Mycket riktigt, ett par hundra meter in så stod korna och väntade. Bara för mamma att koppla på grimman och gå hemåt, och för Frodo och mig att hålla ihop flocken och passa trafiken på den 1½ km långa promenaden hem.

Folk undrar varför jag tycker att man ska ha minst två arbetshundar. "Murphy" säger jag bara. Murphy, den j'veln.

26992254_10155441062088666_2140534121079889483_n.jpg
 
Ja asså Harley försökte sno Bobbers kvällsmat. Tänkte köpa en påse och se om dem äter det. Kanske bara blir som extra gottgott ibland för att få i dem extra kött. Särskilt nu när Harley är bannad till att vara innekatt medans han haltar kan han behöva muntras upp för han är en sjukt grinig innekatt! :meh:

Mina snor också hundarnas mat men ratar ändå färskfodret för katt, stenhårt alltså. Rör det inte ens.
 
Lyssnar på senaste poddavsnittet av Vår bästa vän där de diskuterar att hjälpa hemlösa hundar från Spanien. Blir så provocerad. De menar att alla som tar valpar från svenska uppfödare varken hjälper hundar i Sverige eller utomlands O_o

”De som säger att man borde rädda hundar i Sverige istället är oftast de som köper valpar från svenska uppfödare och de hjälper ju varken svenska hundar eller utländska.”
 
Lyssnar på senaste poddavsnittet av Vår bästa vän där de diskuterar att hjälpa hemlösa hundar från Spanien. Blir så provocerad. De menar att alla som tar valpar från svenska uppfödare varken hjälper hundar i Sverige eller utomlands O_o

”De som säger att man borde rädda hundar i Sverige istället är oftast de som köper valpar från svenska uppfödare och de hjälper ju varken svenska hundar eller utländska.”
Låter de det stå oemotsagt? Kass journalistik!
 
Låter de det stå oemotsagt? Kass journalistik!

Hela avsnittet diskuteras lite kring frågeställningen varför man inte tar i Sverige istället men samtliga som deltar i avsnittet är för ”adoptering” av utländska hundar. Så visst är det vinklat trots att de ”försöker” låta nyanserade.
 
Hela avsnittet diskuteras lite kring frågeställningen varför man inte tar i Sverige istället men samtliga som deltar i avsnittet är för ”adoptering” av utländska hundar. Så visst är det vinklat trots att de ”försöker” låta nyanserade.
ush vad trist
 
Lyssnar på senaste poddavsnittet av Vår bästa vän där de diskuterar att hjälpa hemlösa hundar från Spanien. Blir så provocerad. De menar att alla som tar valpar från svenska uppfödare varken hjälper hundar i Sverige eller utomlands O_o

”De som säger att man borde rädda hundar i Sverige istället är oftast de som köper valpar från svenska uppfödare och de hjälper ju varken svenska hundar eller utländska.”

Vi kan ju slänga ut våra Svenska valpar på gatan istället så blir det rättvist :grin:
 
Katt:

kyckling 52 % (muskelmage, hjärta, kött, lever) gris 46 % (hjärta, kött, ben, njure, lunga, brosk) kallpressad solrosolja, havsalger
Näringsinnehåll Råprotein 15,8, Fett 8,4, Råaska 2,5, Vatten 72,1, Kalcium 0,6, Fosfor 0,4, Energi 139 kcal

Hund:
Gris 38 % (kött, lever, ben, hjärta, lunga, brosk), kalkon 28 % (kött, ben, brosk) kyckling 26 % (kött, muskelmage, hjärta, ben, skinn, brosk), grönsaker, frukter och oljor 8 % (spenat, broccoli, sallad, kallpressad solrosolja), ägg < 1%.
Näringsinnehåll Råprotein 14,3, Fett 16,4, Råaska 3,3, Vatten 64,4, Fiber 1,2, Kalcium 1,3, Fosfor 0,8, Energi 209 kcal

Bägge är mush vaisto.

Så sätt är där ju ingen jätteskillnad bortsett från grönsakerna i hundens.
 
All jävla drama... När Ale och Fridolf inte är hemma, då sjutton rymmer korna. Dessutom i bäckmörker, och ut på glansisgatan. Grannen kom förbi och sa att han sett dem en km bort på vägen, så bara att kasta in Frodo i bilen och åka dit. Så klart inga kor inom synhåll. Massa kospår i ett enda virrvarr, men jag såg att Frodo höll på med nått doftaktigt så jag följde med honom längs en skogsväg där regnet hade spolat bort spårsnön. Mycket riktigt, ett par hundra meter in så stod korna och väntade. Bara för mamma att koppla på grimman och gå hemåt, och för Frodo och mig att hålla ihop flocken och passa trafiken på den 1½ km långa promenaden hem.

Folk undrar varför jag tycker att man ska ha minst två arbetshundar. "Murphy" säger jag bara. Murphy, den j'veln.

26992254_10155441062088666_2140534121079889483_n.jpg
Folk är idioter. I tidernas begynnelse så var det något ljushuvud som öppnade laggårdsdörren inifrån så 20 st fjällkor o ett stycke fjälltjur vandrade iväg i -30 o en meter snö.
Lösdrift på djupströbädd.
Dåvarande hund Orvar fick hem alla i grupper, släppte ut honom o sa: Hämta kossorna. Sist kom han med tjuren som var ganska blodig om mulen o gick längst in i ett hörn o däckade. Orvars tassar var typ köttfärs, han däckade bredvid tjuren o fick bäras in.
 
Det är en tumör. :cry: Biopsi och röntgen imorgon men eftersom den sitter i munnen är prognosen dålig. Mitt hjärta brister.
 
Vi kan ju slänga ut våra Svenska valpar på gatan istället så blir det rättvist :grin:
Jag är förmodligen väldigt fördomsfylld. I min värld är de som köper importerade gatuhundar väldigt okunniga o oseriösa, de har bråttom o har inte förutsättningar att få köpa hund från t ex hundstallet.
Det borde vara förbjudet att importera hundar som placeras i fosterhem.
 
Perfekt! Släng ut alla som inte fått köpare samma dag de blir 8 veckor gammal, då blir det ju dessutom billigare att föda upp så att det går lättare att tjäna pengar på det :idea:

Men om jag har slängt ut dem, hur ska jag då kunna sälja dom? :confused:

Man kanske får inleda ett samarbete med andra uppfödare. Först slänger man ut sina valpar, sen plockar man upp andras valpar (när de blivit lite sådär lagom sargade) och så säljer man dom som adoptivvalpar till andra länder. Typ Portugal.
Samtidigt adopterar grannen en valp från Spanien.
Skitbra att flyga hundar kors och tvärs över hela jordklotet:up:

Närproducerat är för hippies.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 468
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 114
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 624
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 131
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp