Hunduppdatering del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var iväg och köpte hundmat idag, på nytt ställe. De tog bara emot betalning med swish :banghead: :banghead: :banghead: De gick iaf med på att ta emot kontant betalning, så fick jag istället springa iväg och hitta en bankomat för att ta ut pengar samt gå in i en liten butik för att växla lite också. Lite bökigare än jag väntat mig.

Dessutom är Aysu ganska ordentligt halt nu, stundtals. Jag har känt igenom henne noga bara för att se så att det inte är något annat än sprickan(?) i tassen, men hon bara somnar då... Vetesjutton vad jag ska göra.

Idag har vi haft vilodag, Ebrah fick ordentlig träning igår och vädret är uselt idag, så de sover gärna. Imorgon blir det förhoppningsvis en promenad med vän, till helgen blir det nog bus med en salukivalp och så kanske vi ska ha en till liten vinthundsträff. Kan bli kul!
 
Skit, skulle anmäla mig till en kurs på klubben igår men hade en fråga angående den kursen så mejlade igårkväll och fick svar idag. Så skulle jag gå in och anmäla mig nu ikväll och SÅ ÄR DEN FULL :cautious::mad:
 
Var iväg och köpte hundmat idag, på nytt ställe. De tog bara emot betalning med swish :banghead: :banghead: :banghead: De gick iaf med på att ta emot kontant betalning, så fick jag istället springa iväg och hitta en bankomat för att ta ut pengar samt gå in i en liten butik för att växla lite också. Lite bökigare än jag väntat mig.

Dessutom är Aysu ganska ordentligt halt nu, stundtals. Jag har känt igenom henne noga bara för att se så att det inte är något annat än sprickan(?) i tassen, men hon bara somnar då... Vetesjutton vad jag ska göra.

Idag har vi haft vilodag, Ebrah fick ordentlig träning igår och vädret är uselt idag, så de sover gärna. Imorgon blir det förhoppningsvis en promenad med vän, till helgen blir det nog bus med en salukivalp och så kanske vi ska ha en till liten vinthundsträff. Kan bli kul!
Men swish som är så bra :confused:
 
Jag förstår det, blev så förvånad att någon inte har swish idag :p Tur att det löste sig ändå!
Det blev personen jag skulle köpa av också :angel:
Med just appar till mobilen så har jag i princip ingenting. Enda anledningen till att jag vill ha en smartphone är för att kunna fotografera bra bilder, hålla på med instagram och ett spel som jag är beroende av. Annars gör jag inget mer med min mobil än ringer och skickar sms :p
 
Det blev personen jag skulle köpa av också :angel:
Med just appar till mobilen så har jag i princip ingenting. Enda anledningen till att jag vill ha en smartphone är för att kunna fotografera bra bilder, hålla på med instagram och ett spel som jag är beroende av. Annars gör jag inget mer med min mobil än ringer och skickar sms :p

Men skaffa! Det och BankID är ju Guds gåva till mänskligheten!
 
Men skaffa! Det och BankID är ju Guds gåva till mänskligheten!
Jag vet, jag borde... Till en början skaffade jag det inte eftersom min mobil var för dålig för att kunna ha det installerat (för lite lagningsutymme). Sedan i somras har jag mobil med gott om lagringsutrymme, men jag har inte kommit mig för att installera sånt där än. :angel:
 
@Red_Chili Jag var jättesen med att skaffa Swish men det är supersmidigt. Är just hundmat det används mest till, lustigt nog. :D Och för att direkt med nåt knapptryck betala en vän för designarbete han gör för mig ibland, eller för att köpa prylar på plats av hundinstruktören. Superbra ju!
 
Men nej, vad himla tråkigt att läsa @Viva :( Hade vovve bitit sönder tumören och därav allt blod?
Och ska vovve opereras med en gång?
Men vad tråkigt! Vad händer nu?
Mest troligt har något han tuggat på gjort att den gått sönder därav blodet. Vi fick tid imorgon (idag) och som jag förstod ska de röntga för att se om käken och tanden är påverkad samt försöka ta bort den och skicka till biopsi. Det är helt overkligt. Han har aldrig varit mer sjuk än typ en öroninflammation och han verkar fullt frisk nu också.
 
Mest troligt har något han tuggat på gjort att den gått sönder därav blodet. Vi fick tid imorgon (idag) och som jag förstod ska de röntga för att se om käken och tanden är påverkad samt försöka ta bort den och skicka till biopsi. Det är helt overkligt. Han har aldrig varit mer sjuk än typ en öroninflammation och han verkar fullt frisk nu också.

Håller tummarna för att allt går bra! :heart
 
Mest troligt har något han tuggat på gjort att den gått sönder därav blodet. Vi fick tid imorgon (idag) och som jag förstod ska de röntga för att se om käken och tanden är påverkad samt försöka ta bort den och skicka till biopsi. Det är helt overkligt. Han har aldrig varit mer sjuk än typ en öroninflammation och han verkar fullt frisk nu också.
Fy vad livet kan vara jävligt ibland, rent ut sagt ❤️ Håller tumme och tassar för goda besked för er idag!
 
Tinja verkar ha klarat den där ryggraden utan större problem än äckliga fisar, gissar att ryggmärgen är att tacka för dem :yuck: Inget har kommit upp och hon har skitit utan problem. Nu kan jag sluta noja :angel:

Jag sydde ett gosedjur för hand igår till min bästa väns bebis. Ska egentligen vara en doppresent men jag orkar inte vänta :rofl:
 
Hittade en bok jag inte ens visste att jag hade i bokhyllan och började läsa i den. Blev dock ledsen ganska snabbt. Boken är tryckt 2006, så inte ny men inte heller jättegammal. Finns det på riktigt folk som tränar sitt i halterna i fria följet/linförigheten så här?

20180125_054014.jpg
 
Jaha, nu har jag gått in och anmält mig och Nessie till kurs i lydnad startklass då vi inte kan köra agility alla dagar i veckan. Kursstart är i början av april och jag hoppas vi får en plats :p. Dessutom bokat BPH i mitten av april för den kortbente terroristen, funderar på om jag ska boka för lilla Nike med.. Bägge hundarna ska troligen gå agility fortsättningskurs och vi har blivit ombedda att hjälpa till med de öppna träningarna i vår på klubben. På lördag tävlar bägge hundarna i agility, maken får springa för jag är förkyld sen en evighet tillbaka :crazy:. Nu ska jag väl klä på mig då ligisten (Nessie) tycker att det hög tid att gå på långpromenad..

Nessie:
26903700_10213836199773401_2870431537502098844_n.jpg
 
Elakartad. Den har ätit på tanden och vävnaden runt. Det går att försöka plocka bort men risken att det spridit sig är stor. I teorin kan käkbenet gå av imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Ni vet hur det fungerar. Förra tråden hittar ni här...
99 100 101
Svar
2 015
· Visningar
109 440
Senast: Viva
·
  • Låst
Relationer :devil: Fortsätt här..... Vi vill läsa allt, så var inte blyga, sista sidan på förra tråden finner ni här...
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
113 103
Senast: LenaH
·
Hundavel & Ras Del 1 http://www.bukefalos.com/threads/valp-2017.1412229/page-100#post-18206032 Här fortsätter vi!
38 39 40
Svar
780
· Visningar
55 613
Senast: bollen__
·
  • Låst
Relationer Här kör vi hårt, vi vill ha alla detaljer. Förra tråden...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
115 113
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp