Hur använder de egentligen snäckskalen vid toabestyren i Demolition man?

purity_666

Trådstartare
Har ni sett den urgamla filmen Demolition man (1992)med Sylvester Stallone? Sylvester är en hårding-polis som frysts ner och när en elaking (Wesley Snipes) ställer till dumheter tinas Sylvester upp i framtiden för att jaga elakingen. Sandra Bullock är med också. Filmen utspelar sig alltså i framtiden typ.

Hursomhelst, mycket är ju konstigt i den här världen, väldigt mycket teknik osv. En sak de helt lämnat bakom sig är toalettpapper. De använder sig av tre snäckskal, såna som ser ut som Shells logo. Han lär sig aldrig använda de där skalen och ställer sig frågande till saken. Han får ingen förklaring heller och därmed får man som tittare ingen förklaring. Det här stör mig, ja inte dagligen det vore ju sjukt, men då och då. Nu såg jag en grej och påmindes om det hela.

Ni som sett filmen. Hur gör dom med skalen? Lyckades ni räkna ut det? Ni andra kan ju fritt spåna hur man torkar sig med tre snäckskal. De var rätt stora och just tre.

Hoho, hittade ett klipp

 
Senast ändrad:
Särar på skinkorna med två av dem och skrapar skit med den tredje?
Hur många händer behöver man då?
Måste man ha skinkorna särade med skalen redan när man skiter? Annars hamnar det ju på insidan skinkorna liksom och då borde snäckskalen sen täcka just den delen :confused:
 
Hur många händer behöver man då?
Måste man ha skinkorna särade med skalen redan när man skiter? Annars hamnar det ju på insidan skinkorna liksom och då borde snäckskalen sen täcka just den delen :confused:
Där sa du nåt.. Men de behöver ju nästan ha en ställning som håller isär skalen då.

En fråga, delar alla på samma skal?
 
Där sa du nåt.. Men de behöver ju nästan ha en ställning som håller isär skalen då.

En fråga, delar alla på samma skal?
Det vet man inte heller. Det är en hylla med tre skal på toaletten. Vet inte om skalen slängs och man får nya, eller om de rengörs och används igen och igen. Vet inte heller om kvinnorna använder dom efter urinering. Aj?

Så många frågor, så få svar.

images

Här är dom i alla fall.
 
Enklare att ha en ställning som håller isär skinkorna istället, varför ta omvägen via skalen? :idea:
Hm.. Kanske lättare att rengöra? Dock borde han ju ha undrat över ställningen också..

Kan det vara så att man skrapar i flera omgångar? Låter ju rimligt att rengöra. Det måste ju vara träligt att hållas med skal om de inte återanvänds.

Sidospår om toaletter. Jobbade i hamnen en tid och många av de som var i maskinrummet var från länder med ståtoalett. Kom till jobbet och vår bajamaja var totalt nerbajsad (sprutlackad). Konstaterades sen att killarna från maskinrummen lånade vår bajamaja och klättrade upp och stod på den där lådan.

En kille vägrade gå in på bajamajan (som vi andra) och i väntan på nytt dass hängde han med in i maskinrummet och lånade deras toa. Där fick han veta att de hade inget muggpapper för de torkade sig med handen :eek: tror de hade behövt lite snäckskal på den toan. Vi fick hänglås på vår nya bajamaja :p mr kass i magen fick bajsa ner någon annan toalett.
 
Hm.. Kanske lättare att rengöra? Dock borde han ju ha undrat över ställningen också..

Kan det vara så att man skrapar i flera omgångar? Låter ju rimligt att rengöra. Det måste ju vara träligt att hållas med skal om de inte återanvänds.

Sidospår om toaletter. Jobbade i hamnen en tid och många av de som var i maskinrummet var från länder med ståtoalett. Kom till jobbet och vår bajamaja var totalt nerbajsad (sprutlackad). Konstaterades sen att killarna från maskinrummen lånade vår bajamaja och klättrade upp och stod på den där lådan.

En kille vägrade gå in på bajamajan (som vi andra) och i väntan på nytt dass hängde han med in i maskinrummet och lånade deras toa. Där fick han veta att de hade inget muggpapper för de torkade sig med handen :eek: tror de hade behövt lite snäckskal på den toan. Vi fick hänglås på vår nya bajamaja :p mr kass i magen fick bajsa ner någon annan toalett.
:yuck::yuck::yuck:
 
Hm.. Kanske lättare att rengöra? Dock borde han ju ha undrat över ställningen också..

Kan det vara så att man skrapar i flera omgångar? Låter ju rimligt att rengöra. Det måste ju vara träligt att hållas med skal om de inte återanvänds.

Jag känner mig inte tillräckligt nära folk för att vilja dela snäckskal med andra. Jag kanske hade varit tvungen att smuggla med egna i så fall. :yuck:
 
Haha :p vet du, det var min tanke med. Följt av lätt irritation när jag var tvungen att rusa iväg och kissa på ICA JÄTTELÅNGT bort. Det tog nämligen tid innan nya dasset kom och ta sig till ICA med benen i kors.. Ja du kan tänka dig. Och deras kundtoa var trasig så jag fick låna personaltoa efter några om och men (tackar för uniformsyrke...). Men, sen efter en stund så kom jag på att jag måste ju tycka synd om den där lilla människan med körig mage. Kommer in och kliar sig i huvudet och undrar säkert "hur skiter jag här?!". Det var ju inte en liksom välplacerad pall-låda utan det lutar ju liksom. Ska man lyckas stå-bajsa där lär man ju liksom hålla sig i väggarna och backa med fötterna under tiden. Hur lätt är det att bajsa då? Och dessutom hålla overallen i OK skick så man inte behöver lukta sen?
 
Om det är meningen att de ska stå (?) och bajsa, varför finns då en toalett? Som ser ut som en vanlig toalett. Hur gör man vid lös mage?
Näe det där håller inte hela vägen.

Jag läste en intervju om att de spånat och ville göra något speciellt med toalett, En av gubbarna hade ett nät med skal hängande på toaletten som prydnad och därifrån kom snäckgrejen,
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp