Hur beter sig folk egentligen?

Den hade också grav ångest över alla fotgängare som skulle fram och glo på den; den litade inte alls på deras fredliga uppsåt utan såg dem mer som helt stokastiska varelser som man inte kunde förutse det minsta - de ändrade ju riktning och fart helt utan mönster i absolut närhet till fordonet.
Man får låta AI inspireras av en bakfull SL-chaffis så att den ser människor som poängtavlor snarare än något att undvika.
 
Cyklister kan jag störa mig på också. 9 av 10 tror (skiter i) att man inte får cykla över övergångsställen :banghead:.
Det får man inte om man ska ha företräde får man vackert stiga av cykeln och leda den över. På nåt sätt verkar cyklister tro att dom är lika hårda som bilarna.
NEWSFLASH !! Det är dom inte.

Det löser vissa genom att cykla fort fram till övergångsstället, svänga över benen, springa bredvid cykeln över och upp igen på andra sidan. Nej, alla bilister förväntar sig inte ”fotgängare” som håller 30 km/h ut i hård trafik, strax under Carl Lewis på 100m i OS. Suck.
 
Den hade också grav ångest över alla fotgängare som skulle fram och glo på den; den litade inte alls på deras fredliga uppsåt utan såg dem mer som helt stokastiska varelser som man inte kunde förutse det minsta - de ändrade ju riktning och fart helt utan mönster i absolut närhet till fordonet.

Haha :D fotgängare är nog en av de svåraste sakerna att få den att begripa sig på! När man kör bil i stan behöver man ju liksom vara lite fräck och försiktigt ”tvinga” sig förbi t.ex. övergångsställen där det väller fram folk utan något uppehåll i folkströmmen så att säga. Hur får man en självkörande buss som vill väja för allt vad fotgängare heter att ta sig fram där? Helst med någorlunda vettig genomsnittshastighet också :D
 
Haha :D fotgängare är nog en av de svåraste sakerna att få den att begripa sig på! När man kör bil i stan behöver man ju liksom vara lite fräck och försiktigt ”tvinga” sig förbi t.ex. övergångsställen där det väller fram folk utan något uppehåll i folkströmmen så att säga. Hur får man en självkörande buss som vill väja för allt vad fotgängare heter att ta sig fram där? Helst med någorlunda vettig genomsnittshastighet också :D

Madrasserade stötfångare och lagom push....
 
Haha :D fotgängare är nog en av de svåraste sakerna att få den att begripa sig på! När man kör bil i stan behöver man ju liksom vara lite fräck och försiktigt ”tvinga” sig förbi t.ex. övergångsställen där det väller fram folk utan något uppehåll i folkströmmen så att säga. Hur får man en självkörande buss som vill väja för allt vad fotgängare heter att ta sig fram där? Helst med någorlunda vettig genomsnittshastighet också :D
bX1eGYu.gif
 
Jag var ute och korde motorhemmet ... storleksmassigs som en SL buss, 2.6 meter bred under fard och 11.5 meter langt. Detta forbaskade stalle jag bor pa har en hel massa berg ... och for att slippa kora over ett, eller flera, av dem med sina "swich-back" (serpentin?) vagar korde jag drygt 10 mil extra. Fortfarande en hel del mindre berg och kullar med super krokigt och smala vagar ...

Jag suckade for mig sjalv och tankte pa den har traden medan jag KANDE verkligen att jag var hatobject nummer 1. Langst fram i en super ko som artigt holl sig bakom da det inte ar manga stallen dar sikten tillater omkorning. Jag kunde stanna och slappa forbi en gang i en liten stad pa vagen, resten av vagen lag jag dar som en mastodont bromskloss. Det GAR inte att halla samma hastighet pa den har runt kurvorna som med en bil.
Jag blev omkord tva ganger. Bada gangerna dar sikten var god och omkorning tillaten. Ingen visade mitt fingret eller hytte med naven.
Maken undrade varfor :cautious: nar jag sa att jag kande mig som "hatobject nummer 1". Efter min forklaring om den har traden skrattade han :meh: och tyckte det ar en himla tur att trafiken har inte ar som i Sverige.
 
Jag var ute och korde motorhemmet ... storleksmassigs som en SL buss, 2.6 meter bred under fard och 11.5 meter langt. Detta forbaskade stalle jag bor pa har en hel massa berg ... och for att slippa kora over ett, eller flera, av dem med sina "swich-back" (serpentin?) vagar korde jag drygt 10 mil extra. Fortfarande en hel del mindre berg och kullar med super krokigt och smala vagar ...

Jag suckade for mig sjalv och tankte pa den har traden medan jag KANDE verkligen att jag var hatobject nummer 1. Langst fram i en super ko som artigt holl sig bakom da det inte ar manga stallen dar sikten tillater omkorning. Jag kunde stanna och slappa forbi en gang i en liten stad pa vagen, resten av vagen lag jag dar som en mastodont bromskloss. Det GAR inte att halla samma hastighet pa den har runt kurvorna som med en bil.
Jag blev omkord tva ganger. Bada gangerna dar sikten var god och omkorning tillaten. Ingen visade mitt fingret eller hytte med naven.
Maken undrade varfor :cautious: nar jag sa att jag kande mig som "hatobject nummer 1". Efter min forklaring om den har traden skrattade han :meh: och tyckte det ar en himla tur att trafiken har inte ar som i Sverige.
Blir man inte jagad i rondellen där du bor? :D
 
Körde en lite längre bit igår, 15 mil. Hade travets startbil, inte jättemycket att köra med, så jag låg på exakt hastighet i princip hela vägen.

110-väg. Bilen framför varierade mellan 85-105. Till slut körde jag ändå om när jag blev less. Låg stadigt på 110, bilen hakade på i några mil.

Sen körde den om, körde 110-ish. (Varför köra om?) Blev 90, den körde 90. Låg efter i cirka 10 mil, helt okej. Sen blev det dubbelfiligt och 110. Den kör 90. Vägrar öka farten. Jag ska av efter några km så jag kör inte om.

Varför är det så svårt att köra efter hastighetbegränsningarna och varför köra om när man tänkt ligga i exakt samma hastighet som den man kör om? Jag förstår verkligen inte.
 
Jag var ute och korde motorhemmet ... storleksmassigs som en SL buss, 2.6 meter bred under fard och 11.5 meter langt. Detta forbaskade stalle jag bor pa har en hel massa berg ... och for att slippa kora over ett, eller flera, av dem med sina "swich-back" (serpentin?) vagar korde jag drygt 10 mil extra. Fortfarande en hel del mindre berg och kullar med super krokigt och smala vagar ...

Jag suckade for mig sjalv och tankte pa den har traden medan jag KANDE verkligen att jag var hatobject nummer 1. Langst fram i en super ko som artigt holl sig bakom da det inte ar manga stallen dar sikten tillater omkorning. Jag kunde stanna och slappa forbi en gang i en liten stad pa vagen, resten av vagen lag jag dar som en mastodont bromskloss. Det GAR inte att halla samma hastighet pa den har runt kurvorna som med en bil.
Jag blev omkord tva ganger. Bada gangerna dar sikten var god och omkorning tillaten. Ingen visade mitt fingret eller hytte med naven.
Maken undrade varfor :cautious: nar jag sa att jag kande mig som "hatobject nummer 1". Efter min forklaring om den har traden skrattade han :meh: och tyckte det ar en himla tur att trafiken har inte ar som i Sverige.
Jasså? Jag har fått för mig att road rage är värre i USA än i Sverige, men det kanske beror på vad som syns i sociala medier/media?
 
I vissa stater får det större konsekvenser då människor har vapen i bilen som regel. Men det är enstaka händelser trots allt.
Det är väl det där med att det som syns är det som blir uppmärksammat medan det som inte syns glöms bort, det som går bra märks oftast inte osv. Misstänker att det är någon form av det fenomenet.
 
Jasså? Jag har fått för mig att road rage är värre i USA än i Sverige, men det kanske beror på vad som syns i sociala medier/media?

Road Rage ar sa oandligt mycket vanligare i Sverige an har ... Jag har kort bade med och utan slap, men mest med super stor och hog husvagn over storre delen av USA ... strackorna har ofta varit langa (den langsta strackan pa en trip, dar bara sjalva transportstrackan var 2300 Svenska mil -14 ganger Sveriges langd- och jag har kort manga liknande tripper) bade i Canada och i USA.
Jag har kort fel och var tvungen att backa ut i trafiken med husvagnen i New York stad dar en bilist omedelbart som jag sakta borjade glida bakat stannade och slappte in mig utan nagra athavor alls. Jag rakade kora in bade i downtown Montreal (sa gar det nar man inte kan Franska) och i Manitoba med husvagnen. Jag har kort sakta uppfor berg och pa strackor med hog vind och hallit trafiken bakom ... jag har kort lite for langt och stannat pa olyckliga stallen for att gora ett snabbt overslag hur jag kan fixa situationen och bakomvarande trafik har hjalpt mig komma ratt (stannat och blinkat att jag kan backa upp en bit sa jag kan svanga in dar jag skulle).

Jag har rakat ut for road rage har i USA en gang i en liten stad i centrala Californien. Han tutade argt, korde om, bromsade och holl mig bakom i 15-20 meter innan han speadade upp och forsvann. That's it. Jag har dock varit med om mycket varre road rage i Sverige an det trots att jag bara kort pa semestrar i Sverige i mer an 30 ar ... Till och med i smabyar pa landsbygden flippar folk ut for vad de anser ar "overtradelser". (Som nar jag skulle in pa en supersmal liten vag till vanster och jag stannade pa huvudvagen och vinkade ut bilen som stod och tog upp storre delen av vagbanan sa jag skulle fa plats att svanga in. En bil bakom mig och den fick fullstandigt fnatt.
Svenskar har ett mycket speciellt forhallande till varandra i trafiken.:cautious:
 
Det är väl det där med att det som syns är det som blir uppmärksammat medan det som inte syns glöms bort, det som går bra märks oftast inte osv. Misstänker att det är någon form av det fenomenet.

Om man betanker att det ar en folkmangd av 350 millioner manniskor i Canada och USA och att man i Sverige jamfor med 10 millioner sa ser man kanske skillnaden lattare.

Canada, Californien, och nord ostra USA har en nagot hetsigare korstil an man har pa de flesta andra stallen har i USA ... men det ar fortfarande oandligt mycket lugnare och "artigare" an i Sverige. Har forsoker de allra flesta hjalpa sina medtrfikanter ... ser man att nagon har ett problem tanker man, "Oh stackars den" och hjalper till snarare an, "Den javeln ar ju inte klok ju" ...
 
Om man betanker att det ar en folkmangd av 350 millioner manniskor i Canada och USA och att man i Sverige jamfor med 10 millioner sa ser man kanske skillnaden lattare.

Canada, Californien, och nord ostra USA har en nagot hetsigare korstil an man har pa de flesta andra stallen har i USA ... men det ar fortfarande oandligt mycket lugnare och "artigare" an i Sverige. Har forsoker de allra flesta hjalpa sina medtrfikanter ... ser man att nagon har ett problem tanker man, "Oh stackars den" och hjalper till snarare an, "Den javeln ar ju inte klok ju" ...
Tänkte på den biten också men orkade inte skriva ner den, va lite tröt imorse och är fortfarande trött...
 
Nej självkörande bilar gör inga misstag, de kan vara trasiga eller ha undermålig programvara men misstag i den meningen som människor gör gör inte maskiner. Än har vi inte artificiell intelligens.

Däremot kommer tekniken i dessa aldrig vara 100% fungerande hela tiden, vilket i sig kommer orsaka olyckor. Så att kunna vara helt avslappnad i en sån är nog utopi. Åtminstone närmaste 30 åren eller så.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 798
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 639
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 079
Senast: Migo
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
34 219
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp