Hur bli av med getingbo?

D

Duplica

Vi tycks ha ett getingbo på balkongen, inne mellan tegelstenarna vid taket. Hur får vi bort det? Är det bara anticimex som gäller? Är lite orolig för att katterna ska jaga och äta upp dem :crazy:
 
Sv: Hur bli av med getingbo?

Enklast, snabbast, miljövänligt mm är att använda dammsugaren!

Rigga upp slangen så att änden på röret hamnar direkt under där getingarna går in och ut. Sätt igång dammsugaren och låt den gå den tid som behövs för att getingarna ska "ta slut".

Vad som händer är att arbetarna dör och boet med övriga innevånare därmed också gör det. Slut på den plågan. Getingarna dör i allmänhet snabbt efter det dom har hamnat i damsugaren, men vill man påskynda ytterligare gör en pust radar el liknande susen.

LIA
 
Sv: Hur bli av med getingbo?

En skvätt vanlig vodka funkar också fast det är kanske alkoholmissbruk:D
 
Sv: Hur bli av med getingbo?

Grymt att göra getingarna till alkoholister. ;)

Vanligt är att getingarna har sitt bo längre in i huset och kryper en bra bit från den plats man ser dom gå in/komma ut. Störs dom vid ingången av lukter etc så väljer dom en annan väg istället. Men ser man billan och kommer åt den, funkar ju en dos insektsmedel el dyl.

LIA
 
Sv: Hur bli av med getingbo?

Tack för bra tips! :bow:

Jag vet ju inte riktigt hur långt in det sitter .. Vi bor på översta våningen, och de kryper in mellan teglet och taketpå balkongen .. men ska prova få bort dem! :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 629
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 297
Hästvård Hej! Vi har nu mellan 7 och 17 minusgrader. Hästarna har tillgång till isfritt vatten ute, fodras fyra ggr om dagen med grovfoder och...
Svar
14
· Visningar
1 409
Senast: Efwa
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
944
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp