Hur får man bilen fri från hästlukt?

städar och hänger in en wunderbaum?
:D

Dotter kör en bil som körts av en gammal man som hade hygienproblem. Hon städar minitiöst men det behövs en wunderbaum för att hålla bilen "gubbfri"
 
Säljer den till en hästmänniska. :up:

Min bil luktar ko ,,,,,,,,,,, :angel:
 
Dammsug hela bilen och tvätta alla tygtäckta ställen med skumtvätt. Torka av all plast med rengöringsmedel och ättikssprit. Rengör mattorna genom att först skölja dem med en vattenslang och sedan skrubba dem med rengöringsmedel och ättikssprit. Ev. kan mattorna behöva läggas i blöt innan man skurar dem. Sedan är bilen som ny invändigt :)
 
När vi skulle sälja min gamle opel som jag haft både till stallet och ladugårn hyrde vi en matt-tvätt på en färgaffär i stan. Funkade kalas! Jättevarmt vatten och något rengöringsmedel. Jag hade till och med motorolja i fläckar i baksätet som försvann.
(Förutsatt att man inte har skinnklädsel då)
 
Finns en beprövad metod.

Städa ur bilen
Vädra den en solig dag (alla dörrar öppna i solen)
ta 1/2 kg bryggkaffe fördela kaffepulvret i hela cupén.
Stäng dörrar o fönster
vänta 24 timmar
dammsug bort kaffet
nu finns bara en arom av kaffe kvar i bilen.
den klingar av på någon vecka. Andra odörer är borta.

Att kaffe har den förmågan används bla av kokainsmugglare. Då hundar har svårt att särskilja kokainet från kaffedoften
 
Oj, går det?
Jag har alltid kört mina bilar till det bittra slutet i tron att de är osäljbara p.g.a. den bristande hygienen.
 
Man hyr en vattendammsugare och tvättar alla bänkar samt golvmattan. De lösa mattorna tvättar man skilt.

Kostar knappt något och funkar superbra. Vill man ha bänkarna torra fort så kan man plocka ur dem och tvätta dem inne samt ställa dem i torkrum över natten. Färdigt.

Skumtvätt är bara skit.
 

Liknande trådar

Fordon Jag försöker sälja min gamla bil men får inte bud på den som jag kan acceptera. Så jag överväger att skrota den. Den är körbar till...
Svar
15
· Visningar
1 039
Fordon Jag ska sälja min citroen och enligt blocket är den värd 10 000 kronor. Om jag däremot kollar på biluppgifter.se så hamnar priset på 19...
2
Svar
30
· Visningar
1 533
Senast: mars
·
Fordon Har någon prövat att köpa bil genom Carla? Om jag förstår det hela rätt är det som att köpa bil på postorder? Man har inte möjlighet att...
Svar
9
· Visningar
491
Senast: Sassy
·
Fordon Jag har hela tiden tänkt att jag behöver en kombi för att kunna lasta vedklyv och annat skrymmande. Och rails för att kunna shoppa några...
2 3
Svar
58
· Visningar
4 819
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Världscupsfinalerna
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp