hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

B

BeastieBabe

Ja dom går ju inte in i tvättmaskinen precis, och nu har dom vädrat i 2 veckor och röklukten sitter i ändå :(

har ångtvättat dem med den där H2O moppen från tvshop (fick en som gåva) men de luktar ändå.. :(

hjälp!
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

Häng dom i ett mindre rum och ställ in flera behållare med ättika :idea:
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

då blire till att köpa massor av ättika, men jag ska prova.. hur lång tid kan det ta att få ur lukten då?
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

Du kan använda ättika direkt på mattan om du vill (utspätt med lite vatten) ättikan dunstar bort av sig själv, och då försvinner lukten.
Lycka till!!
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

okai, ska prova på en liten bit av en av mattorna..
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

Går det att ha lite utspädd ättika i H2O-moppen?

Håller för övrigt med om att ättika är det bästa tipset. Jag fick bort röklukt i ett badrum genom att ställa in en behållare med ättika i varje hörn av rummet.
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

nja, moppen är helt ny och jag tror nästan att ättikan hinner förångas innan den kommer ut.. men ättika blir det iaf.. kör med lite sprayat på och några burkar här och var i rummet..
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

iofs också ett alternativ.. det blir förmodligen kemtvätt om inte rökluklten går ur med ätika.. men det är mammas mattor och dom är på utlandsresa nu så jag ville försöka överasska med rena mattor.. men går det inte får mamma ta dem till kem..

tack
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

Jag brukar ha skålar med ättika för att få bort kattlådelukten (och om vi hade rökt inne). Vid nyår slutade jag och röka, även om jag alltid rökte ute så blev det inne i bland när vi hade fester. Jag sanerade hela huset tvättade allt, men det luktade ändå! fick rådet att nästan dränka mattorna med ättika o vädra dom samtidigt. Har ingen röklukt kvar, men du gör rätt i att pröva i ett hörn om dom inte är färgäkta. Det borde dom vara om det är Wilton. Våra andra mattor tog jag helt sonika in i duschrummet och skrubbade med tvättmedel, stor skrubborste och duschslangen att spola rent med (ordentligt med vatten). Blev super!!!! Men som sagt vågade inte med dom dyra. Där funkar det med ättika, iallafall på mina.
 
Sv: hur får man bort röklukt ut wiltonmattor?

Jag brukar ha skålar med ättika för att få bort kattlådelukten (och om vi hade rökt inne). Vid nyår slutade jag och röka, även om jag alltid rökte ute så blev det inne i bland när vi hade fester. Jag sanerade hela huset tvättade allt, men det luktade ändå! fick rådet att nästan dränka mattorna med ättika o vädra dom samtidigt. Har ingen röklukt kvar, men du gör rätt i att pröva i ett hörn om dom inte är färgäkta. Det borde dom vara om det är Wilton. Våra andra mattor tog jag helt sonika in i duschrummet och skrubbade med tvättmedel, stor skrubborste och duschslangen att spola rent med (ordentligt med vatten). Blev super!!!! Men som sagt vågade inte med dom dyra. Där funkar det med ättika, iallafall på mina.
jag fick bort en del lukt med att spraya på spädd ättika, men jag ska nog spraya på mer imorrn när jag köpt mer ättika, hade bara 3 cl kvar hemma..

tack för tipsen :bow:
 

Liknande trådar

Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 804
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 151
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp