Hur firar en sverigedemokrat jul?

Nebraska

Trådstartare
Jag kan inte låta bli att undra. Är det en riktig Fanny och Alexanderjul? Med lutfisk som man vårdat ömt ända sen Annadagen, grisfötter och ett griljerat grishuvud? Bävergällssnaps och ringdans? Man är ju lite extra förtjust i tyska traditioner så jag gissar man han stans finaste gran?
Eller är det helt enkelt bara midvintersblot som gäller?
Julen är ju trots allt till för att fira en judes födelse i ett utomeuropeiskt land.
 
Haha! Härlig trådstart! Jo jag kände en sverigedemokrat som förvisso mer var en vilsen en från svenskarnas parti (av ideologin att döma, han förespråkade raskrig t.ex). Han ska fira som alla andra med god mat och julklappar. Han har inte fattat det där tror jag.
 
Sarkasm i all ära, men jag känner några som röstade på SD för att dom var enda partiet som tagit upp invandringsfrågan. Inte för att de vill kasta ut de som redan är här eller är rasister, de är bara inte nöjda med hur det sköts idag. Hade något annat parti berört frågan så hade väl rösten hamnat där. De kommer fira en alldeles vanlig Svenssonjul skulle jag tro. Den ena har nyss fått barn så det kanske trumfar julfirandet lite.
 
Sarkasm i all ära, men jag känner några som röstade på SD för att dom var enda partiet som tagit upp invandringsfrågan. Inte för att de vill kasta ut de som redan är här eller är rasister, de är bara inte nöjda med hur det sköts idag. Hade något annat parti berört frågan så hade väl rösten hamnat där. De kommer fira en alldeles vanlig Svenssonjul skulle jag tro. Den ena har nyss fått barn så det kanske trumfar julfirandet lite.

Just därför är jag glad att KD tagit upp invandrarfrågan nu och hoppas att andra partier följer i deras fotspår(det skulle enligt mig nämligen bara bli en marginell förbättring om rösterna flyttades från SD till KD). Nu finns nämligen inte längre det argumentet kvar till extravalet i vår. :)
 
Sarkasm i all ära, men jag känner några som röstade på SD för att dom var enda partiet som tagit upp invandringsfrågan. Inte för att de vill kasta ut de som redan är här eller är rasister, de är bara inte nöjda med hur det sköts idag. Hade något annat parti berört frågan så hade väl rösten hamnat där. De kommer fira en alldeles vanlig Svenssonjul skulle jag tro. Den ena har nyss fått barn så det kanske trumfar julfirandet lite.
:banghead:
Härligt att vi sprider vidare sverigedemokratiska sanningar. ALLA partier pratar om invandring, det enda SD är ensamma om är att sakna en integrationspolitik.
 
Just därför är jag glad att KD tagit upp invandrarfrågan nu och hoppas att andra partier följer i deras fotspår(det skulle enligt mig nämligen bara bli en marginell förbättring om rösterna flyttades från SD till KD). Nu finns nämligen inte längre det argumentet kvar till extravalet i vår. :)
Ja jag tror inte de personerna hellre skulle välja KD heller. Men om fler vågar närma sig frågan så kommer de ju vinna på det. De som har en åsikt om invandringen nu hade ju liksom bara ett parti, om den frågan var viktig. Sen som sagt. alla som har funderingar om dagens invandrarpolitik är inte rasister, vill inte kasta ut folk eller föra register. Men det finns ju inget mellanting.
 
Sarkasm i all ära, men jag känner några som röstade på SD för att dom var enda partiet som tagit upp invandringsfrågan. Inte för att de vill kasta ut de som redan är här eller är rasister, de är bara inte nöjda med hur det sköts idag. Hade något annat parti berört frågan så hade väl rösten hamnat där. De kommer fira en alldeles vanlig Svenssonjul skulle jag tro. Den ena har nyss fått barn så det kanske trumfar julfirandet lite.

Jag tycker nog de flesta partier berörde frågan - Reinfeldt höll ju t ex det där "öppna era hjärtan"-talet, som till stor del handlade om just invandringsfrågan. Visserligen med helt andra slutsatser än SD, men det inte bara berörde utan handlade helt och hållet om invandringsfrågan. Så det är ju inte alls sant att SD skulle vara det enda parti som pratar om eller har en åsikt om invandring. Det är bara det att de andra partierna kommer fram till andra slutsatser än SD. Så det finns gott om alternativ till SD för den väljare som vill lägga sin röst på ett parti som berör invandringsfrågan.
 
Ja jag tror inte de personerna hellre skulle välja KD heller. Men om fler vågar närma sig frågan så kommer de ju vinna på det. De som har en åsikt om invandringen nu hade ju liksom bara ett parti, om den frågan var viktig. Sen som sagt. alla som har funderingar om dagens invandrarpolitik är inte rasister, vill inte kasta ut folk eller föra register. Men det finns ju inget mellanting.

Som sagt, för egen del har jag verkligen en åsikt om invandringen, nämligen att vi bör fortsätta ta emot flyktingar och underlätta för dem när de kommit hit. Jag upplevde inte alls att det bara fanns SD att rösta på för mig eftersom jag hade en åsikt om invandring, tvärtom.
 
Som sagt, för egen del har jag verkligen en åsikt om invandringen, nämligen att vi bör fortsätta ta emot flyktingar och underlätta för dem när de kommit hit. Jag upplevde inte alls att det bara fanns SD att rösta på för mig eftersom jag hade en åsikt om invandring, tvärtom.
Eftersom det inte var mitt röstande, mitt resonemang eller min åsikt så har jag väldigt svårt att fortsätta diskussionen utan att behöva hitta på vad de skulle svarat.
Jag svarade på hur de SD-röstande människorna jag känner skulle fira jul, vilket var vad tråden handlar om.

Så hur tror du SD-folket firar jul?
 
Jag tror att SD-folket firar som alla andra beroende parti. Förstår egentligen inte frågan. Varför skulle SD fira annorlunda än andra partier?

Jag som fattat fel tydligen. Firar vi inte jul som en tradition som vi brukar? Firar SD annorlunda? Hur firar en sosse? Hur firar en moderat?

Förstår att det handlar om invandringen, men vad har det med jul att göra?

Korkade jag?
 
Jag tror att SD-folket firar som alla andra beroende parti. Förstår egentligen inte frågan. Varför skulle SD fira annorlunda än andra partier?

Jag som fattat fel tydligen. Firar vi inte jul som en tradition som vi brukar? Firar SD annorlunda? Hur firar en sosse? Hur firar en moderat?

Förstår att det handlar om invandringen, men vad har det med jul att göra?

Korkade jag?
Tja julen är ju inte en SVENSK tradition.... Influrierad(?) av allehanda olika ickesvenska traditioner...Så ja, jag förstår VERKLIGEN frågan
 
Julen är inte en svensk tradition.

Förstår inte fortfarande. Kan du förklara bättre för mig Texas som inte förstår frågan.
 
@Taken eftersom att sverigedemokraterna är för svenska traditioner och emot (nästan) allt som inte är svenskt i grunden kan man då fråga sig hur en sverigedemokrat firar en tradition som bygger på något så osvenskt som Jesus födelse
 
Så SD firar inte jul?
Ingen aning faktiskt... Men om man inte ens accepterar samer som svenskar så lär ju julen inte anses som tillräckligt svensk. Den är ju ett hopkok av andra länders traditioner, samerna däremot är väl det närmaste svensk ursprungsbefolkning vi kan komma??
 
Det börjar med att man bränner ner lite hus, och sedan så äter man ett julbord beståendes av människor och kattungar. *sarkasm*
Som alla andra. Varför skulle de fira det annorlunda? Firar alla partierna det på olika sätt?
 
Eftersom det inte var mitt röstande, mitt resonemang eller min åsikt så har jag väldigt svårt att fortsätta diskussionen utan att behöva hitta på vad de skulle svarat.
Jag svarade på hur de SD-röstande människorna jag känner skulle fira jul, vilket var vad tråden handlar om.

Nej, det inlägget jag svarade på handlade inte om julen utan om att de som hade en åsikt om invandringsfrågan bara hade ett parti att rösta på, nämligen SD, eftersom övriga partier inte berörde invandringsfrågan.

Det är lögn, alla partier har en invandringspolitik och berörde invandringsfrågan, så det fanss definitivt fler än ett parti att rösta på för den som har en åsikt i invandrarfrågan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp