Hur fixa vatten till litet stall?

Jag har vattenslang till mitt stall med, jättesmidigt och känner verkligen inget behov av att dra in vatten i stallet. Har stora vattenhinkar (45 liter) i boxarna och badkar utanför, så behöver inte fylla varje dag. Har upphäng till slangen så jag kan göra annat medans vattnet fyllas upp.

På vintern (de dagar det är minusgrader) drar jag ut en slang från källaren i huset och fyller upp 25-liters dunkar eller en sådan påse som jag kör ut med skottkärra 1 g/dag. Plus ger evt. hinkar med ljummet vatten för att få hästarna att dricka lite extra.
 
Hej alla! Konstigt inte sett på mailen förrän nu att ni svarat, så tacksam för svar! Ni är verkligen uppfinningsrika😃
 
Tänker att jag behöver det i hagen också som ligger i anslutning till stallet, hur löser du vatten i hagen då? Skulle kosta 15000 kr att gräva ner slang, suck!
Till stallet är det runt 50 m, vet du vilket märke den i bättre kvalitet är?
Vet inte om jag begriper rätt?

Ärdet 50 meter att gräva och det skulle kosta 15.000 kr? Låter i så fall TOTALT orimligt. Ta in fler offerter.
Tänk ocså på att grävmaskiner kostar per timme. Så det är ofta billigare att leja en stor rejäl än en mindre.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 171
Senast: skogaliten
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 495
Senast: Ajda
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 058
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 259
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp