Hur förbannad har jag rätt att bli?

Jag vill minnas en lång tråd här där just det där fördes fram, att det är en stadsbo-vana att låsa dörren och inte kliva in oanmäld hos varandra. På landet är det inte så, där står dörren alltid öppen, och det normala är att man kliver in och sätter på kaffe till sig själv, oavsett om nån är hemma och de som bor där vet att man ska komma.
Jag var aktiv i den tråden och vad jag minns var det en enda specifik användare som hävdade att det var så där hen bodde?

Nej, man fixar inte kaffe till sig själv i en annans hem om man inte uttryckligen blivit ombedd att göra det.

Däremot är det så att många hus inte har ringklocka (villapåfund ;) ) Så är man hos vännner knackar man för att säga att man kommit och öppnar sedan på glänt och hojtar hallå..... Jag knatar inte in.
 
Jag hade blivit upprörd om vem som helst förutom typ min mamma hade gjort så! Jag har svårt att släppa in människor hem till mig överlag, är en väldig "mitt hem, min borg"-människa så jag hade känt mig väldigt illa till mods om jag inte vetat om att en annan människa gått in i mitt hem. Gillar inte ens när fastighetsskötarna nu ska gå in i min lägenhet för att placera in radon-mätare..
 
Jag var aktiv i den tråden och vad jag minns var det en enda specifik användare som hävdade att det var så där hen bodde?

Nej, man fixar inte kaffe till sig själv i en annans hem om man inte uttryckligen blivit ombedd att göra det.

Däremot är det så att många hus inte har ringklocka (villapåfund ;) ) Så är man hos vännner knackar man för att säga att man kommit och öppnar sedan på glänt och hojtar hallå..... Jag knatar inte in.
Och jag minns inte EN tråd, utan att frågan kommit upp i trådar där den legat nära till hands.
 
Jag vill minnas en lång tråd här där just det där fördes fram, att det är en stadsbo-vana att låsa dörren och inte kliva in oanmäld hos varandra. På landet är det inte så, där står dörren alltid öppen, och det normala är att man kliver in och sätter på kaffe till sig själv, oavsett om nån är hemma och de som bor där vet att man ska komma.
Jag minns det inte ens som en enskild tråd. Men resonemanget du återger känner jag igen.
 
Ett ex är ett ex eller i värsta fall mamma till barnen men inget sällskap man umgås med och i detta fallet är hon ju förmodligen psykiskt sjuk också som går in oinbjuden hemma hos folk och sätter på kaffet :crazy::wtf:

Men jösses, hur kan du sitta och säga att folk är psykiskt sjuka baserat på en TS? Jag fattar verkligen inte hur du kan vara så kategorisk och arrogant att du ens skriver sådana saker :crazy:
 
Ett ex är ett ex eller i värsta fall mamma till barnen men inget sällskap man umgås med och i detta fallet är hon ju förmodligen psykiskt sjuk också som går in oinbjuden hemma hos folk och sätter på kaffet :crazy::wtf:
Baserat på vad?
Vad jag vet så ingår inte kaffekokning hos något ex i någon diagnos och det är den infon du har om människan.

Oförskämd och arrogant och hemfridsbrott om hon inte avlägsnar sig vid tillsägelse. Hon hade förvarnat så att hon kommer och fått okej, och det kan knappast leda till hemfridsbrott om hon inte envisas och stannar kvar.

Om man kan umgås med ett ex eller inte varierar. Mina föräldrar firade midsommar för ett par år sedan, mors nya var mer också. Och de umgås och blir bjudna på födelsedagskalas, alltså talar med varandra långt mer än artigheten kräver och har utbyte av det. Så nog umgås de även om de kanske inte är ofta eller på eget initiativ. Det är förmodligen inte helt ovanligt heller.
 
Jag känner också igen det där som något återkommande, och som en av de saker som är så trevligt med att bo på.landet: man kliver bara på.

Det sker också runt mitt sommarhus, som.ligger på bonnlandet. Jag kan inte hantera det.
Jag googlade faktiskt fram en tidigare tråd om det nu. TS hade en besvärlig granne och ett spår i tråden kom att handla om att kliva in utan att knacka. En person drev frågan hårt, andra skrev att det var okej, att de själva gjorde så, förklarade det med ”livet på landet” eller placerade det i Norrbotten, någon skrev Är dörren olåst är det bara att kliva på, står kaffet inte klart går det bra att sätta på det.
 
Ditt hem, du bestämmer. Säg ifrån, du behöver inte ta hänsyn till att han var gift med henne för 20 år sedan eller att de har vuxna barn tillsammans.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 582
Senast: Tiger tok
·
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 416
Senast: honung
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 859
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp