Hur förbannad har jag rätt att bli?

Jag har låst dörr jag
Har extranyckel hos mina vänner
Men jag har ytterdörren en trappa ner och vill inte ha oväntat besök.
 
Precis. Och just därför skrev i alla fall jag att detta KANSKE var en del av exets kultur.
Det var inte menat som svar på det.

Bara en allmän reflektion med anledning av diskussionen som började dra iväg åt hur det är eller inte är på landet generellt sett.
Vet ställen på landet där man gör så, och ställen där man inte gör så, och där man gör så men bara i sin egen umgängeskrets, och där man öppnar själv men inte går in om ingen är hemma...osv.
Tror ingen kan säga vad som är "normalt" i den frågan - för att det är olika, helt enkelt.
 
Det var inte menat som svar på det.

Bara en allmän reflektion med anledning av diskussionen som började dra iväg åt hur det är eller inte är på landet generellt sett.
Vet ställen på landet där man gör så, och ställen där man inte gör så, och där man gör så men bara i sin egen umgängeskrets, och där man öppnar själv men inte går in om ingen är hemma...osv.
Tror ingen kan säga vad som är "normalt" i den frågan - för att det är olika, helt enkelt.
Ja, jag ville bara markera att jag inte är upphovsperson till några generella uttalanden om landet i frågan, det kan lätt uppstå som en trådsanning annars.

(Dessutom avskyr jag när den insinuanta smileyn :angel: används mot någon som tycker annorlunda än en själv)
 
Ja, jag ville bara markera att jag inte är upphovsperson till några generella uttalanden om landet i frågan, det kan lätt uppstå som en trådsanning annars.

(Dessutom avskyr jag när den insinuanta smileyn :angel: används mot någon som tycker annorlunda än en själv)
Lastade inte dig för något sådant generellt.

:angel: var inte menat som insinuant mot någon. Kanske jag använde den fel då?
(Börjar känna jag misslyckas med att uttrycka mig idag...:o)
 
Lastade inte dig för något sådant generellt.

:angel: var inte menat som insinuant mot någon. Kanske jag använde den fel då?
(Börjar känna jag misslyckas med att uttrycka mig idag...:o)
Alltså jag vet ju inte hur andra tolkar visselsmileyn men i mina ögon insinuerar den att nån är dum i huvudet. Därför använder jag själv den främst mot mig själv :angel: eller på skämt mot andra.

Vad menade du med den?
 
Alltså jag vet ju inte hur andra tolkar visselsmileyn men i mina ögon insinuerar den att nån är dum i huvudet. Därför använder jag själv den främst mot mig själv :angel: eller på skämt mot andra.

Vad menade du med den?
I detta fallet för att indikera att jag inte på allvar tror ingen fattar att det är olika på olika ställen om inte jag skulle påpeka det, ungefär. Så egentligen mot mig själv, men indirekt, så inte tydligt kanske...

Har aldrig tänkt dum i huvudet om andras användning?
Skulle inte vara så dumt med ett lexikon över smileysarna :)
 
I detta fallet för att indikera att jag inte på allvar tror ingen fattar att det är olika på olika ställen om inte jag skulle påpeka det, ungefär. Så egentligen mot mig själv, men indirekt, så inte tydligt kanske...

Har aldrig tänkt dum i huvudet om andras användning?
Skulle inte vara så dumt med ett lexikon över smileysarna :)
Ja, vi försöker få buke att enas om ett! :laugh::angel:

Ok, då fattar jag hur du använde den!
 
I detta fallet för att indikera att jag inte på allvar tror ingen fattar att det är olika på olika ställen om inte jag skulle påpeka det, ungefär. Så egentligen mot mig själv, men indirekt, så inte tydligt kanske...

Har aldrig tänkt dum i huvudet om andras användning?
Skulle inte vara så dumt med ett lexikon över smileysarna :)
Jag tolkade ditt angel med att du gör lite olika beroende på vart du är om du går in till folk eller inte.
 
någon skrev Är dörren olåst är det bara att kliva på, står kaffet inte klart går det bra att sätta på det.

Det kan ha varit jag - på förra stället i mitt förra liv. Det fanns en gränslöshet där som var extremt osund skulle jag vilja säga idag. Jag bor fortfarande på landet och har två grannar med tillgång till mitt hus via egen nyckel, jag har tillgång till deras på samma vis, men jag skulle ALDRIG gå in och sätta på kaffe och fika i min ensamhet - vi har varandras nycklar för att hjälpa varandra med katter och hundar.
 
Det kan ha varit jag - på förra stället i mitt förra liv. Det fanns en gränslöshet där som var extremt osund skulle jag vilja säga idag. Jag bor fortfarande på landet och har två grannar med tillgång till mitt hus via egen nyckel, jag har tillgång till deras på samma vis, men jag skulle ALDRIG gå in och sätta på kaffe och fika i min ensamhet - vi har varandras nycklar för att hjälpa varandra med katter och hundar.
Nope. Minns inte om jag såg något av dig i tråden, men den som skrev det du citerade nu var @Inte_Ung.
 
Jag tillhör dem som har grav ex-allergi. Jag har att göra med dem då nöden kräver, dop, bröllop och begravningar. Bashyffs och skaka hand, sen får det vara bra. Jag är inte intresserad av att min partner åker till sitt ex i något syfte att "hjälpa till med". Om "exet kommer förbi" innebär det att exet stannar i sin bil på uppfarten, möjligen kommer fram till dörren, men inte in.
Sen skulle jag nog inte göra en scen om det som hände TS hände mig, jag skulle nog mer undra om exet var dum i hela huvudet eller bara låtsades. Sen vänligen ut ur mitt hus. Typ NU!
 
Och? Då kan hon pausa i sin bil eller köpa kaffe någon annanstans. Hon blev inbjuden till att lämna av en sak, inte på fika eller umgänge.
Ja det hade hon kunnat göra. Men nu gjorde hon inte det. Vilket antingen kan vara helt okej eller totalt gränsöverskridande beroende på vem man pratar med. Jag hade som sagt förmodligen inte reagerat. Fast jag bor i en storstad, och inte på landet.
 
Fast då får hon ju ta och åka hem eller åka å sätta sig nån annanstans.

Oerhört respektlöst och jag hade blivit vansinnig. Hon hade åkt ut med huvet före om hon hade klivit in så hos mej.

Möjligt men bara för att man vill göra något så behöver man inte göra det. Hur svårt är det att ringa och fråga innan om det är ok? Och Om ingen svarar hur svårt är det då att avstå kaffet?

Ja alltså så tycker ni. Hon kanske tycker annorlunda. Jag tycker annorlunda. Olika syn på saken. Vet hon om att stämningen redan är lite kylig är det kanske inte ett tecken på grymma sociala skills, men SÅ förfärligt är det inte heller.
 
Ja alltså så tycker ni. Hon kanske tycker annorlunda. Jag tycker annorlunda. Olika syn på saken. Vet hon om att stämningen redan är lite kylig är det kanske inte ett tecken på grymma sociala skills, men SÅ förfärligt är det inte heller.

Fast JO, det är det.

Tycker TS inte om denna kvinna har hon INGENTING att göra inuti TS hem. Det spelar ingen roll att TS har barnen där heller, då får de träffa sin mamma utanför huset och nu är dom ju DESSUTOM vuxna och inte beroende av sin mamma på ”det moderliga viset”.

Och TS man tycker ju inte heller om henne mer än att han måste ta att dom har barnen ihop, då borde saken vara klippt.
 
Fast JO, det är det.

Tycker TS inte om denna kvinna har hon INGENTING att göra inuti TS hem. Det spelar ingen roll att TS har barnen där heller, då får de träffa sin mamma utanför huset och nu är dom ju DESSUTOM vuxna och inte beroende av sin mamma på ”det moderliga viset”.

Och TS man tycker ju inte heller om henne mer än att han måste ta att dom har barnen ihop, då borde saken vara klippt.
Jag förstår att du tycker så. Jag tycker det är överdrivet. Var och en har rätt till sin egen åsikt. Jag har aldrig upplevt svartsjuka och aldrig haft problem med någons ex. Och tycker inte det är jobbigt att folk tar sig friheter i mitt hem.

Vill TS inte att människan kommer innanför dörren så kan hon ju tala om det på ett vänligt men bestämt vis. Man kan göra det tydligt ändå!

(I min familj är exen, speciellt de som är föräldrar till barn, alltid välkomna på familjetillställningar. Min pappa har alltid varit en del av min mammas släkt och tvärtom. Pappa och mammas nya man blev dessutom polare och hängde själva också. Jag tycker att detta är ett skönare sätt att leva på. Men det förutsätter förstås att ingen inblandad är allt för mycket idiot).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 409
Senast: Tiger tok
·
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 369
Senast: honung
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 725
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp