Hur förbannad har jag rätt att bli?

Det bästa vore väl om din man som ändå är den som har ett förflutet med kvinnan tog upp detta med henne så att inte du ska behöva blanda dig i?
Han borde tala om för henne att det inte är ok att ta sig in sådär utan överenskommelse. Det hör ju till allmän vett och etikett att veta om men hon verkar ha svårt att förstå grundläggande uppförande? Har hon egen nyckel hem till er eller hur kom hon annars in?

TS är vuxen.
Det är TS som äger problemet.
Därför tycker jag att det vore väldigt konstigt om TS "tvingar" sin man att diskutera med sin f.d.

Jag förstår också att TS inte är nöjd med situationen men tycker att @mandalaki s råd är utmärkt.
 
Dörren var olåst. Maken var hos grannen en stund och hade inte låst dörren. Hon har verkligen inte nyckel till vårt hus.

Jag kan tycka att det är relativt normalt att gå in i huset om det nu var så att det var uppgjort att något skulle hämtas eller lämnas. På sätt och vis var ju exet inbjuden, om än med vänsterhanden och via dottern.
Rimligt att gå in och vänta inomhus hellre än att stå vid trappen och vänta.
Att koka kaffe tycker jag var lite konstigt.
 
TS är vuxen.
Det är TS som äger problemet.
Därför tycker jag att det vore väldigt konstigt om TS "tvingar" sin man att diskutera med sin f.d.

Jag förstår också att TS inte är nöjd med situationen men tycker att @mandalaki s råd är utmärkt.
Det bästa är att låsa dörren. Väldigt enkelt. Men eftersom många inte gör det så tänker jag mig att TS man som har ett förflutet med kvinnan skulle kunna ta det ansvaret faktiskt och säga åt kvinnan att det inte är ett ok beteende. Men eftersom han är mesig så ja då blir det väl i slutändan TS som får säga ifrån.
Alternativt låsa i fortsättningen.
 
Jag hade blivit upprörd om vem som helst förutom typ min mamma hade gjort så!
Och jag blir aldrig upprörd över något sådant.
Vi är alla olika där.
Just min mamma kan dock göra göra mig upprörd om hon tränger sig på.
Men det beror på att hon vill bestämma hur det skall vara i ett "riktigt" hem och mitt hem uppfyller inte hennes krav.
Vi lever som stökiga tonåringar och spelar konstig och skramlig musik. Det grejar inte hon.
 
Och jag blir aldrig upprörd över något sådant.
Vi är alla olika där.
Just min mamma kan dock göra göra mig upprörd om hon tränger sig på.
Men det beror på att hon vill bestämma hur det skall vara i ett "riktigt" hem och mitt hem uppfyller inte hennes krav.
Vi lever som stökiga tonåringar och spelar konstig och skramlig musik. Det grejar inte hon.
Och tur är väll det! :) Jag är som sagt väldigt "skygg" när det gäller att ha hem folk, bjuder aldrig in på middagar eller hemmafester.
 
Fast jag gissar att TS bor på landet. Och där, har jag lärt mig på Buke, tycker många att det är okej att stövla in hursomhelst hos varann. Så exet kanske bara gör som hon brukar göra hos andra och som andra brukar göra hos henne.
Beror nog mycket på hur tighta man är sen tidigare och var status ligger, jag och mina närmsta grannar stövlar ju bara in hos varann, det har vi gjort sen dom byggde och flyttade hit men vi har ju gemensamma intressen och servar varann så vi ser inga problem i detta. Sen är vi jävligt raka mot varann också oavsett vad det gäller samt har inga hemlisar för varann.

Skulle andra i bygden göra likadant skulle jag protestera "lite lätt" så det är ju en himla skillnad vem som gör vad och hur. Skulle jag hitta nån annan granne i köket när jag kom hem skulle jag inte bli glad alls, så gör man bara inte.
 
Och jag känner mig riktigt trygg med bekanta som stökar runt i mitt kök. Så vill jag ha det.

Jag har bott kollektivt och älskade det.
Likadant här, i förrgår var jag hos grannen på tacofest och blev som vanligt inblandad i matlagningen, det har hänt att jag fått ta över köket bara för att nåt annat skitit sig och kommer nån hem till mig så blir det "ta en mugg i skåpet, mittenknappen på kaffeautomaten är bara att trycka på och mjölk finns i kylen", folk får leta själva om jag redan satt mig i rummet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 409
Senast: Tiger tok
·
Relationer En förälder/vårdnadsperson i det här fallet. Låt mig först vara tydlig med att jag egentligen inte tycker att jag gjort något fel...
2
Svar
30
· Visningar
4 369
Senast: honung
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 725
Senast: Fraegd
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
24 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp