Hur förvarar ni era ridkläder?

Kiwifrukt

Trådstartare
Främst riktat till er som inte står på anläggningar med omklädningsrum. Hur förvarar ni era ridkläder? Hur bor ni själva (hus/lägenhet/ensam/med familj)?
 
Bor i lägenhet och har en klädkammare - ridbyxor och tröjor ligger i plastlådor, jackor/västar hänger på en stång och fleece-/tjocktröjor ligger på en hylla. Luktar minimalt därinne och inget ute i lägenheten.
 
Gjort lite olika!

Haft ridkläder i en väska i den uppvärmda sadelkammaren.

Också haft en hästgarderob hemma, det var när jag bodde i en etta. Fanns flera inbyggda garderober så en av dem fick bli till hästkläderna. Upplevde aldrig att det luktade.
 
Bodde i etta på vindsvåningen, bytte om i mitt vindsförråd och förvarade kläderna där. Härhemma (hus) hade jag byte i verkstaden. Är själv allergisk, så inga hästkläder inne.
 
Dottern har sina pågående stallkläder uppe på sin ena byrå. De vanliga pågående kläderna ligger uppe på den andra byrån. Tvättade stallkläder i byrålåda tillsammans med gympa- och badkläder.
Jag har mina pågående stallkläder på väggfast bänk i ena badrummet. Tvättade stallkläder i en under-sängen-låda i sovrummet.

Ytterkläder hänger under vanliga hatthyllan i hallen men på ena sidan. (Stallytterkläder, regnkläder, vanliga ytterkläder.) Skorna står närmast ytterdörren.

Jag är inte knusslig med att bära stallkläder hemma förutom i sängarna. Ingen allergi i familjen.
 
Rena stallkläder på egen hylla i garderoben. Använda stallkläder och skor i förrådet i hallen. När nya sadelkammaren är klar i höst ska skor och stallytterkläder ut dit då vi slipper de mesta av de använda hästkläderna inomhus. Bor på egen gård med familj.
 
Främst riktat till er som inte står på anläggningar med omklädningsrum. Hur förvarar ni era ridkläder? Hur bor ni själva (hus/lägenhet/ensam/med familj)?
Har alltid förvarat ridkläderna hemma i en garderob. När jag bodde hemma hos mamma var alltid stallkläderna i groventrén, minns inte var exakt de var när jag bodde i lägenhet i ihop med mitt ex, troligen låg de framme.
Nu bor jag själv i lägenhet, de jag använder ligger framme, de som är tvättade ligger i garderoben.
 
Senast ändrad:
Rena kläder i garderoben, de som används i en hög på en stol ;). Jobbar i stall så använder stallkläderna dagligen och tvättar ofta.
 
Bor i lägenhet. Har en garderob som används till både fritidskläder och ridkläder. Rena ridkläder ligger/hänger på hylla/glage och använda har jag plastlådor till. Har en plastlåda till ytterkläder, en till byxor/tröjor osv och en låda till skor!

Luktar inget :)
 
Rena stallkläder i egen garderob/byrå och de som används men inte är på just då ligger på nattduksbordet. Stallskor och jackor står/hänger i groventrén och de ytterkläder som inte är säsong för hänger i en garderob i pannrummet.
 
Bor i hus (4 rok), två personer, inga allergier.
Förvarar de stallkläder som används i groventrén, upphängda på krokar.
De som inte används ligger i flyttkartonger på vinden. En del hänger i garderober på vinden.
 
Främst riktat till er som inte står på anläggningar med omklädningsrum. Hur förvarar ni era ridkläder? Hur bor ni själva (hus/lägenhet/ensam/med familj)?

Har en grovingång. Stall o mekar kläder. Används bara till detta. Med tanke på ev smitta man kan få med sig hem eller dela med sig av. " gå bort" skor o kläder är förbjudna i Grovingången o i stall. Vi har flera bekanta som har hästar som tävlar mm o de har lika dant.
 
Jag har hjälm och väst i stallet, men allting annat i isolerat förråd hos föräldrarna. Den möjligheten finns inte när jag ska bo själv, och utrymmet i stallet är ganska begränsat. Stövlarna kan jag säkert förvara i stallet, men kläderna måste jag nog hitta på något annat för. Men det låter som att separat garderob för hästkläder borde vara ett alternativ. Kommer bo själv utan allergier/med katt, men vill ändå undvika värsta hästlukten inne.
 
Jag har hjälm och väst i stallet, men allting annat i isolerat förråd hos föräldrarna. Den möjligheten finns inte när jag ska bo själv, och utrymmet i stallet är ganska begränsat. Stövlarna kan jag säkert förvara i stallet, men kläderna måste jag nog hitta på något annat för. Men det låter som att separat garderob för hästkläder borde vara ett alternativ. Kommer bo själv utan allergier/med katt, men vill ändå undvika värsta hästlukten inne.
Satsa på separat garderob med plats för rejäla plastlådor m lock!
De håller tätt så blir ingen lukt alls:up:
 
Tillägg, ridstövlar har jag i stallet, stallkläder i hallen och vanliga jackor ( har inte så många ;)) har jag inne i lägenheten precis innanför dörren till hallen, så att de håller sig lite mindre hästiga :).
 
Har en garderob i tvättstugan för ridkläder. Bor i hus, tvättstugan ligger i källarplan och fungerar som groventre/omklädningsrum.
 
Ytterkläder i garderob i hallen. Skorna bland de andra vanliga skorna :angel:
Kläder i en garderob där det även bor sällananvända prylar typ symaskin o sånt.
 
Vi har alla kläder (tvättade och de som används) och skor i en garderob. Bor i en hyresrätt med fyra rum. Ibland låter jag skorna stå kvar i hallen. Ofta använder jag tofflorna i stället och de står alltid vid dörren. Ingen allergi finns i familjen men när jag bodde hemma var kläderna tvungna att hänga i uterummet eftersom mamma är allergisk. Det var kallt på vintern när man glömde ta in dem en stund innan :crazy: de som var tvättade var i min vanliga garderob.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
607
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
840
Senast: a1agnlju
·
Mat HUR förvarar man morötter - i kylskåp i typ en vecka? Jag älskar morötter; råa, rivna, i mat, kokta, you name it. Köper påsar med...
Svar
19
· Visningar
1 374
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 394
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp