Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Jag vet inte varför, men det känns som att i stort sett alla här inne är 15-30 år gammal. Eller det är så jag uppfattat folk iaf. Men samtidigt känns det någonstans som att jag har fel, att jag tror folk är yngre än de egentligen är. Vilket också bevisats mer än en gång. :p
Så, hur gamla är ni egentligen?
Själv blir jag 20 år om exakt 2 veckor.
 
Jag vet inte varför, men det känns som att i stort sett alla här inne är 15-30 år gammal. Eller det är så jag uppfattat folk iaf. Men samtidigt känns det någonstans som att jag har fel, att jag tror folk är yngre än de egentligen är. Vilket också bevisats mer än en gång. :p
Så, hur gamla är ni egentligen?
Själv blir jag 20 år om exakt 2 veckor.
Jag tror du har fel. Vi är nog flest medelålders. Det vill säga 30-50 år. Ska bli spännande att se om undersökningen visar det.
Men menar du alltså att du tror att de flesta är så unga?
Du är ju med i ganska många trådar och borde väl märka på "samtalen" att de flesta har jobb, barn, hus och så vidare.
 
Jag tror du har fel. Vi är nog flest medelålders. Det vill säga 30-50 år. Ska bli spännande att se om undersökningen visar det.
Men menar du alltså att du tror att de flesta är så unga?
Du är ju med i ganska många trådar och borde väl märka på "samtalen" att de flesta har jobb, barn, hus och så vidare.

Är lite svårt att förklara känner jag nu, men de allra flesta känns så himla "unga och moderna" på något sätt. Moderna värderingar, har ett ganska "ungt språk" etc. etc. Kan inte riktigt sätta fingret på det såhär i text, men folk känns liksom "unga" på något sätt.
Och jo, jag vet att att många har barn, familj, hus etc. men har tänkt att även dessa kanske är kanske 28-32 år eller så :)
 
Jag är 25, närmar mig 26. Har väl känslan av att åldern stigit sedan jag började hänga på buke som 13nåntingår men kan vara en efterkonstruktion.
 
Jag uppfattar de flesta runt 30-50. Väldigt sällan jag sett någon 15 åring, som gått ut med det iallafall.
Tycker det är trevligt med så många olika åldersgrupper, det brukar vara väldigt olika hur man ser på saker och ting.
Själv är jag 21 i september.

Tycker de flesta har lite gammalt språk, gammalt och gammalt, inte som tonåringar nu förtiden jag fattar inte vad kusinerna säger på sms ibland och de är bara 3 år yngre än mig :nailbiting: Är jag gammal nu?
 
Är lite svårt att förklara känner jag nu, men de allra flesta känns så himla "unga och moderna" på något sätt. Moderna värderingar, har ett ganska "ungt språk" etc. etc. Kan inte riktigt sätta fingret på det såhär i text, men folk känns liksom "unga" på något sätt.
Och jo, jag vet att att många har barn, familj, hus etc. men har tänkt att även dessa kanske är kanske 28-32 år eller så :)

Det är fullständigt möjligt att vara modern och ha moderna värderingar som medelålders eller äldre. Tankesättet modern = ung är en del i den diskriminering av äldre (55+) som förekommer på den svenska arbetsmarknaden idag. Och det är något vi måste arbeta emot.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 268
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 406
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 494
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 424
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp