Hur gamla är ni egentligen?

Hur gammal är du?

  • Under 15 år

    Röster: 1 0,2%
  • 15-20 år

    Röster: 10 1,9%
  • 20-25 år

    Röster: 44 8,3%
  • 25-30 år

    Röster: 127 23,9%
  • 30-35 år

    Röster: 134 25,2%
  • 35-40 år

    Röster: 72 13,6%
  • 40-45 år

    Röster: 58 10,9%
  • 45-50 år

    Röster: 34 6,4%
  • 50-55 år

    Röster: 29 5,5%
  • Över 55 år

    Röster: 22 4,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    531
Har nyss börjat en ny tillsvidare tjänst och har inte kommit ikapp med ekonomin efter mina år som student och arbetslös och deltidsarbete och känner mig ibland misslyckad för att jag inte jobbar med vad jag utbildat mig inom och inte har 3 månadslöner som buffert...
Känn ingen stress!

När jag var 27-28 visste jag fortfarande inte riktigt vart jag var på väg jobbmässigt etc men sen vips bara så ordnade det upp sig. 3 månadslöner och uppordnad ekonomi kommer det med, man får bara ge det lite tid :).

28 år är ingen ålder, man måste inte ha karriär och pengar och hela livet i ordning då :).
 
jag är ju 36 i år, och känner mig exakt som det... Lite äldre och visare och dessutom lyckligare än vad jag brukade vara. För utom att det kan kännas lite ibland att jag inte riktigt umgås med folk i min ålder, om de inte håller på med hästar. Men det har mer med livsval än ålder att göra antar jag.

Tycker att det är fint att vi är så många på buke som inte känner att det var bättre att vara unga/yngre. Det känns bra att ha hunnit bestämma vad jag vill göra, vad som är viktigt för mig och gjort en plan för hur jag ska komma dit.

Själv är jag evigt tacksam att jag fick hjärnhinneinflammation och kände att livet var mer än att jobba. Och blev (lite) ödmjukare på kuppen. Och slutade äta gluten och därmed försvann min depression som hängt med sen tonåren...
 
Känn ingen stress!

När jag var 27-28 visste jag fortfarande inte riktigt vart jag var på väg jobbmässigt etc men sen vips bara så ordnade det upp sig. 3 månadslöner och uppordnad ekonomi kommer det med, man får bara ge det lite tid :).

28 år är ingen ålder, man måste inte ha karriär och pengar och hela livet i ordning då :).

Håller med, jag har inte heller kommit ikapp med ekonomin utan reser upp alla mina pengar just nu :angel: Ska bli bättre nästa år. Eller nej förresten, då fyller jag (och halva min umgängeskrets) 30 så det lär bli ett dyrt år. Jag ska bli bättre året efter det :D
 
Känn ingen stress!

När jag var 27-28 visste jag fortfarande inte riktigt vart jag var på väg jobbmässigt etc men sen vips bara så ordnade det upp sig. 3 månadslöner och uppordnad ekonomi kommer det med, man får bara ge det lite tid :).

28 år är ingen ålder, man måste inte ha karriär och pengar och hela livet i ordning då :).
Lite OT, stort grattis!
ina_dance5.gif
 
Jag är 28 och som flera andra skriver blir jag bara mer trygg med mig själv och livet för varje år som går, känner mig absolut inte som 20 fortfarande, tack och lov. :D Sen är det väl fortfarande ett antal år kvar innan jag kan kalla livet stabilt, men det lär ju komma så småningom.

Ska börja plugga nu i höst, bor som inneboende och tog körkort först i vintras. Men jag har liksom haft det bra ändå, inte varit fast på en plats, vilket har passat mig utmärkt de här åren. Nu börjar jag dock känna att det vore trevligt att så småningom äga ett eget hem, men det dröjer väl ett tag till eftersom jag tänker mig att det ska vara i Stockholm. :D
 
Är 34 år , men inte så länge till :mad:

Får trösta mig med att jag slipper visa leg på system fortfarande.
Så känner mig inte så gammal. Ska träffa tjej på 32 i helgen. Tycker hon låter last gammal då tidigare dejter har varit under 30. Men man måste ju börja inse att det är jag som blivit gammal :p
 
Är 28. Har gård och sambo och två hästar. Det räcker så fint för mig, är egentligen väldigt nöjd med livet. Ekonomin är värdelös, först en sjukskrivning, sen gick jobbet i konkurs och om två veckor börjar jag plugga.

Så dom närmaste tre åren får jag nog kämpa för att få ekonomin att gå ihop.:)
 
Det är fascinerande att ålder är så laddat.

Detta att man känner sig som en annan ålder än det står i passet - det är väl ett rätt märkligt fenomen? Det torde ju innebära att man har väldiga föreställningar om hur det är att var i en viss ålder och kanske också föreställningar om att man måste fylla nån sorts roll?

Min egen uppfattning är att det finns alla olika sorters människor spridda över alla biologiska åldrar :). Det finns trångsynta och rigida ungdomar och öppenhjärtade och fria själar i hög ålder.

Det har väl inte så mycket med ålder att göra som med vilken sorts människa man är?

Själv är jag 58 och tror att jag är en väldigt normal 58-åring.
 
Det är fascinerande att ålder är så laddat.

Detta att man känner sig som en annan ålder än det står i passet - det är väl ett rätt märkligt fenomen? Det torde ju innebära att man har väldiga föreställningar om hur det är att var i en viss ålder och kanske också föreställningar om att man måste fylla nån sorts roll?

Min egen uppfattning är att det finns alla olika sorters människor spridda över alla biologiska åldrar :). Det finns trångsynta och rigida ungdomar och öppenhjärtade och fria själar i hög ålder.

Det har väl inte så mycket med ålder att göra som med vilken sorts människa man är?

Själv är jag 58 och tror att jag är en väldigt normal 58-åring.
Vilken härlig inställning! Kan bara hålla med :up:
 
Det är fascinerande att ålder är så laddat.

Detta att man känner sig som en annan ålder än det står i passet - det är väl ett rätt märkligt fenomen? Det torde ju innebära att man har väldiga föreställningar om hur det är att var i en viss ålder och kanske också föreställningar om att man måste fylla nån sorts roll?

Min egen uppfattning är att det finns alla olika sorters människor spridda över alla biologiska åldrar :). Det finns trångsynta och rigida ungdomar och öppenhjärtade och fria själar i hög ålder.

Det har väl inte så mycket med ålder att göra som med vilken sorts människa man är?

Själv är jag 58 och tror att jag är en väldigt normal 58-åring.
Jag är mest fascinerad över min längd i passet. :o Jag har ju tydligen vuxit som vuxen och är 4 cm längre än jag trott. Det är en skum känsla. :D

Vad gäller ålder så kan jag KÄNNA mig allt mellan typ 14 och 87. Hur är en när en är strax över 30 liksom? :cautious:
 
Jag är mest fascinerad över min längd i passet. :o Jag har ju tydligen vuxit som vuxen och är 4 cm längre än jag trott. Det är en skum känsla. :D

Vad gäller ålder så kan jag KÄNNA mig allt mellan typ 14 och 87. Hur är en när en är strax över 30 liksom? :cautious:
Ja det är spännande. Jag var tre centimeter längre helt plötsligt som fyrtioåring när passet skulle förnyas från det som jag hade som tjugoåring.
 
Min värsta ålder är nog just nu, jag har aldrig varit så lost om vad jag vill göra som nu och har varit det sen jag slutade på universitetet då det inte funkade för mig. Jag hoppas bara att det har hunnit bli lite bättre när jag blir 30 :grin:
 
Det är fascinerande att ålder är så laddat.

Detta att man känner sig som en annan ålder än det står i passet - det är väl ett rätt märkligt fenomen? Det torde ju innebära att man har väldiga föreställningar om hur det är att var i en viss ålder och kanske också föreställningar om att man måste fylla nån sorts roll?

Min egen uppfattning är att det finns alla olika sorters människor spridda över alla biologiska åldrar :). Det finns trångsynta och rigida ungdomar och öppenhjärtade och fria själar i hög ålder.

Det har väl inte så mycket med ålder att göra som med vilken sorts människa man är?

Själv är jag 58 och tror att jag är en väldigt normal 58-åring.

Jag tänkte precis samma sak när jag läste funderingar om det här i tråden. Jag har hela mitt liv trott att jag skulle vara gift och ha barn när jag fyllde 30. Det har väl alla? Så ibland blir jag stressad över att jag inte är där jag trodde, men vad i hela fridens namn gör det? Det där är ju bara nåt jag har fått för mig.

Jag tror att många tror att man en dag ska vakna upp och känna sig "gammal" eller "vuxen". Så när man inte gör det så upplever man att man är yngre mentalt än sin egen ålder. Medan sanningen nog är att de flesta är rätt barnsliga och unga i sinnet hela livet ut. Jag var på ett jättestort vattenland på Bali för någon månad sedan med min mamma och hennes man, dom är 53 och 46. Jag tror inga barn i hela Indonesien tyckte att det var så roligt som dom tyckte. När jag ser min egen mor slungas runt i alla vattenrutschkanor och skratta så hon kiknar så känner jag bara... bring it on. Åldern, alltså.
 
Är 28. Är mer säker på mig själv nu än tidigare, oftast iaf. Har "åldersnoja" vissa dagar. Snart 30 och varken hus, häst eller sambo i sikte. Har nyss börjat en ny tillsvidare tjänst och har inte kommit ikapp med ekonomin efter mina år som student och arbetslös och deltidsarbete och känner mig ibland misslyckad för att jag inte jobbar med vad jag utbildat mig inom och inte har 3 månadslöner som buffert...

Om det är nån tröst så jag har jag pluggat 5,5 år utan att jobba med det jag utbildade mig till. Plus att min lön är på samma löjliga nivå som om jag bara gått gymnasiet. :p
 
Jag tror att min icke existerande åldersnoja kan bero på att jag redan varit gift, bott i hus och gjort som "man ska"

Sen konstaterat att det livet inte alls är för mig och att jag trivs mycket bättre med att bo själv i en liten lägenhet.
Jag är även väldigt chill som person, tänker inte på framtiden och stressar aldrig.
 
Till alla som känner sig gamla. Min sexåriga dotter konstaterade när hennes mormor fyllde 70 att nu är hon ju sådär gammalung :D dvs livet tar inte slut bara för att man blir äldre :up:

Och man kan ändra yrkesval. Jag har gått hippologen men bytta bana efter barn och utbildade mig till logistiker. Min storasyster lessnade efter 10 år som optiker och pluggade till byggingenjör i stället. Så, man kan ändra inriktning på livet även som vuxen med familj och hus och allt det där! :up:
 
Det är fascinerande att ålder är så laddat.

Detta att man känner sig som en annan ålder än det står i passet - det är väl ett rätt märkligt fenomen? Det torde ju innebära att man har väldiga föreställningar om hur det är att var i en viss ålder och kanske också föreställningar om att man måste fylla nån sorts roll?

Min egen uppfattning är att det finns alla olika sorters människor spridda över alla biologiska åldrar :). Det finns trångsynta och rigida ungdomar och öppenhjärtade och fria själar i hög ålder.

Det har väl inte så mycket med ålder att göra som med vilken sorts människa man är?

Själv är jag 58 och tror att jag är en väldigt normal 58-åring.

För min del så är det nog en känsla från barndomen som sitter i. Att när man är 36 (som jag är) så är man väldigt vuxen, till och med ganska gammal.

Eller ås har jag helt slutat bry mig om hur gammal jag är. Och därför är jag fortfarande typ 23 mentalt, för det var då åldern fortfarande var viktig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 275
Senast: Lazy Lady
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 406
Senast: cewe
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 499
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 434
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp