Bukefalos 28 år!

Hur göra rent en syntetsadel.

Suskiv

Trådstartare
Jag har fått låna en ponnyputa i syntet, men den är väldigt dammig och smutsig. Hur gör jag rent den på bästa sätt? Materialet känns ungefär som mocka så jag gissar att det är fuskmocka.

Sen har jag även en wintecsadel tills stora hästen. Den är visserligen inte smutsig nu, men kan ju bli det. Hur gör jag rent den, materialet är mer fuskläder.

Hur vet jag vilken modell av Wintec jag har. Jag köpte den begagnad och det jag vet är att det är en allroundmodell och har utbytbart koppjärn. Är allround och dressyrsadeln från wintec lika i passformen? Skulle ju vara smidigt att bara att köpa en likadan dressyrsadel i såfall.
 
Skulle nog kört på att borsta med en mjuk borste eller lite ljummet vatten. Det finns speciella medel för syntetsadlar om man vill ha det...
 
Jag har fått låna en ponnyputa i syntet, men den är väldigt dammig och smutsig. Hur gör jag rent den på bästa sätt? Materialet känns ungefär som mocka så jag gissar att det är fuskmocka.

Sen har jag även en wintecsadel tills stora hästen. Den är visserligen inte smutsig nu, men kan ju bli det. Hur gör jag rent den, materialet är mer fuskläder.

Hur vet jag vilken modell av Wintec jag har. Jag köpte den begagnad och det jag vet är att det är en allroundmodell och har utbytbart koppjärn. Är allround och dressyrsadeln från wintec lika i passformen? Skulle ju vara smidigt att bara att köpa en likadan dressyrsadel i såfall.

Du kan använda skumtvätt, finns tex på Biltema :)
 
Jag har fått låna en ponnyputa i syntet, men den är väldigt dammig och smutsig. Hur gör jag rent den på bästa sätt? Materialet känns ungefär som mocka så jag gissar att det är fuskmocka.

Sen har jag även en wintecsadel tills stora hästen. Den är visserligen inte smutsig nu, men kan ju bli det. Hur gör jag rent den, materialet är mer fuskläder.

Hur vet jag vilken modell av Wintec jag har. Jag köpte den begagnad och det jag vet är att det är en allroundmodell och har utbytbart koppjärn. Är allround och dressyrsadeln från wintec lika i passformen? Skulle ju vara smidigt att bara att köpa en likadan dressyrsadel i såfall.

Det finns rengörnings spray till syntet sadlar.
Mvh
Pudlan
 

Liknande trådar

  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
647 778
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp