Hur gör folk när det händer något?

Kontrast

Trådstartare
Jag är hyfsat ensam med min hund, eller jag är ensam. Nu ska jag snart in på medicinjustering och kommer vara borta en vecka ca. Hur gör jag med min älskade hund? Jag har inte pengar till helpensionat och är väl inte så sugen på att ha honom på ett sådant ställe. Har ingen som kan vara hundvakt. Hur gör folk när det händer saker? Vart ska man vända sig? Är det annonser som gäller om hundvakt bara? Finns det ens folk som är villiga att passa en främmande hund på det sättet?

Kan även strunta i medicinjusteringen, men det hade varit bra tänker jag.

Någon mer som känner lite att hunden står ivägen när det är såhär? Hatar att känna att det hade ibland varit lättare utan honom även om jag vet att han gör mitt liv tusen gånger bättre. Svårt att vara ensam med hunden ibland.
 
Vet folk som hittat hundvakt i fb-grupper. Och såklart träffats innan för att känna av läget. Om det är att rekommendera vet jag inte, men det verkar ju praktiskt att ha en som du kan anlita när det behövs.
 
Vet folk som hittat hundvakt i fb-grupper. Och såklart träffats innan för att känna av läget. Om det är att rekommendera vet jag inte, men det verkar ju praktiskt att ha en som du kan anlita när det behövs.
Facebook kan jag ju faktiskt vända mig till. Har jag inte tänkt på. Där är ju grupper för min ras också.
 
Prova med de kontakter du har, vi använder oss både av vänner och av hundpensionat. Men så har jag väldigt bra kontakt med det hundpensionatet som våran är på och han stortrivs där så det känns inte som ett problem. Men ja det kostar. För kortare perioder så har jag dels en annan hundägare som vi turas om att ha varandras hundar. Just nu ligger jag på plus, jag har hans hund alla vardagar. ;) Men nu kommer det att börja ändras när han går i pension och jag börjar plugga på annan ort. :D
Sen har jag även hundlösa människor som kan gå ut med huliganen om det bara är för en dag.
 
Prova med de kontakter du har, vi använder oss både av vänner och av hundpensionat. Men så har jag väldigt bra kontakt med det hundpensionatet som våran är på och han stortrivs där så det känns inte som ett problem. Men ja det kostar. För kortare perioder så har jag dels en annan hundägare som vi turas om att ha varandras hundar. Just nu ligger jag på plus, jag har hans hund alla vardagar. ;) Men nu kommer det att börja ändras när han går i pension och jag börjar plugga på annan ort. :D
Sen har jag även hundlösa människor som kan gå ut med huliganen om det bara är för en dag.
Vad härligt med en sådan hundvakt :) Jag har väldigt dålig koll på hundpensionat så kanske värt att kolla upp det iallafall. Problemet med dom kontakterna jag har är att dom inte kan ha honom hela tiden och har lite svårt att gå vilket gör att han inte kommer ut på riktiga promenader som han behöver.
 
Om uppfödaren inte bor allt för långt bort kanske denne kan hjäpa till själv eller förmedla kontakter
 
Jag är ensam och dessutom med 3 hundar, så jag fasar för den dagen det ev händer något. Jag har ingen hundvakt för det.....:nailbiting: Lever på hoppet att inget ska ske. En kan jag säkert släng ut hos en granne om det krisar, men inte tre. Mina skulle jag heller inte kunna stoppa in i ett hem med främmande hundar. Lär nog bli hundpensionat och slita ut ett kreditkort om det händer något :cautious:
 
Om uppfödaren inte bor allt för långt bort kanske denne kan hjäpa till själv eller förmedla kontakter
Ska kontakta uppfödaren också, även om det är en bit dit så vet jag att där skulle han ha det bra. Då är det värt att åka en liten bit.
 
Jag är ensam och dessutom med 3 hundar, så jag fasar för den dagen det ev händer något. Jag har ingen hundvakt för det.....:nailbiting: Lever på hoppet att inget ska ske. En kan jag säkert släng ut hos en granne om det krisar, men inte tre. Mina skulle jag heller inte kunna stoppa in i ett hem med främmande hundar. Lär nog bli hundpensionat och slita ut ett kreditkort om det händer något :cautious:
Ja, jag har också levt lite på hoppet men det sket sig nu märkte jag. Kan alltid vara bra att skaffa hundpassare som man kan ha ifall att det händer något. Men sköt att det inte bara är jag som inte har allt planerat.
 
Men ordnar inte folk sånt innan något händer ?
Vad gör ni om ni råkar ut för en spontan olycka , har ni ingen som ni vet tar hundarna då?
Jag har familj och vänner som tar mina hundar om något skulle hända, senast i vintras råkade jag ut för en olycka och hamnade på sjukhus direk utan att åka hem till hundarna, min sambo tog dom ju såklart.
Men vi har även en person som vet var nyckeln ligger och tar hundarna om något händer båda.
 
Men ordnar inte folk sånt innan något händer ?
Vad gör ni om ni råkar ut för en spontan olycka , har ni ingen som ni vet tar hundarna då?
Jag har familj och vänner som tar mina hundar om något skulle hända, senast i vintras råkade jag ut för en olycka och hamnade på sjukhus direk utan att åka hem till hundarna, min sambo tog dom ju såklart.
Men vi har även en person som vet var nyckeln ligger och tar hundarna om något händer båda.
Skulle en rejäl olycka hända och jag t ex dör, så är det ordnat för hundarna - men det är rätt många mil dit och ingen plats jag bara kan hysta över dom till om jag blir sjuk :)
Och nej - råkar jag ut för en olycka, så har jag ingen som kan ta hundarna. Tyvärr. Min dotter kan säkerligen köra dom till ett hundpensionat, men hon kan inte ta hand om dom. Så enkelt är det. Alla har tyvärr inget skyddsnät. Jag har en granne/kompis som har nyckel hem till mig och hon skulle garanterat gå hit och mata och släppa ut hundarna i min trädgård men hon skulle inte kunna ta hand om dom hemma hos sig. Dock bor hon nära, så det skulle inte gå någon paniknöd på hundarna :)
 
Men ordnar inte folk sånt innan något händer ?
Vad gör ni om ni råkar ut för en spontan olycka , har ni ingen som ni vet tar hundarna då?
Jag har familj och vänner som tar mina hundar om något skulle hända, senast i vintras råkade jag ut för en olycka och hamnade på sjukhus direk utan att åka hem till hundarna, min sambo tog dom ju såklart.
Men vi har även en person som vet var nyckeln ligger och tar hundarna om något händer båda.
Fast har man ett stort kontaktnät så brukar det ordna sig, jag vet ju att skulle det hända mig och min man något så skulle huliganen bli omhändertagen, men vi har inte någon katastrofplan uppgjord och nerskriven. ;) Men jag vet att hundpensionatet skulle ta honom utan problem, han har bott inne hos dem tidigare och fungerar bra med deras hundar. Om det skulle hända något så att vi blir oplanerat borta länge en dag så har jag en hel bunt människor som jag kan be släppa ut honom så att han får kissa och kan ge honom mat och sällskap.
Men samtidigt är huliganen inte världens lättaste att ha med att göra, alltså väljer jag oftast hundpensionatet om det är för ett par dagar. De vet hur han är, kan hantera honom bra och tycker om honom.
 
Hände oss förra veckan. Jag blev inlagd akut o det tog över ett dygn innan jag hittade någon som kunde hämta honom i hundgården o köra honom till ett hundpensionat (SPA), annars hade jag fått kontakta polisen för hjälp.
 
Jag har delad vårdnad om ena hunden så om något händer mig tar husse hand om henne eller hans familj. Till den andra har jag en kompis som är hemma om dagarna som ställer upp. Jag har de här uppgifterna i plånboken så okända ska veta vem de ska kontakta om något händer mig.
 
Jag har ett stort kontaktnät. En fast hundvakt, vänner, syskon, kan lämna honom i stallet osv.
Jag skulle inte våga ha hund om jag inte hade en ordentligt back up.
 
Jag har många vänner som jag känner just genom hundarna och hundträningen och som jag tänker skulle hjälpa mig om det krisade. Men det är inget jag liksom har planerat, det skulle få roddas ihop då. Men jag är helt säker på att de jag har runt omkring mig skulle hjälpa till.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 847
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
10 835
Senast: nullo-modo
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 540
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 295
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp