Hur gör ni med kattpassning som inte har familj/vänner som kan?

Nu har vi smidigt nog kattvakterna boendes bara några hus bort, vi brukar passa deras, typ hälsa på 2 ggr/dag, mata, rensa kattlåda, leka lite och klappa och de gör detsamma för oss. Skulle absolut gärna passa deras även om vi inta hade några själva!

Skulle någon annan granne fråga skulle jag inte se det som särskillt betungande och gärna hjälpa till, kanske skulle uppskatta någon hundring här eller en flaska vin där om det mest blev hjälp åt ena hållet, men hade egentligen mest tyckt det var roligt att kunna hjälpa en granne :)
 
Jag har min familj nära men de har egna katter och min katt kommer inte överens med deras. Vår katt följer alltid med om det är lämpligt resmål, det mår hon bäst av. Är det bara någon natt och katten inte kan följa med får den bo kvar hemma och så kommer mamma eller vän förbi och matar och umgås. Är det längre tid så får katten bo hos mina föräldrar men hållas avskiljd = omständigt och stressande men det går ju.
Ger inga pengar men köper present och byter djurvakt.
 
Kattpensionat. Dyrt och egentligen inget vidare för katten. Men nöden har ingen lag. Har försökt med grannar men det har inte fungerat alls tyvärr. Omplacerade min sista bengal just för att kunna resa friare.
 
Brukar ge 250 kr för en helg. Men då bor de inte hos mig utan går och kollar till och ger mat mm flera gånger per dag.
Skulle vilja ge mer men de vet att jag kan passa deras djur vid behov så vi byter ju tjänster ibland med

Jag gav ca 50:- per dag och avrundade uppåt.
 
Jag åker aldrig bort :angel: Jag har ju en astmatiker och hon är inte speciellt tuff av sig, så jag tror det skulle bli svårt för nån hon inte känner och som inte kan andningsmasken att puffa henne. Så jag får nog vackert hålla mig hemma.
 
En fd granne brukar hjälpa oss med katterna, hon kommer två gånger om dagen och stannar ungefär en timme varje gång. Vi betalar henne en hundring per dag, mest för att det är nästintill omöjligt att "hjälpa tillbaka" eftersom hon aldrig åker bort!

Men nu är gammelkatten 15 år, så egentligen vill jag helst att någon ska komma och bo här när vi är borta en vecka eller mer - men det verkar helt omöjligt att hitta förutom till hutlösa priser...
 
Jag åker aldrig bort :angel: Jag har ju en astmatiker och hon är inte speciellt tuff av sig, så jag tror det skulle bli svårt för nån hon inte känner och som inte kan andningsmasken att puffa henne. Så jag får nog vackert hålla mig hemma.
Har katten astma? Hur fungerar det? Har aldrig hört talas om det innan så blev nyfiken :)
 
Jag jobbade på kattpensionat under studietiden, så jag ställer inte större krav på en kattvakt än vad man kan förvänta sig på ett pensionat: Dvs. rensa lådan, fylla på mat och kolla så de har (rent) vatten 1 g/dag. Om möjligt titta till dom igen en gång till under dygnet för att kolla om dom fortfarande lever, men det kan man ju enkelt göra själv via mobil och övervakningskamera.

Skulle aldrig få för mig att be någon leka och umgås med katterna (men det får man förstås göra om man vill), och skulle inte hellre ha tid/anledning att göra det om jag passade någon annans katt. Ser istället till att köpa lite nya leker och tuggsaker innan jag åker iväg.
 
Om det bara gäller några dagar åt gången räcker det ju att någon kommer 2 ggr per dygn och tittar till och matar och gör rent lådan. Katterna har ju sällskap av varandra, så därför tycker jag den varianten känns ok. Kanske finns det en granne e d som du kan byta tjänster med? Lycka till!
 
Är det en längre tid tar jag med kisse :D Hon ska snart få bekanta sig med ett nytt ställe när jag ska på jobb.

Kortare vändor när jag inte kan/vill ta med henne så har jag snälla grannar. Skulle det blir en långvända med jobb dit jag inte kan ta med henne får det bli betald skötsel hemma eller så får hon bo hos särbon (även om han är iväg och jobbar också så finns det flera där som kan passa henne).

Jag har bestämt mig att det ska gå på något sätt att fortsätta ha katt trots mitt kringflackande jobb, jag vägrar komma hem till ett tomt hus. När jag kom hem från Norge efter att pappa hade dött var Missia den första jag såg när jag svängde in på gården, hon kom och mötte mig :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 700
Senast: Kaching
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 175
Senast: manda
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 688
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp