Hur göra med herr pudel

Antar att jag har missat nått viktigt..läste men, kanske inte allt. Tänkte på "Kommer dessvärre inte ha råd med dagmatte (om jag inte hittar nån privat billig person)". Ursäkta om jag trampade i klaveret!
Läs inlägg #15, herr pudel har flyttat hem till TS föräldrar o bildat flock med deras egna pudel.
 
Antar att jag har missat nått viktigt..läste men, kanske inte allt. Tänkte på "Kommer dessvärre inte ha råd med dagmatte (om jag inte hittar nån privat billig person)". Ursäkta om jag trampade i klaveret!

Jag har rätt hög hyra och tycker det är svårt att hitta dagmatte som är hyffsat billig och kan ha honom innan 7.00 till 16 tyvärr :(
 
Det finns ingen möjlighet att lämna honom hos dina föräldrar under dagarna då? Så är han hemma hos dig övrig tid?
 
Kom på att tänka på denna tråd :)
Nu har det gått 1 år och 9 månader.

Han har det fortsatt väldigt bra. Behöver bara vara ensamma när mina föräldrar ska storhandla :)
Han och mina föräldrars hund är som ler och långhalm :love:

Han blir glad var han än ska. Hämtar mamma så bryr han sig inte alls om mig, lämnar mamma så vill han bara stanna :)

Som hundägare känner jag mig fortfarande usel... och jag har nog insett att jag inte kommer kunna ha hund på många år efter honom :(
 
Kom på att tänka på denna tråd :)
Nu har det gått 1 år och 9 månader.

Han har det fortsatt väldigt bra. Behöver bara vara ensamma när mina föräldrar ska storhandla :)
Han och mina föräldrars hund är som ler och långhalm :love:

Han blir glad var han än ska. Hämtar mamma så bryr han sig inte alls om mig, lämnar mamma så vill han bara stanna :)

Som hundägare känner jag mig fortfarande usel... och jag har nog insett att jag inte kommer kunna ha hund på många år efter honom :(

Jag känner igen mig så väl. Jag jobbar mycket och är hemifrån ganska länge från och till.
Ruben blir alltid glad när han kommer till hundvakten och jag vet att han trivs bra där.
Men det dåliga samvetet gnager när jah jobbar flera dagar i rad med långa pass och han sitter och ser sorgsen ut när jag återigen tar på mig uniformen :(
Det är tufft ibland.

Vill så gärna ha en till hund men då krävs det att jag bor med någon så vi kan hjälpas åt.
 
Kom på att tänka på denna tråd :)
Nu har det gått 1 år och 9 månader.

Han har det fortsatt väldigt bra. Behöver bara vara ensamma när mina föräldrar ska storhandla :)
Han och mina föräldrars hund är som ler och långhalm :love:

Han blir glad var han än ska. Hämtar mamma så bryr han sig inte alls om mig, lämnar mamma så vill han bara stanna :)

Som hundägare känner jag mig fortfarande usel... och jag har nog insett att jag inte kommer kunna ha hund på många år efter honom :(
Så skönt att det går fortsatt bra! Men du, du är allt annat än usel! Tänk vilken tur han hade som hamnade hos dig, som ser till hans bästa även i en sådan här situation. Många hade tyvärr inte gjort detsamma. Han tycker garanterat inte att du är det minsta usel. Försök se dig själv så som han ser dig istället. Utifrån vad du skriver så låter det ju onekligen som om han tycker om dig väldigt mycket. Var lite snäll mot dig själv, du är värd det.
 
Så skönt att det går fortsatt bra! Men du, du är allt annat än usel! Tänk vilken tur han hade som hamnade hos dig, som ser till hans bästa även i en sådan här situation. Många hade tyvärr inte gjort detsamma. Han tycker garanterat inte att du är det minsta usel. Försök se dig själv så som han ser dig istället. Utifrån vad du skriver så låter det ju onekligen som om han tycker om dig väldigt mycket. Var lite snäll mot dig själv, du är värd det.
Jag kan bara hälla med! @pepp Att göra det som är bäst för sin hund är inte att vara en dålig hundägare :heart
 
Jag känner igen mig så väl. Jag jobbar mycket och är hemifrån ganska länge från och till.
Ruben blir alltid glad när han kommer till hundvakten och jag vet att han trivs bra där.
Men det dåliga samvetet gnager när jah jobbar flera dagar i rad med långa pass och han sitter och ser sorgsen ut när jag återigen tar på mig uniformen :(
Det är tufft ibland.

Vill så gärna ha en till hund men då krävs det att jag bor med någon så vi kan hjälpas åt.

Ja det är väldigt tufft :( tror det är tuffare för oss, att det egentligen inte går nån nöd på våra fluff :heart
 
Så skönt att det går fortsatt bra! Men du, du är allt annat än usel! Tänk vilken tur han hade som hamnade hos dig, som ser till hans bästa även i en sådan här situation. Många hade tyvärr inte gjort detsamma. Han tycker garanterat inte att du är det minsta usel. Försök se dig själv så som han ser dig istället. Utifrån vad du skriver så låter det ju onekligen som om han tycker om dig väldigt mycket. Var lite snäll mot dig själv, du är värd det.
Jag kan bara hälla med! @pepp Att göra det som är bäst för sin hund är inte att vara en dålig hundägare :heart

Ni har ju så rätt. Det är mer att såhär skulle det ju inte bli... känns så sorgligt att jag missar så mycket tid med honom.. men det går ju verkligen ingen nöd på honom.

Och detta är ju så mycket bättre än att behöva ha omplacera honom :heart
Nu ser jag iallafall fram emot häng under mon ledighet i 1.5 vecka! Ska bli så mysigt :)
 
Ni har ju så rätt. Det är mer att såhär skulle det ju inte bli... känns så sorgligt att jag missar så mycket tid med honom.. men det går ju verkligen ingen nöd på honom.

Och detta är ju så mycket bättre än att behöva ha omplacera honom :heart
Nu ser jag iallafall fram emot häng under mon ledighet i 1.5 vecka! Ska bli så mysigt :)
Livet blir ju tyvärr inte alltid som planerat, och med andra levande varelser inblandat så gäller väl det i högre grad än annars. Det viktiga då är ju just att lösa situationen på bästa sätt, så att det blir så bra som möjligt. Det är precis det du gjort och därför är du jättebra. Jag förstår att det måste vara hemskt, men försök tänk på att du mitt i allt det jobbiga ändå tagit helt rätt beslut och att det nog knappast kunnat gå att lösa på något bättre sätt :)
 
Min gamla hund var 8 år när jag köpte häst igen efter ett långt uppehåll. Dessvärre tyckte hon aldrig om att följa med till stallet, rättare sagt avskydde det. Hon gick inte att ha lös i stallet då hon bara var i vägen, åt en massa dynga eller jagade katter. Hon var ju tyvärr vuxen när detta skulle introduceras för henne. Istället fick hon sitta fast och var konstant missnöjd med det. Det funkade bra då jag jobbade skift och hade en pojkvän/mer eller mindre sambo som också jobbade skift så hon kunde stanna hemma med honom. Hunden hade heller inga problem att vara ensam så om hon var ensam nån timme gjorde heller inget.
När det tog slut med killen började problemen, jag jobbade ju heltid + hade häst. Jag löste det med hundrastare då jag jobbade men det blev alldeles för mkt ensamtid då hästen tog några timmar utöver jobbet.

Det slutade med att hon flyttade till mina föräldrar, 100 mil bort. Från början bara över sommaren men sen blev hon kvar. Jättetråkigt för mig såklart eftersom jag inte kunde ha henne ens då jag var ledig pga avståndet. Men hon hade det jättebra och det får ju anses vara det viktiga. Jag tänker ändå att om hunden är drygt 8 år då man för första gången får problem att lösa det, då har man ändå klarat det hyfsat bra :) Ingen vet hur ens liv kommer se ut i 15 år vad gäller relationer, jobb och arbetstider osv.
Döm inte dig själv så hårt, se istället att det är ett privilegium att du kan lösa det inom familjen och på rimligt avstånd :) :heart
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 560
Senast: Kraxa
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 507
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 394
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp