Hur hade ni gjort ? *dagisbarn*

KisseNova

Trådstartare
Sonen på 4 år är förkyld med rinnande näsa och riktigt elak hosta som kommer vid ansträngning. Jag funderar på att hålla han hemma ifrån dagis imorgon pga detta men är osäker på om min lärare håller med att det behövs. Barn blir förkylda, och är förkylda på dagis. Men det är hans hosta som bekymrar mig mest, förut fick han ett hostanfall där han höll på att kräkas för att han hostade så intensivt. Han är helt feberfri om det skulle vara intressant för att ge en åsikt.

Vill ju dessutom inte ligga efter mer i skolan efter förra veckans möten.
 
Sv: Hur hade ni gjort ? *dagisbarn*

Det är ju allmäntillståndet som avgör. De ska ju orka med tempot på dagis och det gör de ju knappast inte om de hostar så de nästan kräks. Jag har hållit dottern hemma när hon haft sådan hosta.
 
Sv: Hur hade ni gjort ? *dagisbarn*

För sonens skull så skulle jag nog hålla honom hemma, just med förkylningarna som går nu så verkar det vara väldigt segdraget och de sjuknar om hela tiden. Jag har sjuka barn hemma för 5 veckan nu med något barn hemma och nu börjar jag ge upp hoppet om att de ska bli friska överhuvudtaget, imorgon ska jag ringa VC och höra om det är någon idé att ta några prover och se om någon av oss går runt och är smittbärare eller om det bara är att härda ut.
 
Sv: Hur hade ni gjort ? *dagisbarn*

Min son får ofta hosta i början av en infektion och sen vi började ha honom hemma från första symtom så har sjukdomsperioderna blivit mycket kortare. Så mitt tips är ha honom hemma.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 688
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Vår 9åring går i en stor skola, nu i 3:an. Det har sedan förskoleklass varit stökigt och ett ganska rått klimat. Gång på gång har vi...
2
Svar
35
· Visningar
7 125
Senast: Miks
·
Relationer Jag funderar lite över det här med vänskapsrelationer i vuxen ålder. Själv har jag nog mer eller mindre gett upp. Jag passar inte in...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 961
Senast: Azalea
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen hade jag inte tänkt att jag skulle skriva något om veckans ridlektioner... Min ridskola har redan börjat sin termin, men rent...
Svar
0
· Visningar
439
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp