Hur hitta sitt kollektivavtal?

Fackets hemsida om du kan logga in som medlem. Annars hos din fackliga repr. hos arbetsgivaren eller närmsta fackliga kontor. Tänk på att huvudavtal ofta har hängavtal (avtal som regl detaljer för vissa arbetsgrupper). Du kan behöva bägge.
 
@Robbansmatte2 , @HeleneK
Tack för era svar! Jag är inte medlem i facket, och hittar inte avtalet på nätet.
Jag vet dock vem som är ansvarig för det, men jag förstår det som att jag måste vara medlem i facket för att få informationen?

Det är inget brett avtal så jag vill inte ge ut det här.
 
@Robbansmatte2 , @HeleneK
Tack för era svar! Jag är inte medlem i facket, och hittar inte avtalet på nätet.
Jag vet dock vem som är ansvarig för det, men jag förstår det som att jag måste vara medlem i facket för att få informationen?

Det är inget brett avtal så jag vill inte ge ut det här.
Stämmer, du ska vara medlem i facket för att de ska lämna ut avtalet.

Är arbetsgivaren ansluten ska de kunna lämna ut det.
 
@Robbansmatte2 , @HeleneK
Tack för era svar! Jag är inte medlem i facket, och hittar inte avtalet på nätet.
Jag vet dock vem som är ansvarig för det, men jag förstår det som att jag måste vara medlem i facket för att få informationen?

Det är inget brett avtal så jag vill inte ge ut det här.

Du måste inte vara medlem i facket för att få informationen. Eftersom att alla medarbetare omfattas av kollektivavtal (Förutsatt att arbetsgivaren har tecknat kollektivavtal), oavsett om du är med i facket eller inte, så ska det finnas tillgängligt för alla. Om du inte hittar det genom att söka på nätet, så bör det finnas på ert intranät eller liknande. Ditt lönekontor bör hur som helst kunna hjälpa dig med det.
Om du vill skicka PM med vilket avtal det gäller, så kan jag se om jag kan hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Känner att det var svårt att hitta en bra rubrik. Men är ni nöjda med er vardag? Jag känner mig missnöjd, men vet inte vad jag skulle...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
2 926
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Vilka är de största riskerna med att ta en anställning hos en arbetsgivare utan kollektivavtal? Under vilka förutsättningar kan det...
Svar
16
· Visningar
1 397
Senast: Lobelia
·
Hemmet Jag har googlat tapeter så de sprutar ur öronen! Men vill se fler, tycker det är svårt att hitta lite roliga, (färg)glada tapeter som...
Svar
15
· Visningar
756
Senast: Ajda
·
Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
2 937
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp