Hur hittar man tillbaka till kärleken?

GardenAngel

Trådstartare
Det tar emot att skriva denna tråden, men måste få lite input!

Jag och min sambo älskar varandra innerligt och är bästa vänner, men på sista tiden har både han och jag känt att kärleken börjat slockna - och det känns så himla tråkigt!! Vi har bestämt oss för att försöka hitta tillbaka till varandra men hur gör man det?!
Vi har varit tillsammans i ca 1,5år och bott ihop sen i Mars. Att vi flyttade ihop handlade mycket om att han ville flytta hem till Skåne och jag följde med.

Han saknar sitt "ungkarlsliv" där han var ute på krogen väldigt mycket och hade en stor umgängeskrets och nu bor vi 15km från stan så han blir hemma väldigt mycket, vilket gör att han känner sig isolerad.
Jag har inte lyckats skaffa något socialt liv här nere då jag pluggar på distans och jobbar som personlig assistent - till en jättebra brukare, men hen är väl ingen jag skulle umgås med på fritiden även om vi har jätteroligt ihop när jag jobbar. Jag har försökt träffa folk genom bruksklubben men den är ganska exkluderande.. Känner mig mest som en ridlekisunge och alla andra är "stora tjejer".
Resultatet blir att vi umgås otroligt mycket och det har inte varit bra för vår relation. Vi får inget andrum och börjar tröttna på varandra och livet som helhet.

Vi hade ett (mycket tårfyllt) snack igår och kom fram till att vi ändå vill försöka hitta tillbaka till varandra och väcka glöden igen! För vi älskar ju varandra! Och har försökt sätta upp "regler" för hur vi ska gå tillväga.
Han ska börja gå ut mer. Gå på krogen, träffa kompisar, osv utan att känna skuld för att jag sitter hemma.
Jag ska försöka nå ut till människor och skaffa mig ett eget liv här i Skåne.
Vi ska säga upp vårt boende och blir då av med lägenheten vid årsskiftet. Fram tills dess ska vi jobba och se om vi vill fortsätta bo tillsammans eller flytta isär.