Bukefalos 28 år!

Hur komma över en fling?

Ponsse

Trådstartare
Jag är så töntig och känslig och känner egentligen inte alls igen mig själv.
Träffade för ett litet tag sen en tjej på en utekväll. Vi gick hem tillsammans men gjorde inget. Men nu kan jag inte släppa henne! Jag har tagit kontakt med henne men hon har gjort det rätt tydligt att hon inte vill ses igen. Enligt gemensamma vänner har hon dessutom tjej, alternativt är på G med henne. Så att jag ska få henne vet jag är kört, men hur tusan kommer jag över det? Jag känner ju inte ens henne! Vet inte alls varför jag har hakat upp mig så! Jag antar att tid är det enda som hjälper, och isåfall hoppas jag att tiden går jäkligt snabbt!!
 
Försök sysselsätta dig med något annat än att tänka. Det är förstås lättare sagt än gjort, men går man och suktar efter någon är det ju så oändligt mycket svårare att släppa dem. Gör något kul med kompisar, nörda in på ett ämne, planera en resa?

Vissa rekommenderar ju rebounds. Jag är lite kluven till det där. Visste kan det vara nice att gå ut och träffa någon ny, men själv brukar jag ha svårt att hitta någon som jag gillar när jag någonstans djupt inombords fortfarande önskar att jag kan få min hang-up.
 
Försök sysselsätta dig med något annat än att tänka. Det är förstås lättare sagt än gjort, men går man och suktar efter någon är det ju så oändligt mycket svårare att släppa dem. Gör något kul med kompisar, nörda in på ett ämne, planera en resa?

Det här hade varit mitt tips också! :)
 
Jag tror att det är svårt att komma över någon annat än med tiden, men du kan ju prova att sysselsätta dig med något/någon annan så du har mindre tid att tänka på henne under tiden.

Även om det är jobbigt att gilla någon som inte har några känslor tillbaka så brukade jag låta mig uppslukas av min crush ett tag. Då blev jag påmind om att det faktiskt finns människor som jag kan falla för och det var en ganska fin känsla.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 135
Senast: Sasse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 857
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 335
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp