Hur koppla in kamera i transporten (kablar).?

LadyOakwell

Trådstartare
Har förstått att man tar ström från innerbelysningen, innan lampan.
Hur gör man? Ska man kapa kabeln innan lampan och sätta på någon sorts tre vägs sockerbit, eller ska man skriva isär lamphuset och sätta de nya kablarna ovanpå de gamla eller? Tacksam om en kunnig person kan förklara på ett enkelt vis ☺
 
Montera en sådan här kabelsko på kamerans matningskabel, den "vidarematar" på det vinklade blecket.
Lossa sedan lampans kabelsko från sitt kopplingsbleck i lamparmaturen, sätt dit kamerakabelns kabelsko istället, och sedan lampans kabelsko på kamerans. Då får både lampa och kamera ström. Samma sak med jordkabeln, om du behöver ta jord också från lamparmaturen.
98602648-origpic-1390f9.jpg
 
Montera en sådan här kabelsko på kamerans matningskabel, den "vidarematar" på det vinklade blecket.
Lossa sedan lampans kabelsko från sitt kopplingsbleck i lamparmaturen, sätt dit kamerakabelns kabelsko istället, och sedan lampans kabelsko på kamerans. Då får både lampa och kamera ström. Samma sak med jordkabeln, om du behöver ta jord också från lamparmaturen.
98602648-origpic-1390f9.jpg
Tack så mycket för hjälpen Snubbelfot! Vi ska prova till helgen och hoppas att det går vägen! ☺
 

Liknande trådar

Hästhantering Har två hästar, en fjolla som åker bredare än vanligt (har extrabrett släp) som tidigare fått i princip blackouter i transporten, man...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: axel
·
Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 331
Senast: Zeli
·
Utrustning Vad jäkla trött jag blir på att aldrig ngt kan få vara enkelt :( Elen på min transport krånglar, mkt irriterande! Blinkers...
Svar
7
· Visningar
4 448
Ekonomi & Juridik Senariot: Min splitter nya transport (ca. 2½ veckor gammal), uppställd på anvisad plats vid stallet där jag har hästen inackorderad...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp