Hur lång tid tar det att registrera ett föl?

Mirre

Trådstartare
Killen ska registrera sitt föl och är fundersam över varför det tar sådan tid. Det är tre veckor sedan han skickade in papperen, id kontrollant har varit ute osv. Hur lång tid tar det innan namnet blir godkänt?
 
De hästar vi registrerat på jobbet har då inte kommit in i basen förrän på vårkanten, brukar chippa och skicka in i november.
 
Oj har det tagit så lång tid. Jag som börjat bli lite små stressad av att mina papper varit inne en vecka utan att jag hört något. I mitt fall beror det på att jag inte fick ut papperna från hingsthållaren, verkar som om fler som använt samma hingst råkat ut för samma sak, tyvärr.
Men då får jag vänta lite till då....
 
Nu vet jag inte säkert hur lång tid det tar för ägaren att få OK, är ju inte mina hästar utan har bara kollat i registret hos STC... Kan hända att ägaren får ok tidigare
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur lång tid tar det innan den post man skickat till FK är registrerad som mottagen hos FK? FK vill ha mitt samtycke till en grej och...
2
Svar
24
· Visningar
1 428
Senast: Krålus
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
620
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
242
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp